Με όχημα το επώνυμο προϊόν και στόχο τις «διψασμένες» για ελαιόλαδο αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ασίας και της Ωκεανίας, ο πήχης για την πορεία του νέου ομίλου που προέκυψε από την τριπλή εξαγορά που ανακοινώθηκε χθες από τα fund των κ.κ. Νίκου Καραμούζη και Κώστα Αντωνόπουλου, μπαίνει ψηλά.

«Το ελληνικό ελαιόλαδο έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης» σημειώνει στο mononews ο επικεφαλής του SMERemediumCap που απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του νέου ομίλου.

1

Στις ΗΠΑ το 2023 οι εισαγωγές ελαιόλαδου έφτασαν στα 2,13 δισεκ. δολάρια. Το ελληνικό ελαιόλαδο αντιπροσωπεύει το 4,7%, λίγο πάνω από 100 εκατ. ευρώ, ενώ διαχρονικά οι χώρες που προμηθεύουν την αμερικανική αγορά με το 75% του ελαιόλαδου είναι Ιταλία, Ισπανία και Τυνησία. Σε τέτοιες αγορές στοχεύει ο Νίκος Καραμούζης, επικεφαλής του fund SMERC με την πέμπτη κατά σειρά επένδυση στον κλάδο τροφίμων και ποτών, στο ελληνικό ελαιόλαδο, τη «ναυαρχίδα» των εξαγωγών.

Διείσδυση στις αγορές με επώνυμο προϊόν

«Πιστεύουμε πολύ στην αγορά και ο στόχος είναι με το επώνυμο προϊόν να μπούμε σε αγορές που είναι… διψασμένες για ελαιόλαδο. Και με την ανάπτυξη του επώνυμου προϊόντος δημιουργούνται υπεραξίες, μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους με τις προοπτικές για έναν καθετοποιημένο όμιλο όπως αυτός που δημιουργήσαμε είναι πολύ θετικές» επισημαίνει.

Οι τρεις εταιρείες που ενώνονται υπό τον νέο όμιλο με το SMERC να κατέχει ποσοστό κοντά στο 90%, είναι η Λατζιμάς Α.Ε, η Olympian Green International Α.Ε., και η Έλαια Σητείας-LASITIA Α.Ε., εταιρεία στην οποία ήδη είχε επενδύσει το fund Inspiring Earth, με επικεφαλής τον Κώστα Αντωνόπουλο.

Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ και περί τα 7 εκατ. ευρώ θα παραμείνουν στη νέα εταιρεία για επενδύσεις ώστε να υποστηριχθεί η αναπτυξιακή εμπορική πολιτική και η επίτευξη τωβ στρατηγικών στόχων του ομίλου. Οι στόχοι αυτοί αφορούν στη γεωγραφική εξάπλωσή του, στην ανάπτυξη συμπληρωματικών προϊόντων και στην καθετοποίησή του με συνεργασίες και επενδύσεις στις στοχευόμενες αγορές και εταιρείες για την αύξηση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας.

Κύριος στόχος του νέου ομίλου είναι η επέκταση της επώνυμης ετικέτας στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη στις αγορές της Βόρειας Αμερικής (Η.Π.Α., Καναδά), της Νότιας Αμερικής (Βραζιλία), της Ασίας (Ιαπωνία) και της Ωκεανίας, που είναι και οι περιοχές με τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εισαγωγές ελαιολάδου.

Οι εξαγορές στα τρόφιμα

Το SMERemediumCap διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 143 εκατ. ευρώ από 42 θεσμικούς, εταιρικούς και ιδιώτες επενδυτές, μεταξύ των οποίων διακεκριμένοι Έλληνες και διεθνείς θεσμικοί επενδυτές, συνταξιοδοτικά ταμεία, ασφαλιστικές εταιρείες και οικογενειακά επενδυτικά γραφεία, ενώ επικεντρώνει το επενδυτικό του ενδιαφέρον κυρίως στις μεσαίου μεγέθους ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης και ανάκαμψης εργασιών. Συνολικά έχει επενδύσει σε 13 μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι επενδύσεις στο κλάδο τροφίμων και ποτών αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο για το fund του τραπεζίτη. Από το 2021 έχει επενδύσει μέσω απόκτηση πλειοψηφικών πακέτων μετοχών σε άλλες τέσσερις εταιρείες εκτός της τελευταίας επένδυσης στον κλάδο του ελαιολάδου. Η εξαγωγική εταιρεία φρούτων KROP, η εταιρεία παραγωγής οσπρίων Arosis, η βιομηχανία αναψυκτικών ΕΨΑ και η εταιρεία εμφιάλωσης νερού «Σ. Μεντεκίδης Α.Ε.» – επένδυση που έγινε από κοινού με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο και τον Απόστολο Ταμβακάκη- συμπεριλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο του SMERC.

Εταιρείες οικογενειακές με προοπτικές ανάπτυξης και με έμφαση στην εξωστρέφεια που μπορεί να δώσει υπεραξία. Αλλωστε ο κ. Καραμούζης έχει πολλές φορές αναφερθεί στις νέες συνθήκες που επιβάλλουν συνένωση δυνάμεων και την ανάγκη δημιουργίας μεγάλων επιχειρηματικών σχημάτων στην Ελλάδα , καθώς οι προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό μέχρι την ενεργειακή μετάβαση σε πράσινες πηγές ενέργειας, ή το χτίσιμο ενός ισχυρού εξαγωγικού μηχανισμού, είναι μεγάλες.

Διαβάστε επίσης:

Moody’s: Υπό αναθεώρηση για πιθανή αναβάθμιση Attica Bank – Παγκρήτια

Ρεάλ Μαδρίτης: Ο ακριβότερος σύλλογος στον κόσμο-Ξεπερνάει σε ισχύ εμπορικού σήματος Google, Coca-Cola, Ferrari και Rolex

Στο στόχαστρο των Αρχών για τις συνθήκες εργασίας στους προμηθευτές τους Giorgio Armani και Dior Italia