ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στις μεγάλες προκλήσεις που θέτει το στοίχημα της ενεργειακής μετάβασης, αναφέρθηκε χθες στο TedxAthens, ο Γιώργος Τριανταφύλλου, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής του ομίλου Motor Oil.
Όπως είπε, μιλώντας στο mononews.gr στο περιθώριο της εκδήλωσης:
«Το ότι η Ευρώπη και ο κόσμος έχουμε θέσει κάποιους στόχους για την ενεργειακή μετάβαση δε σημαίνει ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να επιτευχθούν. Οι ελπίδες έχουν τοποθετηθεί στην εξέλιξη της τεχνολογίας για να λυθεί ο τετραπλός γρίφος, για πράσινη μετάβαση, με οικονομικό τρόπο, αποδοτικότητα και ασφάλεια, και όλοι, επιχειρήσεις και κράτη, αλλά και Ενώσεις κρατών, επιχειρούν να δώσουν πρώτοι τις απαντήσεις».
Στη συγκυρία αυτή, η Motor Oil τον τελευταίο χρόνο πραγματοποίησε σημαντικές κινήσεις εξαγορών στις ΑΠΕ και πλέον έχει καθιερωθεί ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ΑΠΕ στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, ο όμιλος παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σε όλες τις διαφορετικές τεχνολογίες την παραγωγή ΑΠΕ και την κυκλική οικονομία και εκτελεί με ταχύτητα τους σχεδιασμούς του.
Ειδικότερα, σημειώνει ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου, «ήδη έχουμε επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ για εξαγορές ενεργειακής μετάβασης τα τελευταία 2 χρόνια, ενώ συνολικά στην ενεργειακή μετάβαση έχουμε πει ότι θα επενδύσουμε τα 2,5 δισ. ευρώ από τα 4 δισ. που έχουμε προγραμματίσει συνολικά για επενδύσεις».
«Δεν πρόκειται να συνεχίσουμε να κάνουμε μόνο εξαγορές», συνεχίζει, «αλλά θα αναπτυχθούμε και οργανικά, πριν κάνουμε νέες κινήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ευκαιρίες. Τώρα έχουμε φτιάξει την πλατφόρμα με τις δραστηριότητές μας στην ενεργειακή μετάβαση. Το σίγουρο είναι ότι πλέον θα αναπτυχθούμε οργανικά και θα κάνουμε κινήσεις εξαγορών εκεί που θα χρειαζόμαστε να κινηθούμε λίγο πιο γρήγορα», εξηγεί.
Όμως η πρόκληση δεν είναι μόνο το ύψος των επενδύσεων, αλλά και το πώς και σε ποιους τομείς θα εξελιχθεί η τεχνολογία ώστε να επιταχυνθεί και να γίνει εφικτή η ενεργειακή μετάβαση.
«Για να εξηλεκτρίσουμε την οικονομία μας χρειαζόμαστε 5-18 φορές παραπάνω κάποιες πρώτες ύλες, από όσα υπάρχουν σήμερα. Όμως για να ανοίξει ένα νέο ορυχείο απαιτούνται 10 χρόνια και με τη σημερινή τεχνολογία, οι ποσότητες αυτές που απαιτούνται για μπαταρίες δεν υπάρχουν. Τις απαντήσεις σε αυτά τα αδιέξοδα μπορεί να τα δώσει η τεχνολογική καινοτομία».
Τέσσερις πυλώνες επενδύσεων ενεργειακής μετάβασης
«Περνάμε πολύ χρόνο σχεδιάζοντας πού πρέπει να επενδύσουμε. Η στρατηγική μας κινείται στη βάση των 4 πυλώνων, διυλιστήριο, ηλεκτροκίνηση, ΑΠΕ, κυκλική οικονομία», σημειώνει ο κ. Τριανταφύλλου.
«Το να επενδύουμε στην αποδοτικότητα και την ψηφιοποίηση του διυλιστηρίου, αλλά και στην παραγωγή πετροχημικών συμβάλλει ώστε ο όμιλος να πετύχει την ενεργειακή του μετάβαση. Δεύτερος τομέας που επενδύουμε είναι η ηλεκτροκίνηση, την οποία πιστεύουμε γιατί τα επόμενα χρόνια συνέχει θα αυξηθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αναπτύσσουμε το δίκτυο των ηλεκτρικών φορτιστών που σήμερα είναι 1000 και θα φτάσουμε τους 4.000 συντομότερα από το 2030. Επίσης επενδύουμε σημαντικά στις ΑΠΕ γιατί αποτελούν το επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης: είναι ανταγωνιστικές, παρέχουν ενεργειακή ασφάλεια και είναι και το κόστος τους σε πολύ καλό επίπεδο. Στην Αποθήκευση Ενέργειας έχουμε άδεια για κάποιες εκατοντάδες MW και θα κατέβουμε και στον πρώτο διαγωνισμό για την αποθήκευση ενέργειας, τον Ιούλιο».
Μέρος της στρατηγικής του ομίλου, είναι και η ανάπτυξη στο υδρογόνο και τα εναλλακτικά καύσιμα.
«Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως το υδρογόνο και τα βιοκαύσιμα αποτελούν μια λύση σε ένα βαθμό. Το υδρογόνο θα αποτελεί μέρος του ενεργειακού παζλ του μέλλοντος, αλλά από μόνο του δεν μπορεί να αντικαταστήσει την μπαταρία. Και αυτό γιατί θα χρειαστούμε πολύ περισσότερη πράσινη ενέργεια για να παράξουμε υδρογόνο και έτσι γίνεται και αυτό εξαντλητικό στους πόρους.
Επίσης, και κατά τη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας σε υδρογόνο χάνεται ενέργεια και κατά την αποθήκευση του υδρογόνου χάνεται ενέργεια και κατά τη μετατροπή του σε ενέργεια υπάρχουν και πάλι απώλειες. Το υδρογόνο έχει θέση στο μέλλον, στα μεγάλα οχήματα, στη βιομηχανία ατσαλιού, στην παραγωγή μορφών εναλλακτικών καυσίμων, αλλά τουλάχιστον σήμερα δεν μπορεί να πάρει τη θέση της μπαταρίας, στις μεταφορές», καταλήγει ο κ. Τριανταφύλλου.
Διαβάστε επίσης:
Motor Oil: Ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πώς θα φτάσει στο 40% EBITDA από ΑΠΕ
Motor Oil: Κίνηση-ματ στις ΑΠΕ με την εξαγορά της Ουνάγκι – Σύμπραξη με τη ΔΕΗΑΝ
Γιώργος Στάσσης (ΔΕΗ): Αναθεωρημένος στόχος για 1,2 δισ. ετήσια EBITDA και επιτάχυνση ΑΠΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»
- Philip Lane (ΕΚΤ): Ευελιξία στο ζήτημα των περαιτέρω μειώσεων των επιτοκίων