ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
“Γκάζι” πατούν οι αναθετουσες αρχές για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών για τις μονάδες απορριμμάτων σε Θεσσαλονίκη και Αττική συνολικής αξίας 940 εκατ. Ευρώ.
Πρόκειται για τέσσερις μονάδες απορριμμάτων οι οποίες αποτελούν σημεία συνεργασιών και συγκρούσεων μεταξύ μεγάλων κατασκευαστών,όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos. Επίσης ανοίγει η πόρτα και για νέους παίκτες στα εν λόγω έργα, όπως η ΤΙΤΑΝ και η Motor Oil μέσω της δημιουργίας συμμαχιών με τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΣΔΙΤ για την μονάδα απορριμμάτων στη Δυτική Θεσσαλονίκη αξίας 118 εκατ. ευρώ εισέρχεται στην τελική ευθεία καθώς μετά το Πάσχα αναμένεται να υποβληθούν οι τελικές οικονομικές προσφορές.
Την ίδια στιγμή τίθενται και οι βάσεις για την εκκίνηση του διαγωνισμού της έτερης μονάδας στην Ανατολική Θεσσαλονίκη αξίας 70 εκατ. Ευρώ. Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν πως ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί στα τέλη Ιουνίου.
Σε αντίθεση με τη Δυτική Θεσσαλονίκη ο διαγωνισμός για τον ανατολικό τομέα θα αφορά σε δημόσιο έργο. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πιο γρήγορη δημοπράτηση, ενώ η χρηματοδότηση θα προέρχεται από ευρωπαϊκά κονδύλια και πιο συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Όσον αφορά την Αττική προχωρούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της δημοπράτησης των δύο ΣΔΙΤ σε Φυλή και Σχιστό εκτιμώμενης αξίας 760 εκατ. ευρώ καθώς οι συμμετέχοντες εισέρχονται στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού.
Κατά τη διάρκεια αυτού ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ αναθέτουσας αρχής και υποψηφίων «μνηστήρων» σχετικά με το αντικείμενο και τον τελικό προϋπολογισμό του έργου. Το επόμενο βήμα είναι η υποβολή της οικονομικής προσφοράς και η επιλογή του αναδόχου βάσει της βέλτιστης τεχνικής πρότασης και της έκπτωσης που θα δοθεί επί του αρχικού κόστους του έργου.
Οι διαγωνισμοί για τη Θεσσαλονίκη
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr οι ενδιαφερόμενοι για το ΣΔΙΤ στη Δυτική Θεσσαλονίκη βρίσκονται ήδη στο στάδιο της διαπραγμάτευσης για τους όρους του έργου και σύντομα θα εισέλθουν στο Στάδιο Β2.
Συγκεκριμένα, τα σχήματα που «κτυπούν» το διαγωνισμό είναι τα εξής:
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή -ΤΙΤΑΝ,
Motor Oil – ΑΒΑΞ – Τhalis,
Mytilineos– Μεσόγειος,
Hλέκτωρ – Άκτωρ Παραχωρήσεις
Intrakat -Watt – Geocycle Hellas
Το έργο αφορά στην μελέτη και κατασκευή μονάδας επεξεργασίας στερεών (ΜΕΑ) και Βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ) συνολικής δυναμικότητας 335.000 τόνων απορριμμάτων σε ετήσια βάση, η οποία θα καλύπτει τις ανάγκες 10 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Εάν δεν υπάρξουν νομικοί διαξιφισμοί μεταξύ ενδιαφερομένων και αναθέτουσας αρχής, τότε είναι πολύ πιθανό να έχει προκύψει ο ανάδοχος και να υπογραφεί η σύμβαση έργου εντός του 2023.
Σημειώνεται πως η νέα μονάδα, που θα προσελκύσει τους κορυφαίους εγχώριους κατασκευαστές, θα επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 150.000 τόνους απορριμμάτων και θα εξυπηρετεί τους Δήμους που ανήκουν κατά κύριο λόγο στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής και σε μικρότερο βαθμό αυτούς που ανήκουν στην ΠΕ Θεσσαλονίκης.
Οι μονάδες της Αττικής
Οι μνηστήρες των μονάδων της Φυλής και του Σχιστού, που δημοπρατούνται από τον ΕΔΣΝΑ με Πρόεδρο τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας και Περιβάλλοντος Αττικής, Βασίλη Κόκαλη, είναι οι ίδιοι με αυτούς στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Η μονάδα στη Φυλή, που αποτελεί την μεγαλύτερη εκ των δύο υπό δημοπράτηση έργων, εκτιμάται στα 461 εκατ. ευρώ και η δυναμικότητά της ανέρχεται στους 450.000 τόνους απορριμμάτων σε ετήσια βάση. Μετά την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων, θα ακολουθήσει η αδειοδοτική και η κατασκευαστική περίοδος. Υπενθυμίζεαι ότι για την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου, θα χρειαστούν τρία έτη από τα συνολικά 30 που προβλέπει η σύμβαση.
Η έτερη μονάδα στο Σχιστό αξίας 300 εκατ. ευρώ θα επεξεργάζεται 250.000 τόνων στερεών και απορριμμάτων και βιοαποβλήτων ανά έτος Και για αυτό το έργο εκτιμάται πως θα χρειαστούν δύο έτη για τις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, την κατασκευή και τη δοκιμαστική λειτουργία, ενώ η συνολική διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 29 έτη.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συρία-Τουρκία: Όλα τα όπλα της χώρας θα τεθούν υπό κρατικό έλεγχο, δήλωσε ο νέος ηγέτης της Συρίας
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας