Andrea Guerra (Prada), Bernard Arnault (LVMH), Francois Pinault (Kering)
Περιεχόμενα
Σε “ελεύθερη πτώση” βρίσκονται σήμερα οι μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών πολυτελείας, καθώς φαίνεται ότι χάνονται οι ελπίδες για αναζωογόνηση της δραστηριότητας, ενώ σβήνουν οι προσδοκίες για τόνωση της κινεζικής οικονομίας, μετά από την ανακοίνωση νέων μέτρων.
Την ίδια στιγμή, απώλειες καταγράφουν οι ασιατικές αγορές με τον Hang Seng του Χονγκ Κονγκ να κάνει βουτιά έως και 10%.
Οι εταιρείες πολυτελείας που έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα από την πτώση των κινεζικών καταναλωτικών δαπανών, ήλπιζαν να επωφεληθούν από την οικονομική ανάκαμψη της Κίνας.
Ωστόσο, η απογοήτευση των επενδυτών που αποτυπώθηκε στο ταμπλό, προήλθε από τη σημερινή ενημέρωση της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, δύο εβδομάδες μετά από την ανακοίνωση μέτρων τόνωσης της οικονομίας.
Ο πρόεδρος της επιτροπής Zheng Shanjie, υποσχέθηκε μια σειρά ενεργειών για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Παρόλο που είπε ότι η κυβέρνηση θα δημοσιεύσει ένα επενδυτικό σχέδιο 100 δισεκατομμυρίων γιουάν για τον επόμενο χρόνο μέχρι το τέλος αυτού του μήνα, οι ανακοινώσεις του δεν θεωρήθηκαν σημαντικές από τους επενδυτές, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση του ράλι στις αγορές της ηπειρωτικής Κίνας.
Υποχωρούν οι μετοχές πολυτελείας
Οι μετοχές πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών εμπορικών σημάτων LVMH και Kering, σημειώνουν βουτιά.
Η LVMH σημείωνε πτώση 4,78% και η Kering 6,85% στις 11:30 ώρα Ελλάδος το πρωί της Τρίτης, καθώς οι αγορές στην ηπειρωτική Κίνα άνοιξαν ξανά και στράφηκαν σε ένα πακέτο τόνωσης που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Την ίδια στιγμή, η Burberry υποχωρούσε κατά 7,24%, η μετοχή της Christian Dior κατέγραφε πτώση κατά 4,48%, ενώ μετοχή της Prada σημείωνε πτώση κατά 3,82%.
Σημειώνεται ότι τα μέτρα που ανακοίνωσε η Κίνα πριν από δύο εβδομάδες, έχουν ως στόχο – κατά την κυβέρνηση – τη μακροπρόθεσμη σταθερότητα και την αύξηση ρευστότητας, εν μέσω μιας συνεχόμενης κρίσης στον τομέα των ακινήτων και της αυξημένης ανεργίας.
Η πολυετής κρίση των ακινήτων στην Κίνα, επιβάρυνε τα νοικοκυριά κατά 18 τρισεκατομμύρια δολάρια, με τους Κινέζους καταναλωτές να αποταμιεύουν αντί να ξοδεύουν.
Η κατάσταση είναι δύσκολη σε συνδυασμό με ένα ακόμη “αγκάθι”, το ποσοστό ανεργίας, που έφτασε σχεδόν στο 19% στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 24 ετών.
Χάνεται η στήριξη;
Είναι γεγονός ότι οι Κινέζοι καταναλωτές στηρίζουν τις πωλήσεις, όχι μόνο των μεγάλων luxury ευρωπαϊκών brands, όπως της Louis Vuitton, αλλά και παγκόσμιων brands όπως τα Starbucks ή η Estée Lauder.
Μάλιστα, μετά από την απόφαση της Κίνας να εγκρίνει νέα μέτρα για την οικονομία, η περιουσία του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, εκτινάχθηκε κατά 17 δισ. δολάρια, μετά από απώλειες που άγγιζαν τα 24 δισ. δολάρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 2023, η Ασία αντιπροσώπευε το 38% των πωλήσεων της LVMH, με την Κίνα να κατέχει σημαντικό μερίδιο.
Εντούτοις, οι προβλέψεις δεν είναι ευοίωνες καθώς σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η οικονομική ανάπτυξης της Κίνας αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω το 2025.
Εκτιμά δε ότι η ανάπτυξη της Κίνας θα μειωθεί στο 4,3% το επόμενο έτος, από το προβλεπόμενο 4,8% το 2024.
Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο τα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι επαρκή για να τονώσουν την υποτονική καταναλωτική δαπάνη, αλλά και να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τα αυστηρά μέτρα που λαμβάνει η Δύση, κατά των κινεζικών προϊόντων.
Διαβάστε επίσης:
Πετρέλαιο: Yποχώρηση του brent κάτω από τα 80 δολάρια το βαρέλι