«Είναι δύσκολο να αποτιμήσει κανείς την αξία της Κωτσόβολος. Είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από μια απλή αλυσίδα λιανικής».

Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Γιάννης Βασιλάκος, περιέγραψε την εταιρεία, της οποίας ηγείται τα τελευταία πέντε χρόνια, δίνοντας το στίγμα για τα οφέλη που θα αποκομίσει ο νέος επενδυτής αν τελικά τελεσφορήσει η πρόθεση της μητρικής Curry’s να αποεπενδύσει από την Κωτσόβολος.

1

Ο  αντιπρόεδρος και CEO της Dixon South – East Europe σε Συνέντευξη Τύπου χθες με αφορμή τη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας αποφεύγοντας να απαντήσει ποιο θα ήταν ένα καλό τίμημα για την Κωτσόβολος, μετά την αναδίπλωση της βρετανικής πολυεθνικής ότι αν δεν το πετύχει δεν θα πουλήσει,  ήταν σαφής ως προς το τι είναι η εταιρεία.

«Η Κωτσόβολος είναι state of the art. Αν αυτή η εταιρεία ήταν σε μια μεγάλη αγορά θα είχε πολύ ευκολότερα το 4,5-5% Return on Sale και θα είχε πολύ μεγαλύτερη κερδοφορία και θα ήταν ανίκητη.»

Ο όμιλος αποτελεί σήμερα τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στην εγχώρια αγορά με πωλήσεις 733 εκατ. ευρώ στη χρήση 2022-2023 από 654 εκατ. ευρώ πέρυσι, EBITDA 48,6 εκατ. ευρώ από 51,7 εκατ. ευρώ (-6%), πετυχαίνοντας σε μια περίοδο που πλήττεται από πληθωριστικές πιέσεις ισχυρή κερδοφορία προ φόρων στα 20,7 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ. ευρώ.

Ο τζίρος της εταιρείας που έχει αλλάξει πολλούς ιδιοκτήτες και ετοιμάζεται για άλλη μια φορά να αλλάξει χέρια, έχει υπερδιπλασιαστεί σε μια δεκαετία.

Την ίδια ώρα αναπτύσσει ένα μοντέλο με πωλήσεις που αποφέρουν υψηλά κέρδη. Υπηρεσίες προς τους καταναλωτές, αλλά και προς τρίτους, οι οποίες αποφέρουν το 10% των ετήσιων εσόδων και το 15% του cross margin.

Η στρατηγική διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό

Δεν ζεις μόνο από το προϊόν, είπε ο επικεφαλής της εταιρείας σημειώνοντας χαρακτηριστικά «ότι όλοι πουλάνε ψυγεία» και αναφέρθηκε στους τρεις πυλώνες που εστιάζει τη στρατηγική της η Κωτσόβολος και οι οποίοι τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό.

– Η γεωγραφική κάλυψη κατά 100% με τα καταστήματα να ξεπερνούν τα στενά όρια ενός παραδοσιακού καταστήματος αφού λειτουργούν ως hub παρέχοντας μια σειρά υπηρεσιών με υψηλή κερδοφορία. «Χρειαζόμαστε τα σημεία πώλησης γιατί μας ξεκλειδώνουν σημαντικά πλεονεκτήματα» τόνισε ο κ. Βασιλάκος.

– Η συνεχής αναβάθμιση των υποδομών

– Η επέκταση των δραστηριοτήτων, όπου η Κωτσόβολος αναπτύσσεται σε τομείς όπως K2B δίνοντας υπηρεσίες που αναπτύσσει πρώτα για την ίδια και στη συνεχεία σε τρίτους ή Β2G, δηλαδή οι υπηρεσίες προς το Δημόσιο όπου υπάρχει σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης. Ένα πλεονέκτημα που διαφοροποιεί την Κωτσόβολος από τον ανταγωνισμό και μπορεί να την κάνει πιο ελκυστική στους υποψήφιους επενδυτές.

