ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, η υπόθεση επικεντρώθηκε στη διαφημιστική επιχείρηση AdSense της Google, η οποία παρέχει διαφημίσεις μόνο σε κείμενο, σε ιστότοπους τρίτων, με βάση αναζητήσεις που πραγματοποιούνται στον ιστότοπό τους.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σημείωσε: «Η Google έχει εδραιώσει την κυριαρχία της στις online διαφημίσεις αναζήτησης, ενώ προστατεύεται από την ανταγωνιστική πίεση, επιβάλλοντας περιορισμούς, που μειώνουν τον ανταγωνισμό σε ιστοτόπους τρίτων. Το παράπτωμα διήρκεσε πάνω από 10 χρόνια και αρνήθηκε σε άλλες εταιρείες τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται και να καινοτομούν, καθώς και να ωφελούνται οι καταναλωτές από τον ανταγωνισμό».
The third @Google case: @Google is fined €1,49bn for illegal practices in search advertising brokering to cement its dominant market position. They shouldn’t do that – it denied consumers choice, innovative products and fair prices.
— Margrethe Vestager (@vestager) March 20, 2019
Oι αξιωματούχοι της Ε.Ε είχαν εκφράσει ανησυχίες ότι η Google «μείωσε τεχνητά τις επιλογές και την καινοτομία στην αγορά», περιορίζοντας συμβατικά τον τρόπο με τον οποίο οι ιστότοποι τρίτων εμφανίζουν διαφημίσεις αναζήτησης από ανταγωνιστές.
Η έρευνα της Ε.Ε επικεντρώθηκε στις απαιτήσεις της Google, που εισήχθησαν το 2006, σύμφωνα με τις οποίες απαιτούσε από πολλούς δημοφιλείς ιστοτόπους τρίτων να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την υπηρεσία διαφημίσεών της, εάν επιθυμούσαν να συμπεριλάβουν στο δικτυακό τους τόπο το πλαίσιο αναζήτησης της Google.
H Google έχει ήδη πληρώσει 7 δισ. ευρώ σε πρόστιμα στην Ε.Ε μέχρι σήμερα, για δύο άλλες υποθέσεις.
Η εταιρεία διαδικτυακής αναζήτησης έλαβε πρόστιμο 4,3 δισ. ευρώ την περσινή χρονιά, για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά, λόγω του Android λειτουργικού συστήματος της σε smartphones.
Το περασμένο καλοκαίρι πήρε άλλο πρόστιμο ύψους 2,4 δισ., καθώς θεωρήθηκε ότι ευνοούσε τις δικές της υπηρεσίες, έναντι των ανταγωνιστών της. Η Google έχει ασκήσει έφεση και στις δύο ευρωπαϊκές αποφάσεις, στο Λουξεμβούργο.