ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως τόνισε χθες ο κ. Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛ.ΤΑ, «Εκσυγχρονίζοντας παραγωγικές λειτουργίες και δομές που έχουν σχεδιαστεί 30 χρόνια πριν και δεν έχουν επικαιροποιηθεί έκτοτε, στόχος είναι τα ΕΛΤΑ να μετατραπούν από ένα δυσκίνητο και κοστοβόρο οργανισμό σε μια σύγχρονη, εξωστρεφή και πλήρως ανταγωνιστική δύναμη ταχυδρομικών υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και το «παράδειγμα» της αγοράς».
Όσον αφορά στις επιδόσεις της εταιρείας, τόσο το 2022 όσο και το 2023 η εταιρεία παρουσιάζει ζημιές, λόγω της μεγάλης εθελούσιας που ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε φέτος, της κυβερνοεπίθεσης του 2022 που κόστισε στην εταιρεία ακριβά αλλά και του υψηλού ενεργειακού κόστους του 2022.
Σήμερα στρατηγική της είναι να εξορθολογίσει τα κόστη της και να αξιοποιήσει τα περιουσιακά τη στοιχεία, όπως την ακίνητη περιουσία της.
Σημειώνεται ότι η αξία της ακίνητης περιουσίας της υπολογίζεται σε 200 εκ. ευρώ με βάση αγοραίες τιμές 20 χρόνια πριν.
Ήδη ολοκληρώθηκε η αναδιοργάνωση του δικτύου της εταιρείας σε 143 σημεία σε όλη τη χώρα, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων, τη μείωση του λειτουργικού κόστους, την καλύτερη στελέχωση καταστημάτων και την καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ.
Στο πλαίσιο του σχεδιασμού του πλάνου αναδιοργάνωσης του δικτύου, ενισχύθηκαν οι ταχυδρόμοι της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό.
Να φέρνουν, με λίγα λόγια, μία σειρά από σύγχρονες υπηρεσίες στην πόρτα των πελατών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους.
Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία θέλει να αξιοποιήσει το πλήθος των ταχυδρόμων που διαθέτει ώστε να προσφέρει μια υπηρεσία στην πόρτα του πελάτης της.
Ταυτόχρονα, αναβάθμισε τη λειτουργία έξι κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση, ενώ μέσα στον Νοέμβριο σχεδιάζει να ενισχύσουμε άλλα οκτώ καταστήματα στην περιφέρεια (Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα).
«Σε επόμενη φάση, εντός του 2024 η εταιρεία θα επεκτείνει την παρουσία της πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων ΕΛΤΑ PostBox» εξηγεί ο κ. Σκλήκας.
Μεταξύ των καινοτομιών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας, συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής των ΕΛΤΑ, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύσαμε σημαντικά την επένδυσή μας σε ρομποτικά συστήματα διαλογής.
Συμμαχία με την Dronamics
Στο πλαίσιο καινοτομιών, τα ΕΛΤΑ συμμαχούν με την πρώτη αεροπορική εταιρεία cargo drone παγκοσμίως, την Dronamics, με την οποία εξετάζουμε από κοινού τη δυνατότητα αξιοποίησης cargo drone (απομακρυσμένα χειριζόμενων μικρών αεροπλάνων) για μεταφορά αλληλογραφίας και δεμάτων, σε περιοχές απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες από συμβατικές αεροπορικές μεταφορές.
Ταυτόχρονα με την ενίσχυση των ψηφιακών της συστημάτων και υπηρεσιών, έχειλάβει μέτρα προστασίας για τη διασφάλιση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου κυβερνοασφάλειας και τη θωράκιση των υποδομών της.
Βασική και άμεση προτεραιότητα για το μέλλον είναι η ενσωμάτωση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας της ΕΛΤΑ Courier, που είναι ένα από τα πιο δυνατά assets που διαθέτει. Θα δημιουργήσει ένα κοινό πλαίσιο λειτουργίας που θα βοηθήσει να αντιμετωπίσει αντιπαραγωγικές δομές και στεγανά στην ενδοεταιρική συνεργασία και θα συμβάλει στην ανάδειξή μας σε ηγετική θέση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου και ταχυμεταφορών.
«Η αναβάθμιση των ΕΛΤΑ, τεχνολογικά και οργανωτικά, θα βοηθήσει την εταιρεία να αποκτήσει εξωστρεφή προσανατολισμό εκτός των συνόρων της χώρας. Στρατηγικός στόχος της είναι να αναδειχθεί σε έναν έμπιστο και ανταγωνιστικό διεθνή φορέα για τις διασυνοριακές συναλλαγές εμπορίου, στον οποίο βασίζονται οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, όπως η Amazon.De και άλλοι που είμαστε οι βασικοί συνεργάτες επιδόσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε ήδη εξασφαλίσει μειωμένες και ανταγωνιστικές τιμές στην αποστολή δεμάτων ιδιωτών και επιχειρήσεων στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου», τόνισε ο κ. Σκλήκας.
Στρατηγική της διοίκησης είναι να ελέγξει τα κόστη αλλά και να αξιοποιήσει τις δυνάμεις και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ΕΛΤΑ.
«Διαθέτουμε μεγάλη εμπειρία και γνώση, καθώς και ένα εκτεταμένο, πανελλαδικό δίκτυο, που αποτελούν τις ισχυρές βάσεις πάνω στις οποίες θα οικοδομήσουμε μια σύγχρονη και πλήρως ανταγωνιστική εταιρεία ταχυδρομικών υπηρεσιών, απαλλαγμένη από αδυναμίες και παθογένειες του παρελθόντος.
Συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένους συνεργάτες, έχουμε ακούσει τις εμπειρίες άλλων ‘πρώην’ state postal operators, και μαζί με κορυφαίους διεθνείς συμβούλους σχεδιάζουμε τα άλματα που χρειάζονται για να περάσουμε στη νέα εποχή εξυπηρέτησης με βάση διεθνή πρότυπα», τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης:
Εθνικό Σχέδιο: Στα 45 δισ. το χρόνο το κόστος της ενεργειακής μετάβασης και στο βάθος νέοι φόροι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νικόλας Πατέρας: Δωρεά 10 νέων περιπολικών στην ΕΛ.ΑΣ
- Nestle: Ανήγγειλε αύξηση τιμών στον καφέ και σμίκρυνση των συσκευασιών της
- Συνάντηση Σι-Μακρόν: Η Κίνα θέλει να εμβαθύνει τις σχέσεις της με τη Γαλλία
- Βραζιλία: Συλλήψεις 5 ατόμων για την συνωμοσία του 2022 με στόχο την δολοφονία του Προέδρου Λούλα