ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για τα τρία δημόσια έργα που αφορούν τους άξονες Μπράλος-Άμφισσα, Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, καθώς και τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για το Πύλος-Καλαμάτα-Μεθώνη και τα οποία εκτιμάται πως θα έχουν δημοπρατηθεί εντός του α’ τριμήνου του 2022.
Ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία το Υπουργείο Υποδομών προχωράει στη δημοπράτηση σημαντικών έργων υποδομών, είναι το γεγονός ότι την επόμενη ημέρα ύστερα από τις ανακοινώσεις του Γιώργου Καραγιάννη, αναρτήθηκαν στη Διαύγεια τέσσερεις αποφάσεις, που υπεγράφησαν από τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, και μέσω των οποίων επιταχύνονται οι διαδικασίες για τα υπό δημοπράτηση έργα.
Ποια έργα και πώς προχωρούν
Όπως προκύπτει από τις πρόσφατες αποφάσεις που υπέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, προχωρούν οι διαδικασίες για τον οδικό άξονα Μπράλος-Άμφισσα, το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ (Νεάπολη-Άγιος Νικόλα),την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, καθώς και ΣΔΙΤ Πύλος-Καλαμάτα-Μεθώνη.
Όσον αφορά τα δύο πρώτα έργα, αποφασίστηκε πως η προϊστάμενη αρχή που θα επιβλέπει την πορεία των απαραίτητων μελετών και των διαγωνισμών θα είναι η Γενική Γραμματεία Υποδομών.
Για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης ορίστηκε η Επιτροπή που θα επιβλέπει την πορεία των μελετών που πραγματοποιεί η τεχνική εταιρεία «NAMA Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές» Α.Ε. Γεγονός και το οποίο επιταχύνει τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
Ενώ για το ΣΔΙΤ το Υπουργείο προχώρησε στην ανάδειξη του τεχνικού συμβούλου που θα υποστηρίξει την αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού κατά τη διάρκεια της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης. Πρόκειται για την εταιρεία «Κουτρουμπής Αντώνιος», η οποία με προσφορά αξίας 137.600 ευρώ, υπερίσχυσε των «Ανυφάντης Βασίλειος Α.Ε» και «GLA Μονοπρόσωπη ΙΚΕ».
Μπράλος-Άμφισσα
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα εντάσσεται στον διαγώνιο άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 285 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Πρόκειται για ένα οδικό έργο που έχει χαρακτηριστεί «εθνικού επιπέδου». Αυτό συμβαίνει καθώς πρόκειται για ένα μείζον έργο υποδομών μέσω του οποίου θα επιτυγχάνεται αυξημένο επίπεδο συνδεσιμότητας μεταξύ του εθνικού οδικού δικτύου.
Πιο συγκεκριμένα, το Μπράλος-Άμφισσα συνιστά τμήμα του Ε-65 και συνδέει τον ΠΑΘΕ με την Ιόνια Οδό, βελτιώνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τις μετακινήσεις από την Κεντρική και τη Βόρεια Ελλάδα προς τις νότιες και δυτικές περιοχές της χώρας.
Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος
Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος αποτελεί το ανατολικό μέρος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη (ΒΟΑΚ) και θα έχει μήκος 14 χιλιομέτρων, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 147 εκατ. ευρώ.
Στόχος του Υπουργείου είναι να έχει ολοκληρωθεί η δημοπράτηση, δηλαδή να έχει προκύψει ο ανάδοχος και υπογραφεί η σχετική σύμβαση, κατά το Α΄ Τρίμηνο του 2022, καθιστώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο εφικτή την εκκίνηση των εργασιών στις αρχές του 2023. Καθώς το έργο πρέπει να δημοπρατηθεί άμεσα προκρίθηκε η μέθοδος του δημόσιο διαγωνισμού, διότι αποτελεί την ταχύτερη λύση σε σύγκριση με τα ΣΔΙΤ και τις Παραχωρήσεις.
Αναμφίβολα το έργο θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών και διεθνών κατασκευαστικών ομίλων, όπως συμβαίνει και με τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ που τελούν υπό δημοπράτηση.
Το πρώτο εξ αυτών είναι το Χανιά-Χερσόνησος μήκους 157 χιλιομέτρων που δημοπρατείται ως παραχώρηση με τον προϋπολογισμό του να εκτιμάται στα 1,1 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως το έργο βρίσκεται στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπου έχουν «κλειδώσει» τα σχήματα που το διεκδικούν και τα οποία είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci.
Επιπλέον, το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη συνολικής αξίας 359 εκατ. ευρώ και εκτιμώμενου μήκους 22,5 χιλιομέτρων δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον του Ομίλου της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της Κοινοπραξίας Mytilineos- Intertoll Europe ZRt, της Ελλάκτωρ, και της Κοινοπραξίας της ΑΒΑΞ-Fund Marguerite που έχει δημιουργήσει την «Ένωση Προσώπων Αριάδνη».
Ο εν λόγω διαγωνισμός βρίσκεται στο τρίτο και τελευταίο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας και το επόμενο βήμα είναι η υποβολή των τελικών προτάσεων εκ μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων.
Επέκταση Λ. Κύμης
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης αφορά στη σύνδεσή της Αττικής Οδού με την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ) και εκτιμάται πως θα δώσει σημαντικές λύσεις, καθώς θα διευκολύνει καθημερινά την κυκλοφορία τουλάχιστον 30.000 οχημάτων. Επισημαίνεται πως παρά τη σύνδεση με την Αττική Οδό, ο νέος αυτός δρόμος δε θα περιλαμβάνει διόδια.
Επίσης, θα οδηγήσει στην αποσυμφόρηση των περιοχών από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία έως το Ηράκλειο, την Πεύκη, τη Λυκόβρυση, και το Μαρούσι. Ταυτόχρονα, θα διευκολύνει και την έξοδο της Αττικής Οδού προς τη Λαμία.
Επισημαίνεται πως η νέα αυτή επέκταση, η οποία θα αποτελέσει σημαντικό πεδίο μαχών για τους μεγάλους ελληνικούς και διεθνείς κατασκευαστικούς ομίλους, έχει απεμπλακεί από τον επερχόμενο διαγωνισμό για την παραχώρηση και τα τεχνικά έργα της Αττικής Οδού, που θα «τρέξουν» αντίστοιχα από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο.
Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 430 εκατ. ευρώ και στόχος του Υπουργείου είναι ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2022 και να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα το 2023.
Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr, το ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη αποτελεί, μαζί με το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, ένα από τα τρία ΣΔΙΤ για τα οποία αναμένεται έως τα τέλη του έτους να έχουν υποβάλει τα ενδιαφερόμενα σχήματα τις τελικές προσφορές τους.
Το έργο εντάσσεται στον οδικό άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των εξής σχημάτων: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos-INTERTOLL EUROPE ZRt, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat.
Σημειώνεται πως το μήκος του υπό δημοπράτηση άξονα θα ανέρχεται στα 50 χιλιόμετρα, ενώ το κόστος του εκτιμάται στα 312 εκατ. ευρώ. Εφόσον, δεν υπάρξει κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια της ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, το έργο αναμένεται να έχει δημοπρατηθεί στις αρχές του 2022. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία του άξονα για 30 έτη, εκ των οποίων τα πρώτα τέσσερα θα αφορούν στην κατασκευή του έργου.
Όπως επεσήμανε ο Γιώργος Καραγιάννης, τα τρία αυτά ΣΔΙΤ έχουν πολλαπλά οφέλη. Αρχικά θα δώσουν λύσεις στις οδικές μετακινήσεις των περιοχών στις οποίες θα κατασκευαστούν, ενώ θα αναβαθμίσουν σημαντικά το εθνικό οδικό δίκτυο και τις υποδομές της χώρας μας. Επιπλέον, αποτελούν τα πρώτα οδικά έργα που δημοπρατούνται μέσω ΣΔΙΤ και θα λειτουργήσουν ως πιλότοι για τους επόμενους διαγωνισμούς που θα προκηρύξει το Υπουργείο Υποδομών.
Διαβάστε επίσης
Σε δημοπράτηση ακόμα ένα σημαντικό ΣΔΙΤ 360 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι διεκδικητές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν