Την οικονομικότερη οικονομική πρόταση για την κατασκευή του αγωγού φυσικού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) υπέβαλε η AVAX με αποτέλεσμα να έχει βάσιμες προσδοκίες ότι θα προσθέσει στο ανεκτέλεστό της 144,85 εκατ. ευρώ (το ύψος της προσφοράς της για την ανάληψη του έργου – εξαιρουμένων των φόρων).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της κοινοπραξίας του έργου, ICGB, για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, η δεύτερη προσφορά που υπέβαλε το κοινοπρακτικό σχήμα DZZD IGB ήταν 229,7 εκατ. (πλην φόρων).

Η επίσημη ανακήρυξη του ανάδοχου αναμένεται έως τα μέσα Μαΐου. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 18 μήνες έπειτα από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Να σημειωθεί ότι δικαίωμα υποβολής προσφοράς είχαν πέντε εταιρείες και κοινοπρακτικά σχήματα, τα οποία προκρίθηκαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, από τις 10 και πλέον επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες οι οποίες έλαβαν μέρος στο αρχικό στάδιο της διαδικασίας.

Ο IGB θα έχει μήκος 182 χιλιόμετρα και αρχικά προβλεπόμενη μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, συνδέοντας το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου με το βουλγαρικό, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη στη Στάρα Ζαγόρα στη γειτονική χώρα. Αποτελεί τμήμα του λεγόμενου Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος θα δημιουργηθεί με τη διασύνδεση των συστημάτων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.

Μέσω της διασύνδεσης του IGB με τον ΤΑΡ και με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς, η Βουλγαρία αλλά και η ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αποκτήσει πρόσβαση στο αέριο της Κασπίας και άλλων πηγών, καθώς και σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω των ελληνικών τερματικών σταθμών.

Υπενθυμίζεται ότι η AVAX συμμετέχει και στην κατασκευή τμήματος του TAP, αξίας 473 εκατ. ευρώ.φυσικο