Μια αγορά, η συνολική αξία της οποίας, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, ξεπερνά το 1,32 δισ. ευρώ, αποτελεί επενδυτικό πόλο έλξης για επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο τροφίμων και ποτών και όχι μόνο.

Η είσοδος νέων επιχειρηματικών, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο τροφίμων και ποτών και όχι μόνο, αλλά και το μπαράζ επενδύσεων από τους ήδη μεγάλους παίκτες της αγοράς, καταδεικνύουν και τη δυναμική του κλάδου.

Η εξαγορά της Μεντεκίδης με τα brands «Σέλι» και «Διός» μέσω της Water Invest, εταιρείας που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό από τους επιχειρηματίες Σπύρο Θεοδωρόπουλο, Απόστολο Ταμβακάκη και Νίκο Καραμούζη αποτελεί την τελευταία κίνηση στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού.

Η Μεντεκίδης, εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά από το 1992 διαθέτει δύο μονάδες εμφιάλωσης. Η μία βρίσκεται στον Νομό Πιερίας, στην περιοχή Καρίτσα, όπου εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό με την εμπορική επωνυμία «ΔΙΟΣ».

Η δεύτερη μονάδα εμφιάλωσης βρίσκεται στο νομό Κοζάνης, περιοχή Σπηλιά Κοζάνης, όπου εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό με την εμπορική επωνυμία «ΣΕΛΙ».

Δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο της βόρειας Ελλάδας ενώ το μερίδιό της στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ανέρχεται στο εννεάμηνο στο 2,5%.

Οι πωλήσεις της το 2022 ήταν στα 16,7 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 13,55 % συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση. Το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων ανήλθε σε 772.122 ευρώ από 1,114 εκατ. ευρώ το 2021 και το καθαρό αποτέλεσμα σε 573.813 ευρώ από 940.620 ευρώ το 2021.

Τα νερά του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου

Την ίδια ώρα έχουν πάρει μπρος οι γραμμές παραγωγής προκειμένου να βγει στην αγορά το φυσικό μεταλλικό νερό Arrena της εταιρείας Νερά Πηγών Γράμμου του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου.

Η εταιρεία “Νερά Γράμμου Α.Ε.” επένδυσε στις φυσικές πηγές στο “Κεφαλόβρυσο” και στο “Μισό Σάδι”, συνολικά 6.392.810 ευρώ και την πλειοψηφία της εταιρείας κατέχει ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος και ο γιός του Νίκος Τσάκος. Για την επένδυση αυτή είχε εγκριθεί από τον Αναπτυξιακό Νόμο το ποσό των 2.879.264 ευρώ.

Άλλη μια είσοδος ενός νέου παίκτη αλλά και η έξοδος από τον κλάδου ενός παλαιού, αποτυπώθηκε στις αρχές της χρονιάς όταν το νερό ΙΟΛΗ άλλαξε χέρια.

Η αποεπένδυση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μετά από 30 χρόνια δραστηριοποίησης στην αγορά ήρθε σε συμφωνία με την Premia Properties και τον βασικό της μέτοχος Sterner Stenhus Greece για την πώληση των ακινήτων, της επιχείρησης και του brand του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ.

Οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην περιοχή του Μοσχοχωρίου Φθιώτιδος, δηλαδή οικόπεδο συνολικής επιφάνειας 99.209 τ.μ. και οι εντός αυτού κτιριακές εγκαταστάσεις επιφάνειας 12.230 τ.μ., περιήλθαν στην κυριότητα της Premia με μισθωτή του ακινήτου και ανάδοχο της επιχείρησης τη εταιρεία Ιόλη Πηγή, θυγατρική της Sterner Stenhus Greece, που συστάθηκε για αυτόν τον λόγο.

Παράλληλα, η AHB Group, εταιρεία γνωστή με το brand Θεόνη, συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ.

Στα σχέδια της εταιρείας, που δημιούργησε προ δεκαετίας ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Δημήτρης Τσέλιος και σήμερα εκτιμάται ότι είναι ένας από τους βασικούς παίκτες στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού είναι η δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής για Pet και βιοδιασπώμενα μπουκάλια και ένα νέο υπερσύγχρονο κέντρο logistics στο Μουζάκι Καρδίτσας.

Οι leaders της αγοράς

Οι οικογένειες Σεπετά (Βίκος) και Χήτος (Ζαγόρι) αποτελούν τους αδιαμφισβήτητους ηγέτες της αγοράς του εμφιαλωμένου νερού ενώ ισχυρό έρεισμα στην αγορά έχουν έχουν η Aύρα (Coca-Cola3E) και το Κορπή (Νestle).

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ICAP, ο βαθμός συγκέντρωσης των τεσσάρων εμπορικών σημάτων ΖΑΓΟΡΙ, Βίκος, AVRA και Κορπή, τα οποία αποσπούν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, είναι υψηλός και εκτιμάται ότι κυμαίνεται στο 55-60% επί της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών το 2021, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η παρουσία των προϊόντων private label στη συγκεκριμένη αγορά.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ σε νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων, το οποίο περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της γερμανικής εταιρείας KRONES.

Η νέα αυτή επένδυση, η οποία ενισχύει σημαντικά την παραγωγική ικανότητα της Βίκος και αποτελεί τη συνέχεια και την εξέλιξη του μεγάλου πενταετούς επενδυτικού πλάνου, ύψους 25 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτέλεσε ένα ακόμη δυναμικό αναπτυξιακό βήμα για τον όμιλο.

Με τις νέες επενδύσεις η εταιρεία επεκτείνει την παραγωγική της δυναμικότητα τόσο στην κατηγορία του νερού όσο και των αναψυκτικών ανοίγοντας το δρόμο για την είσοδο της εταιρείας στο κανάλι του HoReCa.

Την ίδια ώρα το επενδυτικό πλάνο της οικογένειας Χήτου για το brand Ζαγόρι ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, παράλληλα τρέχει το επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό και επέκταση της μονάδας εμφιαλωτηρίου της Ζήρεια ΕΠΕ, την οποία η Χήτος ΑΒΕΕ εξαγόρασε το 2021.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η απόφαση να απορροφήσει τη Green Cola, δημιουργώντας έναν δυναμικό όμιλο στην αγορά εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών.

Οι επενδύσεις των πολυεθνικών

Τα 55 εκατ. ευρώ θα αγγίξει στην πλήρη ανάπτυξή της η επένδυση της N.U.AQUA στο εργοστάσιο στο Λουτράκι. Η εταιρεία, υπό τον Δημήτρη Μπαμπάκο, που δέκα χρόνια μετά έβαλε μπρος τις μηχανές στο εμβληματικό εργοστάσιο της Pepsico στο Λουτράκι, παράγοντας το νερό Eonio Λουτράκι, ήδη υλοποιεί τη δεύτερη φάση του επενδυτικού της πλάνου για τη νέα μονάδα εμφιάλωσης νερού.

Eπενδυτικό πρόγραμμα ύψους 17 εκατ. ευρώ από το 2017 έως το 2025 για τη μετατροπή του εργοστασίου της Avra στο Αίγιο στο πρώτο κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα, τρέχει η Coca Cola Τρία Έψιλον.

Εξάλλου ήδη έχει κυκλοφορήσει στην αγορά η νέα συσκευασία του φυσικού μεταλλικού νερού ΑΥΡΑ με μη αποσπώμενο καπάκι.

Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Οδηγία και τη σχετική ελληνική νομοθεσία νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονικό πλαίσιο, συμβάλλοντας ώστε περισσότερα από 250 εκατομμύρια καπάκια να μπορούν να συλλεχθούν και να ανακυκλωθούν.

Διαβάστε επίσης:

Inditex (Zara): Αυξήσεις πάνω από 10% για τους εργαζόμενους στην Ελλάδα

Pet City: Ισχνή ανάπτυξη παρά τη επέκταση του δικτύου

Χρυσές δουλειές και στην ένδυση για τα αδέλφια Κυρκίνη της efood