«Είμαστε μία ανεξάρτητη εταιρεία που μπορεί να προσφέρει ισχυρές υπεραξίες. Η Κωτσόβολος είναι μία εταιρεία που μπορεί να μένει μέσα στα χρόνια ανεξάρτητη, ισχυρή και θωρακισμένη από μόνη της» είπε ο κ. Βασιλάκος κάνοντας αναφορά και σε ενδεχόμενους επενδυτές από την εγχώρια αγορά.

Το ενδεχόμενο εξαγοράς από ελληνική επιχείρηση

«Δεν είμαστε ένα αμελητέο ποσό για κάποια ελληνική επιχείρηση είμαστε όμως ένας πολύ αξιόπιστος παίκτης που θα μπορούσε κάποιος να χρηματοδοτηθεί για να μας πάρει» τόνισε ο κ. Βασιλάκος συμπληρώνοντας ότι δεν είναι εύκολο για μια ελληνική επιχείρηση να προχωρήσει σε μια τέτοια επένδυση, αλλά η εταιρική εικόνα της Κωτσόβολος ανοίγει τον δρόμο για δανειοδότηση.

«Ένας στρατηγικός επενδυτής θα μπορούσε να δει περισσότερα benefits και συνέργειες» σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, τονίζοντας μάλιστα ότι «θα μπορούσαμε να τον πάμε πολλά βήματα μπροστά και μαζί και εμείς».

«Μακάρι αν υπάρξει επόμενος να είναι καλύτερος από την Curry’s που μας έφερε μέχρι εδώ σήμερα. Αν όχι θα παραμείνουμε σε ένα γκρουπ που είμαστε πολύ παραγωγικοί και αυτόνομοι» πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκος, ο οποίος όπως είπε ανεξάρτητα από τις εξελίξεις «θα συνεχίσει να τρέχει την εταιρεία, όπως πάντα».

Στρατηγική απόφαση του νέου ιδιοκτήτη ή της Curry’s η επέκταση στα Βαλκάνια

Ωστόσο, φαίνεται προς ώρας ότι παγώνουν τα σχέδια της επέκτασης στα Βαλκάνια, σχέδιο που θα προχωρούσε έχοντας ως πιλότο την Κύπρο τα αποτελέσματα της οποίας είναι πολύ καλά.

Απαντώντας σε σχετικά είπε ότι «η δική μου πρόθεση και της ομάδας μου θα ήταν να γίνει η επέκταση στα επόμενα χρόνια αλλά πλέον αποτελεί  στρατηγική απόφαση που θα την πάρει προς το τέλος της χρονιά είτε με την Currys είτε με κάποιον άλλον».

Το χρονοδιάγραμμα πώλησης

Με αυτόν τον τρόπο έδωσε στην ουσία και το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας πώλησης από την Curry’s. Χωρίς να αναφερθεί σε ημερομηνίες είπε ότι θα γίνουν  μικροί κύκλοι και σύντομοι για να μην επηρεάζεται το business.

Ήδη η διαδικασία πώλησης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και η Citi που έχει αναλάβει ως χρηματοικονομικός σύμβουλος της Curry’s βρίσκεται στην πρώτη φάση συγκέντρωσης ενδιαφερόμενων επενδυτών.

Θα γίνει το αρχικό screening και θα περάσει στην επόμενη φάση μέχρι τη διαδικασία του due diligence, η οποία με  την πολυπλοκότητα της Κωτσόβολος θα απαιτηθεί χρόνος.

Διαβάστε επίσης

Currys (Alex Baldock): Δεν θα πουλήσουμε την Κωτσόβολος, αν δεν πετύχουμε καλή τιμή

Coca-Cola HBC: Αναβαθμίζει τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη του 2023

Lavipharm: Τρέχει με διπλάσια αύξηση στις εξαγωγές στο α’ 6μηνο – Πάνω από τους στόχους τζίρος και EBITDA