Το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο πραγματοποίησε από το ξεκίνημα του πρώτου lockdown σημαντικές επενδύσεις, τόσο σε υποδομές όσο και σε προσωπικό, με αποτέλεσμα να τριπλασιάσει τον όγκο παραγγελιών που μπορεί να εξυπηρετήσει, δυναμική που είναι 30% μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή που θα χρειαζόταν για να ανταπεξέλθει στον όγκο του πρώτου lockdown.

Αυτά αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), που εκπροσωπεί το σύνολο της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου και των υπηρεσιών αυτής και αποτελείται από περισσότερες από 7.000 επιχειρήσεις.

Το Δ.Σ του GR.EC.A τις τελευταίες ημέρες παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον χώρο του ελληνικού eCommerce και βρίσκεται σε διαρκή επαφή με καταστήματα, φορείς και εταιρείες ταχυμεταφορών, ώστε να έχει μια συνολική εικόνα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, αν και τις πρώτες μέρες του lockdown η αύξηση αυτή της δυναμικότητας φάνηκε να επαρκεί, από την εβδομάδα του black friday και μετά ο όγκος εκτοξεύθηκε και πλέον εκτιμάται πως ο όγκος που σήμερα καλείται να διαχειριστεί η αγορά ξεπερνά τις 800.000 διακινήσεις ανα ημέρα, νούμερο το οποίο είναι πέρα από κάθε πρόβλεψη. Πρακτικά το ηλ. Εμπόριο, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες αποτελεί το 17% της κίνησης καλείται σήμερα να ανταπεξέλθει στον όγκο του υπόλοιπου 83% και το κατάφερε μέχρι την πιο εμπορικά έντονη μέρα του χρόνου για το λιανεμπόριο διεθνώς.

Η πρόταση του Δ.Σ του GR.EC.A, σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, είναι να μπορέσουν τα καταστήματα να αξιοποιήσουν την επιλογή click away, δηλαδή να μπορούν οι καταναλωτές να παραγγέλνουν ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά και να παραλαμβάνουν από τα κατά τόπους  καταστήματα.