ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Lomar κατέθεσε αίτημα διαιτησίας κατά του ναυπηγείου, σύμφωνα με τους κανόνες του London Maritime Arbitrators Association, με έδρα το Λονδίνο, υποστηρίζοντας ότι δεν τήρησε τη σύμβαση που υπέγραψαν οι δύο πλευρές τον Σεπτέμβριο 2020.
Πηγές από την ναυπηγική βιομηχανία αναφέρουν ότι το Zhoushan Changhong συμφώνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο να πουλήσει τα δύο πλοία τύπου Panamax και χωρητικότητας 5,300 teu, στη Lomar έναντι 36,5 εκατ. δολαρίων έκαστο. Ωστόσο, η βελτίωση που παρουσίασε η αγορά εμπορευματοκιβωτίων είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των αξιών των περιουσιακών στοιχείων και όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, που επικαλείται το tradewinds, μετά από αυτή την εξέλιξη το ναυπηγείο αρνήθηκε να παραδώσει τα πλοία στην αρχική τιμή.
Πρόκειται για το χωρητικότητας 5,300-teu Yangtze Shanghai (κατασκευής 2020) και το ίδιας χωρητικότητας νεότευκτο Hull No 725 που βρίσκεται υπό κατασκευή.
Η Lomar δεν έχει αναφερθεί στο θέμα, ωστόσο, πηγές προκείμενες στην εταιρεία, σύμφωνα με το tradewinds, αναφέρουν ότι η εταιρεία εκείνη την περίοδο είχε το συμφωνημένο ποσό και ήταν έτοιμη να το καταβάλει.
Τότε το ναυπηγείο δεν τήρησε τη συμφωνία λόγω της ραγδαίας βελτίωσης της αγοράς των containerships, υποστηρίζουν οι πηγές.
Μία άλλη πηγή ανέφερε ότι o πλοιοκτήτης προσφέρθηκε να αυξήσει ελαφρώς την τιμή των πλοίων, αλλά ο πωλητής απέρριψε την προσφορά. Συγκεκριμένα, η Lomar προσέφερε επιπλέον ένα με δύο εκατ. δολάρια για τα πλοία -τα οποία εκτιμάται ότι είχαν αξία μεταξύ 45 και 50 εκατ. δολαρίων τη συγκεκριμένη περίοδο- προκειμένου να αποφύγει τη δικαστική διαμάχη, κατά τις πληροφορίες.
Η VesselsValue εκτιμά ότι η αξία του Yangtze Shanghai ανέρχεται στα 46,13 εκατ. δολάρια και του δεύτερου πλοίου στα 46,18 εκατ. δολάρια.
Ειδικός του κλάδου containeships αναφέρει ότι το Yangtze Shanghai, το οποίο ανήκει στο ναυτιλιακό βραχίονα του Zhoushan Changong, New Yangtze Navigation, είναι τώρα ναυλωμένο στην AP Moller-Maersk μέχρι το Σεπτέμβριο, με ημερήσια ναύλα περίπου 13.000 δολάρια.
«Η Lomar θα παραλάβει τα δύο boxships αρκετούς μήνες από τώρα και δεν είναι σαφές εάν θα επωφεληθεί από την καλή αγορά των εμπορευματοκιβωτίων», τόνισε.
Η κατάσχεση
Τον περασμένο μήνα, έγινε συντηρητική κατάσχεση του πλοίου Yangtze Shanghai στο Port Elizabeth στη Νότιο Αφρική. Η Lomar είπε ότι υπέβαλε αίτηση για κατάσχεση του πλοίου.
Σύμφωνα με το tradewinds, η ιδιοκτήτρια New Yangtze Navigation κατέθεσε 8 εκατ. δολάρια προκειμένου να απελευθερώσει το containership. Με βάση τα στοιχεία του Marine Τraffic το πλοίο βρίσκεται τώρα στη Δυτική Αφρική.
Κατά τις πηγές η Lomar “κατέληξε με πολλά μετρητά ως ασφάλεια” και το δεύτερο πλοίο πρόκειται να καθελκυστεί τις επόμενες εβδομάδες.
Το Hull No 725 έχει προγραμματιστεί να ταξιδέψει ναυλωμένο από την Maersk, παρά την απειλή ότι η Lomar μπορεί να προχωρήσει και γι’ αυτό σε κατάσχεση.
Ναυπηγικές πηγές υποστηρίζουν ότι τα δύο boxships ήταν μέρος της παραγγελίας που είχε πραγματοποιήσει η Zodiac Maritime στο ναυπηγείο Zhejiang Ouhua το 2015, για την κατασκευή οκτώ πλοίων.
Ωστόσο, η ναυτιλιακή του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Eyal Ofer διέκοψε το συμβόλαιο των 380 εκατομμυρίων δολαρίων το 2018, όταν το Zhejiang Ouhua σταμάτησε τις δραστηριότητές του και υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.
Το ναυπηγείο Zhoushan Changhong εξαγόρασε το Ouhua το 2019 και το μετονόμασε ως Putuo Shipyard.
Γ. Λογοθέτης-Β. Πιζάντε: Πόλεμος δίχως τέλος
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα