ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πλέον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει στο 80% των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων με διόδια δημιουργώντας μία πρωτοκαθεδρία στους οδικούς άξονες και τις οδικές μεταφορές που της δίνει στρατηγικό προβάδισμα και στις επόμενες κινήσεις της.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος διεκδικεί τους λιμένες της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας , που συνδέονται με την Εγνατία Οδό, ενώ θεωρείται δεδομένη και η κάθοδός του στο διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη. Στην Κρήτη, επίσης, ο όμιλος έχει ήδη αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου ενώ συμμετέχει και στον διπλό διαγωνισμό για τον ΒΟΑΚ.
Οι παραχωρήσεις είναι ένας τομέας που έχει βαρύνουσα σημασία για τον όμιλο και τις ενισχύει συστηματικά, καθώς του εξασφαλίζει σταθερές αποδόσεις στο μέλλον και αυξάνει την επενδυτική του ελκυστικότητα.
Το διαρκώς διευρυμένο χαρτοφυλάκιο έργων παραχώρησης και ΣΔΙΤ καθιστά τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τον μεγαλύτερο όμιλο παραχωρήσεων στη χώρα και πλέον έναν από τους σημαντικούς διαχειριστές χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η δύναμη αυτή του ομίλου, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές στην περαιτέρω επέκτασή της στις παραχωρήσεις.
Ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη
Μετά την ένταξη στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεών του ομίλου της Εγνατίας, του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ., το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλέον ξεπερνά τα 1.500 χλμ..
Ο Όμιλος κατέχει επίσης το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού δημιουργώντας ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.
Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.
Παράλληλα, ο Όμιλος συμμετέχει στο σχήμα που θα αναπτύξει και θα διαχειρίζεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC – Integrated Resort Casino) στο Ελληνικό, ενώ διεκδικεί με αξιώσεις κι άλλα σημαντικά έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων.
Επίσης, αυξάνεται έτι περαιτέρω η δυνατότητα του Ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη συμμετοχή της με ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά ΔΛΠ το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δις. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης.
Στρατηγική του ομίλου, εκτός από την εξασφάλιση σταθερών αποδόσεων, μέσω των παραχωρήσεων είναι να εξασφαλίζει και νέα έργα αυξάνοντας τη δραστηριότητα της κατασκευαστικής του εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Τεχνικό αντικείμενο 3 δισ.
Στο έργο της Εγνατίας, η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει το σύνολο των νέων έργων υποδομής που προβλέπει η σύμβαση (υπολογίζονται σε περίπου 720 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη πενταετία μελετών – κατασκευής), το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και σημαντικό μερίδιο των έργων ελαφράς συντήρησης και λειτουργίας. Υπολογίζεται ότι το ανωτέρω τεχνικό αντικείμενο αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 3 δις. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης.
Αναφερόμενος στο θέμα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι, αλλά και υπερήφανοι για την ανάδειξή μας ως προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επιτυχία του Ομίλου μας, με πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας, τους μετόχους μας και την ελληνική οικονομία.
Με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών – παραχωρήσεων, ανοίγοντας νέες προοπτικές για το μέλλον μας.
Ταυτόχρονα, αποδεικνύουμε για μία ακόμα φορά στην πράξη την εμπιστοσύνη μας στην ελληνική οικονομία, αλλά και τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού του Ομίλου μας και του ελληνικού τεχνικού κόσμου γενικότερα».
Διαβάστε επίσης
Γιώργος Περιστέρης: Κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!