Μια εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης ετοιμάζεται να ξεκινήσει η Google σε πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενόψει ευρωεκλογών, στο πλαίσιο της επιβολής αυστηρότερων νέων κανόνων για την αντιμετώπιση του διαδικτυακού περιεχομένου.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, τον Ιούνιο, οι πολίτες της ΕΕ θα εκλέξουν ένα νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προκειμένου να εγκρίνει πολιτικές και νόμους στην περιοχή, ωστόσο οι νομοθέτες φοβούνται ότι η διάδοση fake news στο διαδίκτυο, θα μπορούσε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους.

Μάλιστα, η Γαλλία, η Πολωνία και η Γερμανία κατηγόρησαν τη Ρωσία τη Δευτέρα ότι συνέταξε ένα περίπλοκο δίκτυο ιστοσελίδων για τη διάδοση της φιλορωσικής προπαγάνδας.

Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες της Ευρώπης, ο οποίος τίθεται σε ισχύ αυτή την εβδομάδα, θα απαιτήσει από πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και των κινδύνων για τη δημόσια ασφάλεια.

Από τον Μάρτιο, η εσωτερική μονάδα Jigsaw της Google που λειτουργεί για την αντιμετώπιση απειλών προς τις κοινωνίες, θα προβάλλει μια σειρά από κινούμενες διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube σε πέντε χώρες της ΕΕ: ​​Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Πολωνία.

Βασιζόμενη σε προηγούμενες εκστρατείες που έχει δοκιμάσει η εταιρεία στη Γερμανία και την κεντρική Ευρώπη, η Jigsaw ανέφερε ότι το νέο έργο αποτελεί ευκαιρία να προσεγγιστούν οι πολίτες σε χώρες με μερικούς από τους μεγαλύτερους αριθμούς ψηφοφόρων στην ΕΕ, χρησιμοποιώντας την τοπική τεχνογνωσία της εταιρείας σε αυτές τις περιοχές.

Ειδικότερα, οι διαφημίσεις θα παρουσιάζουν τις λεγόμενες τεχνικές “prebunking”, που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ερευνητές στα Πανεπιστήμια του Κέμπριτζ και του Μπρίστολ, με στόχο να βοηθήσουν τους θεατές να αναγνωρίσουν περιεχόμενο που έχει ως στόχο την χειραγώγηση, προτού έρθουν σε επαφή με αυτό.

Οι θεατές που παρακολουθούν τις διαφημίσεις στο YouTube, θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών, σχεδιασμένο για να αξιολογήσει τις γνώσεις τους σχετικά με την παραπληροφόρηση.

“Έχουμε αφιερώσει τόσο πολύ χρόνο σε αυτά τα πραγματικά debates όπου ενισχύεται η πόλωση. Η δημοκρατία μας διακυβεύεται και το θερμόμετρο απλώς ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά”, δήλωσε η Beth Goldberg, επικεφαλής έρευνας στην Jigsaw.

«Το prebunking είναι η μόνη τεχνική, τουλάχιστον που έχω δει, που λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά σε όλο το πολιτικό φάσμα», συμπλήρωσε.

Εξήγησε επίσης ότι άλλα μέτρα για τον έλεγχο της παραπληροφόρησης, όπως ο έλεγχος του περιεχομένου, μπορούν να αυξήσουν την πόλωση, διότι έρχονται αφού οι πληροφορίες έχουν ήδη διαδοθεί.

Τον περασμένο μήνα, μια έρευνα που διεξήχθη από την ΕΥΕΔ (Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης) αποκάλυψε 750 περιστατικά παραπλανητικών πληροφοριών που διαδίδονται σκόπιμα από ξένους παράγοντες, οι οποίοι υποστηρίζουν την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Οι διαφημίσεις της Jigsaw, θα μεταφραστούν και στις 24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ, σύμφωνα με την Google.

Η καμπάνια θα διαρκέσει τουλάχιστον έναν μήνα, ενώ ο στόχος είναι να παραταθεί, με βάση την προσέγγιση χρηστών και την απόδοση.

Τα αποτελέσματα της καμπάνιας, συμπεριλαμβανομένων των απαντήσεων στις έρευνες και του αριθμού των ατόμων που προσεγγίστηκαν, αναμένεται να δημοσιευθούν το καλοκαίρι του 2024.

Διαβάστε επίσης: 

OpenAI: Παρουσίασε το Sora, ένα επαναστατικό εργαλείο που δημιουργεί βίντεο από κείμενα

Nike: «Μαχαίρι» στο 2% του εργατικού της δυναμικού παγκοσμίως

Pyxis Tankers (Βαλέντιος Βαλεντής): Αγορά πλοίου με €26,625 εκατ. δολ.