ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στην τελική ευθεία μπαίνει το σχέδιο των οικογενειών Χήτου – Βενιέρη για τη δημιουργία ενός διεθνούς ισχυρού ομίλου μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης της Χήτος ΑΒΕΕ με τη Green Cola.
Το νέο εταιρικό σχήμα, που προκύπτει από τη συγχώνευση των τριών εταιρειών θα μπει κάτω από τον ομπρέλα της Green Beverages της εταιρείας με έδρα το Λονδίνου, που ίδρυσαν οι δύο εταίροι πριν ένα χρόνο με στόχο την ισχυροποίηση της παρουσίας των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές.
Με βάση τη σύμβαση που αναρτήθηκε χθες στο ΓΕΜΗ, με τη Χήτος ΑΒΕΕ συγχωνεύτηκαν με τη Green Cola Hellas και τη Green Cola Operations δια της απορρόφησης των δύο από την πρώτη.
Τα ποσοστά των εταίρων
Στη νέα εταιρεία το ποσοστό των παλαιών μετόχων της Χήτος ανέρχεται σε 89,8%, της Green Cola Hellas σε 6,18% και της Green Cola Operations σε 4,02%.
Όπως αναφέρεται η συγχώνευση των εταιρειών αναμένεται να οδηγήσει στην καλύτερη διαχείριση των εταιρικών λειτουργιών δεδομένου ότι θα μπορούν να αξιοποιηθούν οι υφιστάμενοι πόροι προς μια κοινή κατεύθυνση.
Τονίζεται δε ότι θα δημιουργηθεί ένα ισχυρό σχήμα ενισχυμένο τόσο σε επίπεδο στοιχείων όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων πόρων. Επιπλέον η συγχώνευση θα συνδράμει στη μείωση του λειτουργικού κόστους και στην αποφυγή φορολογικών κινδύνων που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν από τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
Η συγχώνευση θα βοηθήσει στην απλοποίηση των απαιτούμενων διαδικασιών που απαιτούνται για την εμπορική και οικονομική οργάνωση, όπως η ενοποίηση του λογιστηρίου, των εμπορικών τμημάτων κά.
Nέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι ο κ. Δαμιανός Μπούρκας στέλεχος με μακρά προϋπηρεσία, πολλές παραστάσεις και εμπειρία στο χώρο του FMCG και ειδικότερα των beverages τα τελευταία 24 χρόνια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο και οι συνέργειες
Τέλος, με το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα μεγιστοποιηθεί η αξία των μετόχων μέσα από την ενίσχυση των εσόδων και του EBITDA, τη δημιουργία σταθερών ταμειακών ροών και την επίτευξη στρατηγικών συνεργειών και θα επέλθει μεγαλύτερη ευελιξία στον χειρισμού και στην υλοποίηση του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού.
Ο όμιλος Green Beverages με τρεις πλέον θυγατρικές στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ και στο Ντουμπάι εκτιμάται ότι φέτος θα έχει ενοποιημένο τζίρο πέριξ των 120 εκατ. ευρώ.
Στόχος του νέου πενταετούς πλάνου του Green Beverages Group είναι ο διπλασιασμός του τζίρου του Ομίλου, καθώς και η σημαντική ανάπτυξη της κερδοφορίας του, που θα προέλθουν κυρίως μέσα από στρατηγικές αειφόρου ανάπτυξης στις αγορές του εξωτερικού, καθώς και μέσω περαιτέρω ενδυνάμωσης των επιδόσεων της εταιρίας στην Ελλάδα.
Επέκταση σε νέες διεθνείς αγορές
Στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας τόσο στην εγχώρια και τις διεθνείς αγορές που ήδη δραστηριοποιείται όσο και η επέκταση των δραστηριοτήτων σε νέες γεωγραφικές αγορές κεφαλαιοποιώντας ευκαιρίες ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο, απόρροια των τάσεων των καταναλωτών που στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε φυσικά και υγιεινά προϊόντα.
Τα προϊόντα της εταιρίας βρίσκονται ήδη στα ράφια των μεγαλύτερων retailers παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Carrefour, Ahold-Delhaize, Walmart, Whole Foods, Kroger, Albertsons, αλλά διακινούνται και μέσω σημαντικών online platforms, όπως η Amazon, Ocado, Walmart marketplace κ.α.
Πρόσβαση σε διεθνή κεφάλαια
Εξάλλου, η Green Beverages, έχοντας την έδρα στη βρετανική πρωτεύουσα, στοχεύει στην πρόσβαση σε διεθνή επενδυτικά κεφάλαια με τη διάθεση ενός μειοψηφικού πακέτου που θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερη διείσδυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου των δύο εταιρειών στις διεθνείς αγορές.
Στόχος των δύο οικογενειών είναι η ανάδειξη της Green Beverages σε μια ισχυρή εταιρεία στον τομέα των υγιεινών (better for you) μη αλκοολούχων ποτών, ακολουθώντας τη διεθνή τάση στροφής των καταναλωτών σε πιο υγιεινά πρότυπα διατροφής, για αναψυκτικά και ροφήματα χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών, καθώς και την επέκτασή της σε άλλες καινοτόμες κατηγορίες εμφιαλωμένων νερών.
Υπενθυμίζεται πως τα brand names του ομίλου είναι το Ζαγόρι και η Ζήρεια, η Green Cola και τα Green Mocktails. Παράλληλα διαθέτει την αποκλειστική διανομή των σημάτων Evian και Evian Sparkling για την ελληνική αγορά.
Η παραγωγή των προϊόντων της εταιρείας γίνεται σε 5 ιδιόκτητα εργοστάσια στα Ιωάννινα, την Ορεστιάδα και την Κορινθία, ενώ έχει παραχωρήσει το δικαίωμα εμφιάλωσης μέρους των προϊόντων της (licensee agreement) σε τρίτους εμφιαλωτές τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε σημαντικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, στην Ευρώπη, την Αμερική και την Μέση Ανατολή.
Διαβάστε επίσης:
Απορροφά την Green Cola η Χήτος ΑΒΕΕ του Ζαγόρι – CEO του Ομίλου ο Δαμιανός Μπούρκας
Τα πρώτα δείγματα γραφής Χήτου – Βενιέρη στη Green Cola
Τι ψάχνουν Χήτος και Βενιέρης στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου