Στο στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών για τα μεγάλα έργα, τα σημαντικά projects στη Δυτική Ελλάδα, αλλά και το ρόλο του κατασκευαστικού κλάδου για την εθνική οικονομία μίλησε χθες μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε σχετικό φόρουμ στην Πάτρα.

Ο Γιώργος Καραγιάννης επισήμανε πως οι σωστές υποδομές είναι συνώνυμο της ανάπτυξης, ενώ κάνουν τους πολίτες να εμπιστεύονται ακόμα περισσότερο την Πολιτεία. Τόνισε, δε, πως τα μεγάλα έργα λειτουργούν επιταχυντικά για την ανάπτυξη της χώρας σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, καθώς η άνθιση του κατασκευαστικού κλάδου επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τουλάχιστον 100 επαγγέλματα.

Επίσης, πρόσθεσε πως επιστρέφει στη χώρα μας τεχνικό προσωπικό αλλά και αξιόλογοι επιστήμονες με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για μεταστροφή του brain drain σε brain regain.

Τα έργα υποδομών σύμφωνα με τον Υφυπουργό αναδεικνύουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας μας και ήδη βλέπουμε την ψήφο εμπιστοσύνης σημαντικών διεθνών Ομίλων που συμμετέχουν σε διαγωνισμούς για έργα υποδομών. Επισήμανε, επίσης, την προσπάθεια που έχει καταβάλει μαζί με τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή για την εκπόνηση ενός συνεκτικού σχεδίου για έργα αξίας 13 δισ. Ευρώ. Μέχρι στιγμής έχουν δημοπρατηθεί έργα ύψους 8 δισ. Ευρώ, ενώ τουλάχιστον τα μισά έχουν συμβασιοποιηθεί.

Τα μεγάλα έργα στη Δυτική Ελλάδα

Ορμώμενος από την παρουσία του στην Πάτρα, ο Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε στην πορεία των μεγάλων έργων υποδομών στη Δυτική Ελλάδα. Το πιο εμβληματικό εξ αυτών ήταν το Πάτρα-Πύργος.

Ο Υφυπουργός τόνισε πως επρόκειτο για ένα ακόμα βαλτωμένο έργο με τίμημα ανθρώπινες ζωές. Πλέον, ωστόσο, τα εργοτάξια, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ είναι ήδη ενεργά και τα πρώτα 56 χιλιόμετρα θα έχουν παραδοθεί εντός τριετίας, ενώ το έργο θα έχει παραδοθεί στο σύνολό του την επόμενη τετραετία.

Ο Γιώργος Καραγιάννης, επισήμανε, πως η υλοποίηση του έργου αυτού δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Χρειάστηκαν σκληρές διαπραγματεύσεις με τρεις επιτροπές της Κομισιόν, ώστε το έργο να επιστρέψει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, όπου και ανήκε, αλλά τελικά του Υπουργείο τα κατάφερε.

Ακόμα ένα έργο που υλοποιείται αυτή την περίοδο είναι αυτό της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο υφιστάμενο τμήμα του Πάτρα-Πύργος αξίας 30 εκατ. Ευρώ και το οποίο αναμένεται να έχει παραδοθεί στις αρχές του 2023.

Άλλο ένα σημαντικό έργο για την περιοχή είναι το ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη αξίας 250 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο με προσωρινό μειοδότη την Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Intrakat. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Υφυπουργό τόσο η υπογραφή της σύμβασης όσο και η εκκίνηση των εργοταξίων αναμένονται εντός του 2022.

Επιπλέον, το Άκτιο-Αμβρακία αξίας 130 εκατ. Ευρώ που υλοποιείται από τη Mytilineos αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2023.

Επιπρόσθετα το Υπουργείο έχει δημοπρατήσει δύο σιδηροδρομικά έργα συνολικής αξίας 565 εκατ. Ευρώ. Πρόκειται για το Κιάτο-Ροδοδάφνη και το Ροδοδάφνη στα οποία μειοδότησε η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Mytilineos.

Ένα ακόμα σημαντικό έργο είναι αυτό τη σύνδεσης του λιμένα της Πάτρα με το Ρίο, το οποίο εντάσσεται στο mega-διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για έξι έργα αξίας 4,5 δισ. Ευρώ.

Ταυτόχρονα προχωράει και μία σειρά από άλλα εμβληματικά έργα όπως η διώρυγα Κορίνθου, η ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου Πάτρας και το κάτω Αχαγιά-Πάτρα.

Διαβάστε επίσης

Γιώργος Καραγιάννης: Μέσα στο καλοκαίρι η δημοπράτηση του προαστιακού Δυτικής Αττικής

Γιώργος Καραγιάννης: Τα 9 έργα που θα μεταμορφώσουν την Αττική το 2030

Καραγιάννης: Η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που πήραν μέτρα για τη διασφάλιση των Δημόσιων Έργων