ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ρολόγια της Think Silicon, που εξαγοράστηκε από την Applied Μaterials το 2020, ξεχωρίζουν για την ποιότητα των γραφικών τους και για την πολύ χαμηλή κατανάλωση ενέργειας που χρειάζονται.
«Δεν υπάρχει ανταγωνιστικό προϊόν στην αγορά, που να μπορεί να δώσει αντίστοιχη απόδοση προς κατανάλωση ενέργειας είπε ο Γιώργος Σιδηρόπουλος, Συνιδρυτής της Think Silicon, εταιρείας της Applied Materials, από την οποία εξαγοράστηκε το 2020, στην ομιλία του στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας στη Βουλή.
Όπως εξήγησε η επιτυχία της εταιρείας Think Silicon έγκειται στο ότι κατάφερε “να φτιάξει επεξεργαστές γραφικών, οι οποίοι δίνουν σε αυτές τις συσκευές πάρα πολύ υψηλής ποιότητας γραφικά, δηλαδή, ο χρήστης που χρησιμοποιεί μια συσκευή με μια οθόνη, έχει μια πολύ ωραία εμπειρία. Αυτό το κάναμε, όμως, χαμηλώνοντας πάρα πολύ την κατανάλωση ενέργειας, που σημαίνει ότι δε χρειάζεται να φορτίζω το ρολόι μου κάθε δύο μέρες, αλλά να το φορτίζω κάθε δύο εβδομάδες. Και αυτή ήταν η αλλαγή που φέραμε εμείς και ήταν ένα προϊόν, το οποίο προφανώς δεν υπάρχει ανταγωνιστικό προϊόν, που μπορεί να δώσει αντίστοιχη απόδοση προς κατανάλωση ενέργειας”.
Έχουμε αυτονομία μετά την εξαγορά
Όπως εξήγησε η Think Silicon διατηρεί μια αυτονομία και μετά την εξαγορά από την Applied Materials. Επίσης, είπε ότι η Think Silicon, την προηγούμενη χρονιά, πούλησε στην παγκόσμια αγορά πάνω από 10 εκατομμύρια έξυπνα ρολόγια, με δική της τεχνολογία μέσα, δικούς της επεξεργαστές. Οι προβλέψεις για το 2022 είναι ότι θα τριπλασιαστούν, τουλάχιστον, αυτά τα ρολογάκια που θα κυκλοφορήσουν.
«Αυτό που κάνουμε εμείς ως εταιρεία, είναι να σχεδιάζουμε επεξεργαστές. Δεν κατασκευάζουμε τα ηλεκτρονικά κυκλώματα. Σχεδιάζουμε τον επεξεργαστή, ορίζουμε καινούργιες αρχιτεκτονικές και δίνουμε μια άδεια χρήσης στους πελάτες μας, οι οποίοι είναι εταιρείες που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα ολοκληρωμένα κυκλώματα. Ακριβώς αυτό που κάναμε πριν από την εξαγορά, συνεχίζουμε να κάνουμε και μετά την εξαγορά, ως μέρος της Applied Materials, που σημαίνει ότι συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε τα προϊόντα, να τα αναπτύσσουμε, να τα βγάζουμε στην αγορά, να τα πουλάμε μέσα από το δικό μας δίκτυο πωλήσεων, να έχουμε το δικό μας ισολογισμό. Οπότε, συνεχίζουμε να έχουμε μια αυτονομία και να «τρέχουμε» όλες αυτές τις διεργασίες από την Ελλάδα, συνεχίζουμε να έχουμε τη δραστηριότητά μας εδώ».
«Η Applied Materials εξαγόρασε την εταιρεία πριν ακριβώς δύο χρόνια το 2020. Η Applied Materials είναι μία εταιρεία 55 ετών, η οποία βρίσκεται πίσω από κάθε ολοκληρωμένο κύκλωμα, από κάθε τσιπάκι που υπάρχει σε αυτόν τον κόσμο, γιατί η εταιρεία σχεδιάζει και κατασκευάζει τα μηχανήματα, με τα οποία κατασκευάζονται τα τσιπάκια. Οπότε βρίσκεται πίσω από κάθε ολοκληρωμένο κύκλωμα και κινεί τις εξελίξεις, παγκοσμίως», εξήγησε ο κ. Σοδηρόπουλος.
Εθνική Στρατηγική-Ταλέντο και εξαγορές
Μιλώντας για το ελληνικό οικοσύστημα και τις προκλήσεις για να αναπτυχθεί σημείωσε ότι το οικονομικό αποτύπωμα της υψηλής τεχνολογίας, σήμερα, δεν έχει καμία σχέση με αυτό που είχε πριν από δέκα χρόνια. “Το στοίχημα που έχουμε τώρα, πλέον, είναι αν στα επόμενα 10 χρόνια θα μπορέσουμε μα αναπτυχθούμε. Είμαστε σε μια φάση να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις τώρα, οι οποίες σε δέκα χρόνια από τώρα, θα κάνουν την υψηλή τεχνολογία έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και άρα, να το νιώθουμε όλοι στην τσέπη μας, ως Έλληνες;” τόνισε.
Κεντρικό ρόλο, έχει η εθνική στρατηγική και το στοίχημα πρακτικά σημαίνει πολύ μεγάλες επενδύσεις.
«Αυτές οι επενδύσεις», τόνισε, «πρέπει να γίνουν στοχευμένα σε περιοχές που έχουμε ταλέντο, έχουμε πανεπιστήμια, έχουμε προϊόντα, έχουμε τεχνολογία, έχουμε Έλληνες στο εξωτερικό και άρα υπάρχει μια προοπτική ότι θα επενδύσουμε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό ώστε να μας έρθει πίσω πολλαπλάσιο. Σε συνδυασμό προφανώς και με τις κατευθύνσεις που υπάρχουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Γιατί όλα αυτά πρέπει να τα βλέπουμε στον συνολικό χώρο, όχι μόνο στη χώρα μας. Το πρώτο βήμα είναι η Ευρώπη και, προφανώς, μετά πρέπει να αναπτύξουμε τεχνολογία και προϊόντα για τον παγκόσμιο χρήστη».
Όπως είπε, υπάρχει η τάση, μετά τις επιπλοκές που είχε η καραντίνα στην εφοδιαστική αλυσίδα, να φέρουμε τον σχεδιασμό, αλλά και την κατασκευή ολοκληρωμένων κυκλωμάτων στην Ευρώπη για στρατιωτικούς σκοπούς, για να μην εξαρτόμαστε από άλλες περιοχές του πλανήτη και γεωπολιτικές καταστάσεις τις οποίες δεν τις ελέγχουμε. «Είναι αυτή μια περιοχή στην οποία θέλει να πατήσει η Ελλάδα;», αναρωτήθηκε. Σημείωσε ότι πρέπει να ορίσει η χώρα κάποιες περιοχές, να πάρει κάποια στοιχήματα και κάποια απ’ τα οποία θα γυρίσουν πίσω πολλαπλασιαστικά τα επόμενα πέντε με δέκα χρόνια.
Για να παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομία το τεχνολογικό οικοσύστημα σημαντικό συστατικό είναι η προσέλκυση ταλέντου.
«Για να μπορέσουμε σε δέκα χρόνια να έχουμε μια πολύ ισχυρή υψηλή τεχνολογία και ένα οικοσύστημα, που παράγει πλούτο στην Ελλάδα, χρειαζόμαστε ταλέντο. Το ταλέντο αυτό είτε είναι οι άνθρωποι που εκπαιδεύουμε στην Ελλάδα και θα το κρατήσουμε και δε θα φύγουν οι φίλοι μας, τα παιδιά μας, οι συγγενείς μας ή οποιοσδήποτε στο εξωτερικό. Άρα, θα κρατήσουμε το ταλέντο στην Ελλάδα. Έχουμε ξεκινήσει ήδη και θα καταφέρουμε, πιστεύω, να φέρουμε ταλέντο που έχει φύγει τα τελευταία δέκα χρόνια από τη χώρα, να το φέρουμε πίσω. Και άλλο κομμάτι είναι να φέρουμε και ταλέντο από άλλες χώρες. Γιατί πάντα γνωρίζαμε ότι, όταν φέρνεις σε επαφή ανθρώπους με διαφορετική καταγωγή, διαφορετικές καταβολές, διαφορετικές παραστάσεις και δουλεύουν όλοι αυτοί μαζί, υπάρχει μια πολύ μεγάλη πρόοδος», είπε ο κ. Σιδηρόπουλος.
Επίσης, πρότεινε ότι πρέπει να γίνει μια πολύ μεγάλη καμπάνια, με μία στρατηγική επικοινωνίας για να αναδείξει την Ελλάδα ως ένα μέρος που είναι το τέλειο μέρος για να δουλεύεις, για τους λόγους που όλοι ξέρουμε. Και επίσης, όλο αυτό είναι συνδυασμένο με μια σταθερότητα. Δηλαδή, ότι η Ελλάδα για τα επόμενα 10 χρόνια, έχει μια στρατηγική, ένα πλαίσιο, έχει ένα όραμα και αποφάσεις που παίρνονται τώρα θα συνεχίσουμε και στο μέλλον με έναν εντεινόμενο ρυθμό χωρίς πισωγυρίσματα.
Τέλος, υπογράμμισε πόσο σημαντικό είναι για τις νεοφυείς επιχειρήσεις τα exits, οι εξαγορές.
«Για να μεγαλώσει το αποτύπωμα, να φέρουμε το ταλέντο, να αλλάξει η νοοτροπία, πρέπει να υπάρχει το οικοσύστημα. Το οικοσύστημα έχει τα πανεπιστήμια, τις νεοφυείς επιχειρήσεις, τα σχεδιαστικά κέντρα μεγάλων επιχειρήσεων και έχει -ελπίζουμε κάποια στιγμή για τη χώρα- κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις», είπε.
Και επίσης σημείωσε ότι για να αποκτήσουμε «μονόκερους» και στην Ελλάδα πρέπει να έχουμε πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις οι οποίες ταΐζουν και το οικοσύστημα, εκτός από την τεχνολογία, τα προϊόντα, τις επιχειρήσεις, ταΐζουν και όλο το οικοσύστημα με το ανθρώπινο δυναμικό. Γιατί ο τρόπος με τον οποίο ωριμάζει ένας εργαζόμενος σε μια νεοφυή επιχείρηση είναι πάρα πολύ γρήγορος, γιατί οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές.
Στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος κεντρικό ρόλο έχουν οι εξαγορές, σημείωσε γιατί στην ουσία μία εξαγορά δημιουργεί πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις στο μέλλον. Όπως εξήγησε, ύστερα από μια εξαγορά, «οι μέτοχοι που έχουν κάποια χρήματα θα επενδύουν σε καινούριες επιχειρήσεις. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι οι οποίοι σε μερικά χρόνια θα ιδρύσουν καινούριες επιχειρήσεις και προφανώς με πολύ μεγαλύτερη εμπειρία και πολύ περισσότερα μέσα για να καταφέρουν κάτι στο μέλλον. Άρα, η εξαγορά είναι ένα μέσο με το οποίο πολλαπλασιάζεται η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στη χώρα».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike