Απάντηση έδωσε η Κομισιόν, δια της αρμόδιας Επιτρόπου για θέματα Μεταφορών, Βιολέταw Μπουλτς, στην επείγουσα ερώτηση του αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, αναφορικά με το περιστατικό που ταλαιπώρησε δεκάδες Έλληνες επιβάτες στις αρχές Ιανουαρίου, όταν -με ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας Ryanair και κατά την προγραμματισμένη πτήση της από το Λονδίνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη- μεταφέρθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.

Στην απάντησή της, η Επίτροπος Β. Μπουλτς, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, «πετάει το μπαλάκι» στα κράτη-μέλη, όσον αφορά στην επιβολή του κανονισμού αριθ. 261/2004, για τον καθορισμό εναλλακτικών αεροδρομίων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και σημειώνει: «Παρακολουθούμε την κατάσταση εκ του σύνεγγυς σε επικοινωνία με τον εθνικό φορέα επιβολής του Ηνωμένου Βασιλείου».

Βάσει αυτού του κανονισμού «η Ryanair επέλεξε, προφανώς για λόγους κόστους, όχι κάποιο από τα ανοιχτά αεροδρόμια στην Ελλάδα ή και σε κάποια γειτονική χώρα, αλλά σε κάθε περίπτωση κοντά στην Θεσσαλονίκη, αλλά το φθηνό αεροδρόμιο της Τιμισοάρα, μια επιλογή ανεύθυνη και κοινωνικά προκλητική», σύμφωνα με όσα επισήμανε ο Δημ. Παπαδημούλης στην ερώτησή του.

Υπενθυμίζεται ότι στο περιστατικό ταλαιπωρίας των επιβατών τη λύση έδωσε η ελληνική κυβέρνηση με παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, ναυλώνοντας αεροσκάφος της Aegean το οποίο και μετέφερε τους επιβάτες στην Θεσσαλονίκη.

Στην ερώτηση του ο κ. Παπαδημούλης ζητούσε απαντήσεις στα εξής ερωτήματα:

Πώς προστατεύει τα δικαιώματα των επιβατών όταν αυτά συγκρούονται με μία τέτοια πολιτική χαμηλού κόστους των αεροπορικών εταιριών;

Τι πρωτοβουλίες σκοπεύει να αναλάβει ώστε το θεσμικό πλαίσιο να θέτει πραγματικά σε προτεραιότητα τους επιβάτες και την ασφαλή και δίκαιη μεταχείρισή τους;

Η Επίτροπος σημειώνει στην απάντησή της ότι η Κομισιόν «βρίσκεται σε επαφή με τον εθνικό φορέα επιβολής του Ηνωμένου Βασιλείου, ο οποίος είναι αρμόδιος για την εν λόγω πτήση η οποία αναχώρησε από το Ηνωμένο Βασίλειο, και θα συνεχίσει να παρακολουθεί την κατάσταση εκ του σύνεγγυς».

Στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για το «ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να αναλάβει η Κομισιόν ώστε το θεσμικό πλαίσιο να θέτει πραγματικά σε προτεραιότητα τους επιβάτες και την ασφαλή και δίκαιη μεταχείρισή τους», η Επίτροπος Β. Μπουλτς υπενθυμίζει ότι «η Επιτροπή ενέκρινε ήδη το 2013 πρόταση για την τροποποίηση του κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών», η οποία όμως «δεν μπόρεσε να εγκριθεί στο Συμβούλιο το 2015 λόγω ζητημάτων κυριαρχίας επί του Γιβραλτάρ». Έτσι «η Επιτροπή δημοσίευσε το 2016 ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές με σκοπό τη διευκόλυνση και τη βελτίωση της εφαρμογής του κανονισμού, λαμβάνοντας υπόψη τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί του θέματος».

Τέλος, η Επίτροπος αναφέρει πως «οι υπηρεσίες της Επιτροπής ξεκίνησαν πρόσφατα μελέτη σχετικά με την κατάσταση της προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ. Τα αποτελέσματα θα είναι διαθέσιμα το φθινόπωρο του 2019 και θα τροφοδοτήσουν τις σχετικές συζητήσεις στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σαρωτικές διοικητικές αλλαγές στην Ryanair

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ryanair: Μειωμένα κέρδη λόγω χαμηλότερων ναύλων

MH ΧΑΣΕΤΕ: Ryanair: Έκοψε τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη