Ως «διαμάντι» βλέπουν την αγορά γιαούρτης της Ρουμανίας οι γαλακτοκομικές βιομηχανίες, η οποία καταγράφει έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη. Πέρυσι οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων αυξήθηκαν 9,8% σε σύγκριση με το 2016. Σύμφωνα με μελέτη της Statista, οι πωλήσεις γιαούρτης και σκόνης γάλακτος εκτιμάται ότι θα αγγίξουν εφέτος τα 435 εκατ. δολ. ενώ η αγορά αναμένεται έως το 2021 να καταγράφει ετήσια ανάπτυξη 5,7%.

Αυτός είναι και ο λόγος που την περασμένη άνοιξη η γαλλική Danone κυκλοφόρησε στην αγορά της Ρουμανίας μια σειρά απλών γιαουρτιών σε γυάλινη συσκευασία, ενώ παράλληλα εμπλούτισε την υπάρχουσα γκάμα των προϊόντων γιαούρτης με νέες γεύσεις.

Η Danone είναι ηγέτης στη συγκεκριμένη κατηγορία στη Ρουμανία όπου ελέγχει μερίδιο 33% της αγοράς. Συγκεκριμένα, τα στελέχη της εκτιμούν πως υπάρχει περιθώριο για σημαντική αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης. Σήμερα η κατά κεφαλήν κατανάλωση γιαούρτης στη Ρουμανία είναι μόλις 6 κιλά το έτος, όταν οι Βούλγαροι καταναλώνουν 20 κιλά και οι Πολωνοί 14 κιλά ετησίως.

Σε αυτή την ανάπτυξη ποντάρει και η ελληνική γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος, η θυγατρική εταιρεία της οποίας, η Fabrica de Lapte Braşov, ολοκλήρωσε πριν από λίγο διάστημα επένδυση 20 εκατ. ευρώ σε νέα γραμμή παραγωγής γιαούρτης στο εργοστάσιο της που βρίσκεται κοντά στο Brasov της Ρουμανίας.

Η νέα γραμμή παραγωγής θα επιτρέψει στην εταιρεία να επεκτείνει το τοπικό της χαρτοφυλάκιο προϊόντων με τη μάρκα γιαουρτιού Stragghisto, “που βασίζεται σε παραδοσιακή συνταγή ελληνικού γιαουρτιού”, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης. Ο ελληνικός όμιλος εισήλθε στη ρουμανική αγορά το 1999, το εργοστάσιο κοντά στο Brasov άνοιξε το 2011, ενώ οι συνολικές επενδύσεις που έχει υλοποιήσει ο ελληνικός όμιλος αγγίζουν τα 130 εκατ. ευρώ. Η ρουμανική θυγατρική του ελληνικού ομίλου είναι Νο3 παίκτης στην τοπική αγορά, ενώ πέρυσι οι πωλήσεις της κινήθηκαν στα επίπεδα των 95 εκατ. ευρώ, 17% υψηλότερες σε σχέση με το 2016.