Αποφασισμένη να  πάει μέχρι τέλους τη δικαστική μάχη για το λιμένα Βόλου είναι η Goldair καθώς σύμφωνα με πληροφορίες εκτός από την προσφυγή που είχε υποβάλει η εταιρεία  κατά της απόρριψης της απόφασης της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), προσέφυγε πρόσφατα κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας όπως την έτρεξε το ΤΑΙΠΕΔ.

Ένα ακόμα ζήτημα είναι το κατά πόσο το Δημόσιο που μετέχει μέσω του ΤΑΙΠΕΔ (7,3%) στον ΟΛΘ μπορεί να διεκδικήσει και συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Λιμένα Βόλου.

Επίσης, όπως προσφέρουν πηγές πολύ κοντά στο ζήτημα αναφέρουν ότι παρά τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της διαφοράς της προσφοράς του ΟΛΘ και της Goldair, αναφέρουν ότι ο Καλίνικος Καλίνικος είναι αποφασισμένος να φτάσει μέχρι και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Τονίζουν, επιπλέον, ότι ύστερα από την κακοκαιρία Ντάνιελ, οι για τις ζημιές που έχει υποστεί ο λιμένας Βόλου εκτιμάται ότι θα χρειαστούν έργα αποκατάστασης αξίας μεταξύ έξι και 20 εκατ. Ευρώ, ενώ εκτιμούν ότι θα διαρκέσουν για αρκετό καιρό. Θέτουν, δε, και το ερώτημα σχετικά με την κατάσταση του λιμένα καθώς οι πλημμύρες είχαν ως αποτέλεσμα να γεμίσει με λάσπες, φερτά υλικά και νεκρά ζώα μεταξύ άλλων. Για αυτό το λόγο δεν αποκλείουν να υπάρχει και θέμα τοξικότητας της λάσπης του λιμένα.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές να υπάρξει μείωση στο τίμημα που έχει δώσει ο ΟΛΘ ή να ζητηθούν αποζημιώσεις για το διάστημα που θα γίνονται οι εργασίες αποκατάστασης.

Ο διαγωνισμός και οι ενδιαφερόμενοι

Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι Βόλου αφορά στην πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και προκηρύχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο έχουμε την ανάδειξη του προσωρινού προτιμητέου επενδυτή.

Κατά τη διάρκεια της φάσης εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχαν υποβάλει φακέλους οκτώ σχήματα. Αυτά ήταν τα εξής:

  • Advance Properties O.O.D.
  • Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
  • Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε.
  • Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
  • Mariner Capital Ltd
  • QTerminals W.L.L.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Από τα παραπάνω σχήματα υποβλήθηκαν συνολικά τέσσερις προσφορές και προήλθαν από τους κάτωθι ενδιαφερομένους:

  • Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
  • Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
  • Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
  • Mariner Capital Ltd.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, του οποίου το 67% κατέχει η Beltera Investmens συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, έδωσε την προσφορά-ρεκόρ των 51 εκατ. Ευρώ, η οποία είναι 45 φορές πολλαπλάσια από τα EBITDA του ΟΛΒ και 15 φορές μεγαλύτερη από τον κύκλο εργασιών του.

Από την άλλη πλευρά, η αμέσως επόμενη προσφορά που ήταν της Goldair ανήλθε σχεδόν στο 50% (σ.σ. 26 εκατ. ευρώ) από αυτή του ΟΛΘ.

Εν τούτοις, η εξέλιξη αυτή δεν την εμπόδισε από το να προσφύγει στην ΕΑΔΗΣΥ για να λάβει απορριπτική απόφαση καθώς η αρχή έκρινε ότι δεν είναι αρμόδια για ένα τέτοιο ζήτημα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τις δύο προσφυγές της εταιρείας, οι οποίες θα καθυστερήσουν την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Πρόκειται για ένα εξωφρενικό ποσό σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι οποίες προσθέτουν ότι η αρχική εκτίμηση του αποτιμητή του ΤΑΙΠΕΔ για το 100% του ΟΛΒ (χωρίς τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν από τον επενδυτή) να φτάνει έως και τα 10 εκατ. ευρώ,

Δεν αποκλείεται, δε, εάν το ΣτΕ αποφασίσει υπέρ της Goldair ο διαγωνισμός να ματαιωθεί  και να προκηρυχθεί εκ νέου.

Διαβάστε επίσης

Goldair: Χρονιά-ρεκόρ το 2023 – Ξεκινά το Α΄Εξάμηνο του 2024 το Θριάσιο Ι

Λιμάνι Βόλου: Αποκλειστικό – Στο ΣτΕ το «μπαλάκι» για την προσφυγή της Goldair

Ιβάν Σαββίδης: Το λιμάνι του Βόλου, το υπερβολικό τίμημα και οι Αμερικανοί