Ζήτημα μερικών εβδομάδων είναι να οδεύσει προς το τελικό στάδιο, δηλαδή την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, ο διαγωνισμός από το Υπερταμείο για την παραχώρηση του αερολιμένα Καλαμάτας για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, ο οποίος έχει μαγνητίσει ισχυρούς εγχώριους και διεθνείς Ομίλους.

Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλός του Υπερταμείου, Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο mononews, μέχρι τα τέλη Απριλίου θα έχουν ενσωματωθεί στα τεύχη του διαγωνισμού τα σχόλια των τεσσάρων ενδιαφερομένων σχημάτων και στη συνέχεια, αφού δοθεί το πράσινο φως από τα αρμόδια υπουργεία, θα έρθει η ώρα των δεσμευτικών προσφορών.

1

Πρόσθεσε, δε, ότι ένας εκ των όρων της νέας σύμβασης θα είναι το ότι οι επενδυτές θα μπορούν στην αρχή να βοηθηθούν στο CAPEX.

Υπενθυμίζεται ότι ο σχετικός διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί από το Σεπτέμβριο του 2022 και περίπου ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή τον Ιούλιο του 2023, γνωστοποιήθηκε ποια είναι τα τέσσερα ενδιαφερόμενα σχήματα.

Αναλυτικότερα αυτά ήταν τα εξής:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports,

Fraport AG -DELTA Airport Investments (Όμιλος Κοπελούζου) -Πηλέας (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου ΤΕΜΕΣ),

Mytilineos – Corporation America Airports

Egis Airport – Άκτωρ Παραχωρήσεις -Aéroports de la Cote d’Azur.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τρίτο ελληνικό αεροδρόμιο που θα παραχωρηθεί, όπως έχει ήδη γίνει δηλαδή με τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το Αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Επιπλέον, το Υπερταμείο ετοιμάζεται και για το διαγωνισμό για την παραχώρηση 22 μικρότερων αεροδρομίων και η μάχη αναμένεται να είναι ισχυρή, καθώς δεν αποκλείεται τα ίδια σχήματα να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.

Τα αεροδρόμια αυτά είναι τα εξής: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση

Βασικός στόχος του Υπερταμείου είναι η αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και επέκταση των υποδομών του αεροδρομίου της Καλαμάτας και ιδίως του κτιρίου επιβατών (terminal).

Η επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών (terminal, χώρος στάθμευσης αεροσκαφών) καθίσταται απαραίτητη λόγω της αλματώδους ανάπτυξης του εν λόγω αεροδρομίου.

Μέσα από αυτές τις επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Για το Υπερταμείο είναι σημαντική, επίσης, η επίτευξη και εξασφάλιση ενός συνδυασμού υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης υψηλής ποιότητας για τον Αερολιμένα προς όφελος των επιβατών, καθώς ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει και τις σχετικές επενδύσεις, με εύλογη φυσικά απόδοση για τον τελευταίο.

Σημειώνεται ότι το Υπερταμείο δύναται, κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια, να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Παραχωρησιούχου με μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής, που θα ανέρχεται έως 15% του μετοχικού του κεφαλαίου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΑΙΠΕΔ: Θέμα ημερών ο διαγωνισμός για το logistics center στη Φυλή

Μαίνεται η μάχη για το ύψος των κτιρίων – Τέταρτος Δήμος παγώνει τις οικοδομικές άδειες

Μετρό Αθήνας: Πώς οι εξελίξεις στον ΟΣΕ καθυστερούν την απόκτηση νέων συρμών