Οι πωλήσεις της Gucci αυξήθηκαν οριακά το πρώτο τρίμηνο, καθώς η μεγαλύτερη μάρκα πολυτελείας του ομίλου Kering πασχίζει να κερδίσει περισσότερους αγοραστές σε προϊόντα όπως οι ζώνες Double G και τα γούνινα slippers Princetown.

Τα έσοδα της Gucci αυξήθηκαν κατά 1% σε συγκρίσιμη βάση, ανακοίνωσε η εταιρεία. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση περίπου 2,7%. Οι επενδυτές δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην Gucci, την ιταλική ετικέτα του ομίλου πολυτελών ειδών, καθώς παρήγαγε περίπου τα δύο τρίτα των λειτουργικών κερδών της Kering πέρυσι.

«Η απόδοση της Kering το πρώτο τρίμηνο παρέμεινε μικτή», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Francois-Henri Pinault, ενώ έκανε λόγο για «σταδιακή βελτίωση της δραστηριότητας μήνα με τον μήνα».

Τα αποτελέσματα της εταιρείας με έδρα το Παρίσι έρχονται σε αντίθεση με τις ισχυρές επιδόσεις των ανταγωνιστών της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton και Hermes International, οι οποίες αμφότερες σημείωσαν διψήφια αύξηση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο.

Οι πωλήσεις της LVMH, η οποία κατέχει τις επωνυμίες Christian Dior και Tiffany, συνέβαλαν στην αύξηση των μετοχών της, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί στην εταιρεία με την μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στην Ευρώπη, ξεπερνώντας το φράγμα των 500 δισ. δολαρίων. Παράλληλα, ο CEO της Bernard Arnault είναι εδώ και αρκετούς μήνες ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.

Σε μεταβατική περίοδο

Η Gucci βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο καθώς όρισε τον Sabato De Sarno ως νέο δημιουργικό διευθυντή της τον Ιανουάριο. Ο Ιταλός σχεδιαστής, ο οποίος προήλθε από τη Valentino SpA, θα δείξει την πρώτη του συλλογή τον Σεπτέμβριο στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Τα ρούχα του δεν θα είναι διαθέσιμα στα καταστήματα μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.

Διψήφιο ποσοστό αύξησης στην Κίνα

Η Kering σημείωσε βελτίωση της ζήτησης από τους Κινέζους καταναλωτές καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Jean-Marc Duplaix.

Οι πωλήσεις σε Κινέζους αγοραστές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, είπε. Πρόσθεσε ότι η Kering χρειάζεται να ενισχύσει περαιτέρω την απήχηση της Gucci στην Κίνα και τόνισε ότι οι ενέργειες που πραγματοποιεί προς αυτή την κατεύθυνση δεν θα έχουν αντίκτυπο «εν μία νυκτί».

«Παραμένουμε επικεντρωμένοι στις δυνατότητες ανάκαμψης της Gucci», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής της Citigroup, Thomas Chauvet, προσθέτοντας ότι η απόδοση της Kering «δεν μπορεί να αντικατοπτρίσει» αυτή της μονάδας μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH ή της Hermes.

Υποτονική ζήτηση στη Βόρεια Αμερική

Η κατάσταση στη Βόρεια Αμερική ήταν πιο «ασταθής», με λιγότερους «φιλόδοξους» καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα Kering, είπε ο Duplaix, προσθέτοντας ότι όλα τα brands της Kering είχαν ένα «προκλητικό» πρώτο τρίμηνο στις ΗΠΑ.

Τα συγκρίσιμα έσοδα της Kering στο δικό της δίκτυο λιανικής, που περιλαμβάνει τις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, μειώθηκαν κατά 18% στη Βόρεια Αμερική, ενώ στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκε 10% το τρίμηνο, ανέφερε η εταιρεία.

Οι πωλήσεις στους άλλους οίκους του ομίλου Kering μειώθηκαν κατά 9%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η πτώση είναι εν μέρει συνέπεια της απόφασης της διοίκησης να μειώσει τη χονδρική διανομή στο συγκεκριμένο τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει τις Balenciaga και Alexander McQueen.

Η Balenciaga αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ οι τάσεις στην ηπειρωτική Ευρώπη είναι ενθαρρυντικές, είπε ο Duplaix. Η απόδοση του brand έχει υποχωρήσει από τότε που μια διαφημιστική του καμπάνια στα τέλη του περασμένου έτους προκάλεσε οργή καθώς τα μικρά παιδιά κρατούσαν αρκουδάκια με ιμάντες BDSM. Τα αρνητικά αποτελέσματα αυτής της διαμάχης πιθανότατα θα “ξεθωριάσουν” εντελώς στο δεύτερο ημίχρονο, σύμφωνα με τον Duplaix.

Οι αναλυτές είχαν υπολογίσει προηγουμένως ότι από την Balenciaga είχε προέλθει έως και το 60% των πωλήσεων στη μονάδα Άλλοι Οίκοι.

Διαβάστε ακόμη:

LVMH: Στο top ten των εταιρειών με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία-Έφτασε τα 500 δισ. δολάρια

Φρανσουά Πινό: Τα σχέδια για τη Gucci, τα σκάνδαλα και ο αγώνας δρόμου με τη LVMH