Οδηγό για την επέκταση στα Βαλκάνια αποτελεί το πείραμα της Κύπρου για την Κωτσόβολος, η οποία από πέρυσι λειτουργεί δύο φυσικά καταστήματα.

Η Κύπρος είναι μία από τις δυσκολότερες αγορές αλλά αποτελεί τον σημαντικότερο πιλότο που έχουμε χτίσει τα τελευταία χρόνια είτε σε συστήματα είτε γιατί μας μαθαίνει πώς είναι να λειτουργείς και να προσαρμόζεσαι σε μία διαφορετική κουλτούρα και θα αποτελέσει τον οδηγό για την είσοδο σε νέες αγορές, σημείωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.

Η εταιρεία έχει χαρτογραφήσει τις περιοχές που θα μπορούσε να αναπτυχθεί με τη Βουλγαρία να αποτελεί την πρώτη υποψήφια χώρα για το πλάνο επέκτασης στα Βαλκάνια.

Με τον τζίρο της να αυξάνεται τη χρήση που για την Κωτσόβολος έκλεισε τον Απρίλιου του 2022 κατά 13,1%, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά φέτος μία χρονιά εξαιρετικής αβεβαιότητας με έντονες πληθωριστικές πιέσεις θα διατηρήσει την πορεία της προσβλέποντας στον τουρισμό. Όπως είπε ο κ. Βασιλάκος η πολύ καλή πορεία του τουρισμού, που αναμένεται να ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα, αλλά και οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για τον περιορισμό των επιπτώσεων της ενεργειακής ακρίβειας, θα δώσει το απαιτούμενο «λίπος» για την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και φέτος και θα διατηρηθεί το θετικό πρόσημο.

Η μισή κερδοφορία προέρχεται από τις υπηρεσίες

Σε αντίθεση με το κανάλι των on line πωλήσεων, που κοστίζει πολύ για την εταιρεία οι υπηρεσίες λειτουργούν ως προωθητικός μοχλός της κερδοφορίας.

Οι υπηρεσίες είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί την Κωτσόβολος από τους άλλους retailers και αποτελεί βασική πηγή κερδοφορίας για την εταιρεία. Η προστιθέμενη αξία μετά την πώληση, που δίνουν οι υπηρεσίες, όπως οι επεκτάσεις εγγύησης, τα ασφαλιστικά προϊόντα, εγκατάσταση- απεγκατάσταση, υπηρεσίες επισκευής, χρηματοδότηση κ.α. μεταφράζονται σε έξι με επτά μονάδες επιπλέον λειτουργικής κερδοφορίας.

Η μισή κερδοφορία EDIT είναι από τις υπηρεσίες, σημείωσε ο κ. Βασιλάκος .

«Βιώσαμε με βίαιο τρόπο τις συνέπειες της πρώιμης ανακοίνωσης του «Ανακυκλώνω- Αλλάζω Συσκευή»

Σε μια καλή πορεία της αγοράς η πρώιμη ανακοίνωση του προγράμματος για την αντικατάσταση των ενεργοβόρων συσκευών ανέστρεψε το κλίμα παγώνοντας τις πωλήσεις.

«Αυτοκτονήσαμε με τη διαχείριση αυτού του προγράμματος» είπε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος. Μετά από μία δυνατή χρόνια η αγορά επιβράδυνε ρυθμούς το πρώτο τετράμηνο του 2022 με μείωση πωλήσεων κατά 6,3%. Η επιβράδυνση είναι ακόμη μεγαλύτερη τον Μάιο και τον Ιούνιο με τις πωλήσεις των κλιματιστικών, που αποτέλεσαν τον χειμώνα οδηγό στην αύξηση των πωλήσεων να παγώνουν.

Με τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή του προγράμματος τα κλιματιστικά βγαίνουν ουσιαστικά εκτός εποχικότητας.

Η εταιρεία έχει στοκάρει μεγάλες ποσότητες προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της ζήτησης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στην οικονομική χρήση της Κωτσόβολος, τα ταμειακά διαθέσιμα μειώθηκαν κατά 20 εκατ. ευρώ από τα 76,6 εκατ. ευρώ στα 59,4 εκατ. ευρώ. Με τα 20 εκατ. να διατίθενται για το στοκάρισμα συσκευών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Ανακυκλώνω αλλά και σε προϊόντα τεχνολογίας, τάμπλετ και υπολογιστές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ψηφιακή μέριμνα.

Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Βασιλάκος, αυτό μπορεί να αναδειχθεί και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την Κωτσόβολος, καθώς οι τιμές προμήθειας είναι χαμηλότερες.

Υπογράμμισε, πάντως, ότι με δεδομένο ότι υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα αντικατάστασης συσκευών, η αγορά θα πάρει ώθηση και θα καλυφθεί το χαμένο έδαφος ενώ εκτίμησε ότι θα βρεθούν και άλλα κονδύλια για τη συνέχιση του προγράμματος.

Προσδοκίες για διατήρηση του τζίρου

Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 654 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 13,1%, και τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 20,6% και διαμορφώθηκαν στα 25,2 εκατ. ευρώ από 20,9% στη χρήση 2020-2021.

Οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος έφτασαν στα €13.2 εκ., σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του20,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η Κωτσόβολος, κατά το οικονομικό έτος 2021-2022, συνέχισε εντατικά τις επενδύσεις της όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της, Παράλληλα ενίσχυσε περαιτέρω το πλάνο επενδύσεών της με στόχο την αναβάθμιση των λειτουργικών συστημάτων της και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, δημιουργώντας μία από τις πρώτες Omni channel πλατφόρμες λιανικής σε παγκόσμιο επίπεδο, εισάγοντας παράλληλα πολλές νέες καινοτόμες λύσεις που ενδυναμώνουν συνεχώς την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών και την ανταγωνιστική θέση της αλυσίδας. Επιπλέον, η εταιρεία συνέχισε τις επενδύσεις της στην εφοδιαστική της αλυσίδα εισάγοντας αυτοματισμούς επόμενης γενιάς, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών της και την αύξηση της παραγωγικότητάς της.

Για τη χρονιά 2022-2023 η Κωτσόβολος προγραμματίζει επενδύσεις 12,4 εκατ. ευρώ με άνοιγμα νέων καταστημάτων και ανακαινίσεις ή μεταστεγάσεις υφιστάμενων καταστημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο η Κρήτη και η Ζάκυνθος αποτελούν νησιά στόχους για την Κωτσόβολος που βρίσκεται σε αναζήτηση κτιρίων για το άνοιγμα νέων καταστημάτων.

Διαβάστε επίσης

«Πράσινες» πρωτοβουλίες από την Κωτσόβολος με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος