ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε έναν ενιαίο διαγωνισμό αναμένεται να βγουν στον αέρα οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιουπόλεως), ενώ η αρχιτεκτονική που θα ακολουθηθεί για τα εν λόγω έργα θα είναι είτε αυτή του ΣΔΙΤ ή της παραχώρησης σύμφωνα με τα όσα είπε προ ολίγου σε ενημέρωση των δημοσιογράφων ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για το αμιγώς κατασκευαστικό κομμάτι του οδικού άξονα, το οποίο και έχει μείνει εκτός του εν εξελίξει διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον οκτώ σχημάτων. Ο υφυπουργός δήλωσε ότι πρόκειται για τρία έργα μεγάλου προϋπολογισμού και για αυτό το λόγο δε θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο, αλλά θα αναζητηθούν άλλοι τρόποι χρηματοδότησής του με το ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις να αποτελούν μία πιο ορθή τακτική.
Πρόσθεσε, δε, ότι το project βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού και ότι υπάρχει ενδιαφέρον και συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Αρχικά ανέφερε ότι για να βγει ο διαγωνισμός στον αέρα χρειάζονται να γίνουν παραμετροποιήσεις στην επέκταση του Λαυρίου, ενώ προχωρά και η μελέτη που χρηματοδοτεί η Lamda Development για τη Σήραγγα Ηλιουπόλεως.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως έχει ήδη γράψει τo mononews, ο Όμιλος Ελλάκτωρ μέσω της θυγατρικής του ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έχει υποβάλει Πρότυπη Πρόταση, δηλαδή έχει υποβάλει ολοκληρωμένη πρόταση δημοπράτησης, για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ Ι
Μέσα στο Μάιο οι προσφορές για το ΒΟΑΚ
Εντός του μήνα αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για το μεγαλύτερο οδικό άξονα που δημοπρατείται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα και δεν είναι άλλο από την παραχώρηση Ηράκλειο- Χανιά του ΒΟΑΚ αξίας άνω των 1,75 δισ. ευρώ.
Ο υπουργός επισήμανε ότι υπάρχει ενδιαφέρον εκ μέρους των κατασκευαστών, οι οποίοι στις προσφορές που θα δώσουν θα περιλαμβάνουν το κόστος του έργου, αλλά και το ποσό με το οποίο θα επιδοτεί το κράτος στην τιμή του διοδίου. Πρόκειται για αυτό που αποκαλείται «σκιώδη» διόδια, δηλαδή ο οδηγός που θα κάνει χρήση του οδικού άξονα θα πληρώνει το αντίστοιχο διόδιο (0,065 ευρώ/χιλιόμετρο) αλλά το κράτος θα επιδοτεί τον ανάδοχο βάσει της τιμή του διοδίου που ζήτησε στην προσφορά του ώστε να του «βγει» το χρηματοδοτικό μοντέλο.
Σημειώνεται ότι στο ΒΟΑΚ θα ισχύει το ηλεκτρονικό διόδιο, αρά δε θα υπάρχουν μετωπικοί σταθμοί παρά μόνο πλευρικοί και οι οδηγοί θα χρεώνονται αναλογικά για τα χιλιόμετρα που διανύουν, όπως ακριβώς συμβαίνει στην Ολυμπία Οδό. Ο υφυπουργός ανέφερε ότι σχεδιάζεται να γίνει το ίδιο σε όλες τις παραχωρήσεις πλην της Αττική Οδού. Πρόκειται για ένα project του υπουργείου υποδομών που τελεί υπό διαμόρφωση και θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία εντός των επόμενων δύο ή τριών ετών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μισθοί και ανεργία – Τα δυο μεγάλα στοιχήματα του προϋπολογισμού
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή