Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πολυτελών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 65% πέρυσι σε σχέση με το 2017, σε σύγκριση με την αύξηση κατά 12% σε πωλήσεις νέων προϊόντων πολυτελείας, με luxury οίκους όπως Gucci και Burberry να αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τα έσοδά τους από τη μεταπώληση των προϊόντων τους.

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, μία τσάντα Gucci, αρχικής αξίας 2.000 ευρώ μπορεί να μεταπωληθεί για μόλις 250 δολάρια, με τη ζήτησή της σε αυτή τη τιμή να αυξάνεται κατακόρυφα.

Η second hand αγορά

Η τάση του second hand γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, με αρκετές εταιρείες να έχουν προσφερθεί να εξαγοράσουν δικά τους προϊόντα από τους πελάτες τους, ύστερα από χρήση και να τα μεταπωλήσουν οι ίδιοι ή να τα διαθέσουν σε e-shops που προσφέρουν εκπτώσεις.

Για παράδειγμα, η εταιρεία Κering, η οποία έχει τo luxury brand της Gucci συνεργάζεται ήδη με διαδικτυακές πλατφόρμες second hand για να μεταπωλεί τα προϊόντα της στο Διαδίκτυο.

Όπως και στην περίπτωση της αγοράς μεταχειρισμένων Rolex, που νωρίτερα μέσα στο χρόνο, άνθισε σε βαθμό που τα πολυτελή ρολόγια κόστιζαν σχεδόν όσο και τα καινούρια, η μεταπώληση σε τσάντες Chanel και Hermes από πελάτες τους, έχει ολοκληρωθεί σε πολύ υψηλές τιμές, εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης και την χαμηλής προσφοράς.

Κι ενώ η αγορά second hand γίνεται συνήθως ερήμην των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη κατασκευή luxury brands, μερικές εξ’ αυτών αναζητούν τρόπους ώστε να διευρύνουν τα έσοδά τους μέσα από αυτές τις πωλήσεις.

Η Κering προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες της να επαναγοράσει τα προϊόντα της και στη συνέχεια να τα μεταπωλήσει σε διαδικτυακή πλατφόρμα με τη σήμανση «εγκεκριμένο από το brand».

Η Burberry και η Stella McCartney έχουν αντίστοιχες συμφωνίες με διαδικτυακές πλατφόρμες μεταπώλησης.

Αγνοούν τη τάση Hermes και Chanel

Eταιρείες που πρωταγωνιστούν στην βιομηχανία της πολυτέλειας, όπως η Hermès, η LVMH και η Chanel, έχουν δηλώσει ότι δεν ενδιαφέρονται να μεταπωλήσουν τα προϊόντα τους.

Παρά τα αυξανόμενα έσοδα στην second hand αγορά, δεν βλέπουν όλοι οι εκπρόσωποι του luxury την τάση αυτή ως μία ευκαιρία για κέρδη. Αντίθετα, θεωρούν ότι τα έσοδά τους απειλούνται από αυτή.

Τα πολυτελή είδη είδαν μια ανέλπιστη ανθεκτικότητα τα προηγούμενα τρίμηνα στα κέρδη τους. Με τις περισσότερες εταιρείες να αντιμετωπίζουν κλυδωνισμούς στα κέρδη και τα έσοδά τους, τα luxury brands όχι μόνο διατήρησαν αλλά αύξησαν τα έσοδά τους.

«Η Hermes δεν ενθαρρύνει τη συγκεκριμένη πρακτική», ανέφερε ο Alex Dumas διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που κατασκευάζει ίσως τις πιο δημοφιλείς τσάντες, τις Birkin. «Η ευκαιρία για χαμηλότερη τιμή στα προϊόντα μας, θα είναι εις βάρος των πελατών που έρχονται στα καταστήματά μας».

Διαβάστε επίσης:

To «φαινόμενο» Shein επεκτείνεται στην Αμερική – Ποιος είναι ο κινεζικός κολοσσός που κάνει θραύση και στην Ελλάδα