• Business

    Motor Oil: Όλη η αλήθεια για τις φήμες περί αλλαγής έδρας

    Γιάννης Βαρδινογιάννης της Motor Oil

    Γιάννης Βαρδινογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil


    «Δεν φεύγει η έδρα της Motor Oil από την Ελλάδα». Αυτή είναι τη δεδομένη στιγμή η απόφαση που έχει λάβει ο αντιπρόεδρος του ομίλου Βαρδινογιάννη και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Βαρδινογιάννης, διαψεύδοντας ορισμένα σενάρια που έλεγαν ότι η Motor Oil θέλει να φύγει από τη χώρα μας, όπως έκανε παλιότερα ο όμιλος Τιτάν, που επέλεξε τις Βρυξέλλες.

    Σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στην οικογένεια Βαρδινογιάννη: «Έγινε όντως αναλυτική εισήγηση προς την οικογένεια, από συγκεκριμένη νομική εταιρεία για όλες τις παραμέτρους μετεγκατάστασης της έδρας. Ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης, την κρατά στο συρτάρι, αλλά προς το παρόν δεν έχει εγκρίνει κάτι τέτοιο…».

    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ζητήθηκε τον τελευταίο καιρό μια έκθεση με όλες τις παραμέτρους της ενδεχόμενης αλλαγής έδρας της Motor Oil. Δηλαδή οι επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης, τα φορολογικά ζητήματα και άλλες πτυχές που θα είχε μια τέτοια απόφαση.

    Η έκθεση δόθηκε στον Γιάννη Βαρδινογιάννη ο οποίος αποφάσισε ότι προς το παρόν δεν τίθεται θέμα μετεγκατάστασης.

    Οι πληροφορίες του mononews αναφέρουν ότι από την πλευρά της Motor Oil τονίζουν ότι δεν υπάρχει προς το παρόν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ωστόσο, σημειώνουν ότι το κλίμα έχει βαρύνει μετά την έφοδο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις εγκαταστάσεις του ομίλου, αλλά και το πρόστιμο των 9,2 εκατ. ευρώ που επιβλήθηκε πρόσφατα.

    Βεβαίως η πλευρά Βαρδινογιάννη έχει αντικρούσει τα επιχειρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού προαναγγέλλοντας προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

    «Η Εταιρεία θεωρεί την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την επιβολή προστίμου παντελώς εσφαλμένη και αστήρικτη. Η Εταιρεία θα προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια για την ακύρωση της παραπάνω αποφάσεως της Επιτροπής Ανταγωνισμού και θα χρησιμοποιήσει όλα τα ένδικα μέσα για την προάσπιση των συμφερόντων της», τονιζόταν στην ανακοίνωση του ομίλου μετά την επιβολή του προστίμου.

    Μαίρη Σαρπ, Πρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμου
    Μαίρη Σαρπ, Πρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμου

    Πηγές κοντά στην Motor Oil χαρακτηρίζουν προσβλητική και παράνομη την έφοδο των ελεγκτών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, επιμένοντας ότι «έψαξαν με το έτσι θέλω σε γραφείο που δεν ανήκε στη ΜΟΗ αλλά σε άλλη εταιρεία, άσχετη με την ενέργεια και τα πετρέλαια.

    Υπενθυμίζεται ότι στην επίσημη ανακοίνωση ο όμιλος τονίζει πως συνεργάστηκε με τους ελεγκτές, ότι δεν προέκυψαν θέματα παραβίασης της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού κι ότι δόθηκαν όλα τα στοιχεία που ζητήθηκαν.

    «Ο ισχυρισμός της Επιτροπής περί άρνησης πρόσβασης των ελεγκτών στο γραφείο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας κ. Ιωάννη Β. Βαρδινογιάννη είναι αβάσιμος. Όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο χώρος του γραφείου ήταν ιδιωτικός και δεν άνηκε ούτε είχε μισθωθεί από εταιρεία του ομίλου της Εταιρείας μας παραδόθηκαν εγκαίρως στην Επιτροπή. Ο χώρος αυτός βρίσκεται άλλωστε εντός του ίδιου κτιρίου αλλά σε διαφορετικό σημείο σε σχέση με τα γραφεία της εταιρείας μας», τονιζόταν.

    Το θέμα της φορολόγησης

    Ένα ακόμη «καυτό» θέμα που απασχολεί την Motor Oil και την έβαλε σε σκέψεις, είναι και αυτό της έκτακτης φορολόγησης των κερδών του ομίλου.

    Πηγές προσκείμενες στη Motor Oil επιμένουν από την πρώτη στιγμή ότι «δεν έχουμε φορολόγηση υπερκερδών, αλλά υπερφορολόγηση κερδών», εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο μέτρο αυτό.

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της MOH, Πέτρο Τζαννετάκη, η επιβάρυνση από τη φορολόγηση υπολογίζεται έως 205 εκατ. ευρώ.

    Κύκλοι του ομίλου αναφέρουν ότι είναι άδικο το μέτρο υπογραμμίζοντας δύο σημαντικές πτυχές που διαφοροποιούν την Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο:

    Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δυο ετών. Είμαστε διϋλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας», τονίζουν και:

    Δεύτερον, όλα αυτά τα χρόνια κάναμε τεράστιες επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2023 επενδύσαμε σχεδόν 900 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο. Τελικά, αυτές τις παραγωγικές επενδύσεις πληρώνουμε ακριβά. Ενώ αν γυρνούσαμε και εμείς δεξιά και αριστερά με μια βαλίτσα γεμάτη λεφτά…».

    Όπως γίνεται αντιληπτό, στη διοίκηση της Motor Oil υπάρχει μεγάλη ενόχληση τόσο για την υπόθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού όσο και για την έκτακτη φορολόγηση.

    Ωστόσο, συνεργάζονται με τις αρμόδιες αρχές και συμμορφώνονται πλήρως με τις αποφάσεις, αλλά δεν λειτουργούν εν θερμώ.

    Η εκπεφρασμένη πλέον άποψη των ιθυνόντων της Motor Oil είναι ότι διατηρούν τις ενστάσεις τους και ασκούν κριτική στις αποφάσεις εναντίον του ομίλου, αλλά δεν υπάρχει καμιά πρόθεση την παρούσα χρονική στιγμή να μεταφέρουν την έδρα της εταιρείας στις Βρυξέλλες, την Κύπρο ή οπουδήποτε αλλού.

    Διαβάστε επίσης:

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Ο Όμιλος της Capital έφτασε στα 146 πλοία, που η αξία τους υπερβαίνει τα 13 δισ. δολάρια

    Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος: Νέα στεριανή επένδυση 85 εκατομμυρίων στην Ιθάκη

    Σούπερ μάρκετ: Μειώσεις τιμών από 6% έως 15% σε αυτά τα 123 προϊόντα (Πίνακας)



    ΣΧΟΛΙΑ