ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Οι αιτίες που έχουν οδηγήσει στην εκτίναξη της αξίας των μετοχών, της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, οφείλονται κυρίως σε δύο λόγους. Από την μια η κάθετη άνοδος των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που την συγκεκριμένη περίοδο σημείωσαν ιστορικά υψηλά, εξαιτίας των αναγκών του εμπορίου που είχε μείνει πίσω τους προηγούμενους μήνες, λόγω των παρενεργειών που δημιούργησε η πανδημία του κορονοιού.
Από την άλλη οι προσδοκίες που δημιούργησε το IPO που κατέθεσε στο αμερικανικό χρηματιστήριο η ισραηλινή εταιρεία liner, ΖΙΜ, στην οποία η Danaos συμμετέχει με ποσοστό 10%. Η δημόσια προσφορά ήταν η πρώτη μετά ναυτιλιακής εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο μετά από αρκετά χρόνια και είχε δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες, και πέτυχε τελικά να συγκεντρώσει πάνω από 217 εκατ. δολάρια, ποσό ικανοποιητικό αν και χαμηλότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις.
Τι λέει η εταιρεία
Σύμφωνα με τον κ. Κούστα: «το τέταρτο τρίμηνο του 2020, είδαμε την πιο σημαντική ανάκαμψη στη βιομηχανία. Οι συμμετέχοντες στην αγορά έμειναν έκπληκτοι καθώς η χρόνια υποεπένδυση σε μεταφορική ικανότητα σε συνδυασμό με την ξαφνική ανάκαμψη της ζήτησης, δημιούργησε μια κατάσταση που οδήγησε τους ναύλους στα εμπορευματοκιβώτια στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών
Στις δηλώσεις του για τα οικονομικά αποτελέσματα τους έτους υπογράμμισε επίσης ότι η εξέλιξη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα της μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας των πελατών της Danaos, ενώ μείωσε και τον κίνδυνο του αντισυμβαλλομένου που ήταν πολύ διαδεδομένος στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2020.
Η τάση αυτή, οδήγησε και στην εκτόξευση των ναύλων, στα υψηλά δεκαετιών σε σχεδόν όλους τους τύπους των containerships.
Όσον αφορά την επόμενη μέρα, ο κ. Κούστας υπογραμμίζει ότι η προσφερόμενη χωρητικότητα θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα προς το παρόν, αφού παρά το γεγονός ότι προστέθηκαν νέες παραγγελίες, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Δεδομένου ότι υπάρχει ένα διάστημα δύο ετών για να πέσουν στη θάλασσα τα νέα πλοία, σημείωσε ο επικεφαλής της Danaos, η αγορά δεν αναμένεται να επηρεαστεί τα επόμενα χρόνια. «Αυτό που θα συμβεί στη συνέχεια εξαρτάται πολύ από τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, τους κανονισμούς και φυσικά τη ζήτηση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Για το 2021 και την Danaos, υπογραμμίζει, ότι η βελτίωση που είδαν το προηγούμενο διάστημα αναμένεται να είναι πιο έντονη τα επόμενα τρίμηνα, καθώς οι νέοι ναυλωτές προσφέρουν υψηλούς ναύλους.
«Ολοκληρώσαμε 27 επαναναυλώσεις τους τελευταίους μήνες για περιόδους από 12 μέχρι 24 μήνες, με ναύλους από δύο έως τρεις φορές υψηλότερους από αυτούς που είχαν τα προηγούμενα ναυλοσύμφωνα. Προς το παρόν αναμένουμε ότι τα έσοδα το 2021 θα υπερβούν τα έσοδα του 2020 κατά τουλάχιστον 100 εκατομμύρια δολάρια. Η πρόσφατη απόδοση των μετοχών τόσο της ZIM όσο και της HMM είχε ως αποτέλεσμα αύξηση 23,8 εκατομμυρίων δολαρίων στην καταγεγραμμένη αξία των συμμετοχών μας σε αυτές τις δύο εταιρείες, η οποία αυξήθηκε σε 63 εκατομμύρια δολάρια περίπου στα τέλη του 2020. Η δημόσια προσφορά της ΖΙΜ, παρείχε επίσης υπεραξία για τα 10,2 εκατ. μετοχών μας, οι οποίες έφτασαν να αξίζουν πάνω από 200 εκατ. δολάρια με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής στα 20,12 δολαρια ανά μετοχή στις 12 Φεβρουαρίου 2021.
Η ΖΙΜ
Η ZΙΜ ολοκλήρωσε την πολυαναμενόμενη δημόσια προσφορά της στα τέλη Ιανουαρίου, με την αξία της μετοχής να διαμορφώνεται στα 15 δολάρια, έναντι 16 με 19 δολάρια που ήταν το αναμενόμενο εύρος. Τελικά κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 217 εκατ. δολάρια τα οποία θα χρησιμοποιηθούν σε επενδύσεις σε νέα πλοία, αλλά και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας.
Τα οικονομικά αποτελέσματα
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Danaos η ναυλαγορά στα containerships αναμένεται να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα και το 2021, γεγονός που εκτιμάται ότι θα αποφέρει 100 εκατ. δολάρια περισσότερα έσοδα, συγκριτικά με το 2020.
Όσον αφορά το 2020 τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για το δ΄τρίμηνο έφτασαν τα 47,8 εκατ. δολάρια από 38 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.
Για το έτος τα καθαρά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 170,9 εκατ. δολάρια έναντι 148,7 εκατ. δολαρίων το 2019, μια χρονιά που η βιομηχανία δεν ταλαιπωρήθηκε από την πανδημία. Τα συνολικά έσοδα για το 2020 έφτασαν τα 461 εκατ. δολάρια από 447 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.
Επίσης τα εξασφαλισμένα έσοδα από την δραστηριοποίηση του στόλου φτάνουν τα 1,2 δισ. δολάρια μέχρι 2028, με τον μέσο όρο διάρκειας των ναυλοσυμφώνων να φτάνει τα 3,1 έτη, ενώ είναι εξασφαλισμένες σε ποσοστό 94% οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου για το 2021, έναντι 91% το 2020.
Διαβάστε επίσης: