ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το μεγάλο έργο για την κατασκευή του Δημαρχείου Αγίας Παρασκευής, το οποίο δημοπρατήθηκε το 2018 και εξελίχθηκε σε θρίλερ, με αποκορύφωμα τη διάλυση της σύμβασης με την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ, πρόκειται να δημοπρατηθεί ξανά μέσα στο 2025 όπως ανέφερε στο mononews ο Δήμαρχος του Δήμου Αγίας Παρασκευής Γιάννης Μυλωνάκης.
Ειδικότερα, κ. Μυλωνάκης μιλώντας στο mononews δεσμεύτηκε πως το έργο που εκτελείται από την Περιφέρεια Αττικής πρόκειται να ξεκινήσει ξανά. Όπως εξήγησε το οικόπεδο ανήκει στον Δήμο Αγίας Παρασκευής και το έργο της κατασκευής εκτελεί η Περιφέρεια Αττικής η οποία έχει προβλέψει στον προϋπολογισμό της το ποσό των 15 εκατ. ευρώ με τη δημοπράτηση του έργου να έχει δρομολογηθεί ως δέσμευση του Περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά.
Όπως είπε, έχει επιληφθεί ένα μέρος των εργασιών και έτσι το ποσό των 15 εκατομμυρίων ευρώ αφορά την ολοκλήρωση του έργου. Να θυμίσουμε πως η αρχική δημοπράτηση του έργου το 2018 είχε προϋπολογισμό τα 22 εκατομμύρια.
Αναφερόμενος στις καθυστερήσεις επανέναρξης της διαδικασίας, ανέφερε πως υπήρχαν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες και κάποιες εκκρεμότητες που συνάντησε η νέα δημοτική αρχή σε σχέση με το περίγραμμα του κτιρίου. Συγκεκριμένα χρειάζονταν νέα τοπογραφικά και νέο περίγραμμα τα οποία ολοκληρώθηκαν προκειμένου να προχωρήσει η επαναδημοπράτηση.
Όπως δήλωσε το πότε ακριβώς θα κηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός είναι θέμα της Περιφέρειας Αττικής, ωστόσο ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς έχει δεσμευτεί το έργο να ξεκινήσει πολύ σύντομα με την δημοπράτηση του έργου να υπολογίζεται μέσα στο 2025.
Υπενθυμίζεται πως το εν λόγω έργο σέρνεται από το 2022 και εξής με ενστάσεις και παρατηρήσεις ανάμεσα σε Υπουργείο και την ανάδοχο εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ.
Πριν από λίγες μέρες με απόφασή του το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δέχτηκε -εν μέρει- την ένσταση που είχε κατατεθεί από την πλευρά της ΕΡΕΤΒΟ η οποία είχε αναλάβει την κατασκευή του δημαρχείου.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία είχε αιτηθεί ένσταση με επίκεντρο την τελική επιμέτρηση του έργου, σύμφωνα με την οποία η διενεργούσα αρχή δεν την αξιολόγησε εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας.
Ωστόσο, η ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε., είχε καταθέσει την τελική επιμέτρηση του έργου και τον συνολικό απολογισμό των εργασιών στις 7 Αυγούστου 2024 ώστε η διενεργούσα αρχή να την ελέγξει και να την κοινοποιήσει ελεγμένη εντός δύο μηνών.
Αυτό όμως δεν συνέβη με την επιμέτρηση του έργου να θεωρείται αυτοδικαίως εγκεκριμένη και άρα αποδεκτή χωρίς αλλαγές.
Υπενθυμίζεται πως στη συνέχεια επήλθε διάλυση της σύμβασης με την εταιρεία να διεκδικεί αποζημιώσεις 1,58 εκατ. ευρώ για θετικές ζημιές και καθυστερήσεις.
Έτσι, το Υπουργείο έκανε εν μέρει δεκτή την ένσταση που αφορούσε την επιμέτρηση αναγνωρίζοντας πως έπρεπε να θεωρηθεί εγκεκριμένη, απορρίπτοντας ωστόσο τις οικονομικές διεκδικήσεις της εταιρείας.
Πως φτάσαμε στο σήμερα
Η ιστορία θέλει ένα λάθος τοπογραφικό να οδήγησε την κατασκευή ενός σύγχρονου Δημαρχικού Μεγάρου με κόστος 22 εκατ., αντίστοιχο αρκετών δήμων, σε ναυάγιο.
Το 2018 η Περιφέρεια Αττικής έχοντας προβλέψει τη χρηματοδότηση του έργου ύψους 22 εκατομμυρίων προκήρυξε διαγωνισμό στον οποίο ανταποκρίθηκαν πέντε σχήματα από τα οποία η ΩΡΙΩΝ ΑΤΕ-ΛΑΤΟΜΙΚΗ ΑΤΕ και η ΕΡΕΤΒΟ υπερίσχυσαν με τις καλύτερες προσφορές.
Τα προβλήματα για το έργο ξεκίνησαν από νωρίς με προσφυγές καθώς η ΕΡΕΤΒΟ προσέφυγε στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) κατά της ΩΡΙΩΝ. Οι προσφυγές ολοκληρώθηκαν το 2020 όταν η ΕΡΕΤΒΟ ανέλαβε τελικώς το έργο.
Το έργο ξεκίνησε το 2021 ωστόσο κόλλησε και πάλι όταν κατά τη διάρκεια των πρόδρομων εργασιών βρέθηκαν βράχια με αποτέλεσμα να μεσολαβήσει η υπογραφή συμπληρωματικής σύμβαση αξίας 1,4 εκατ. ευρώ την οποία, καλούνταν να αναλάβει ο Δήμος Αγίας Παρασκευής και όχι η Περιφέρεια Αττικής, που εκτελούσε το έργο και είχε εξασφαλίσει την αντίστοιχη χρηματοδότηση.
Την υποχρέωση αυτή αρνήθηκε να αναλάβει ο Δήμος Αγίας Παρασκευής φέροντας νέο «μπλόκο» στο έργο και με την ανάδοχο εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ να αιτείται τη διάλυση της σύμβασης.
Η διάλυση της σύμβασης ολοκληρώθηκε το 2023 και έκτοτε οι εξελίξεις προχωρούν αποκλειστικά στο πεδίο των ενστάσεων και των αιτημάτων της αναδόχου απέναντι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που αφορούσαν τόσο την έγκριση της τελικής επιμέτρησης όσο και την καταβολή αποζημίωσης για θετικές ζημιές και καθυστερήσεις.
Διαβάστε επίσης:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα επόμενα βήματα για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ (Χανιά – Ηράκλειο)
«Τρέχουν» επενδύσεις 1,5 δισ. για τα μεγαλύτερα Logistics Centers στην Ελλάδα
Διαγωνισμοί 400 εκατ. για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών σε Αττική και Κ. Μακεδονία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- McDonald’s: Πώς ο CEO «αλλάζει το παιχνίδι» με νέα μπέργκερ και γρήγορες διαδικασίες
- Το σχέδιο του Υπερταμείου να κάνει την ΕΤΑΔ «μικρή ΔΕΗ»
- Διπλή επίσκεψη του Δημοσίου στις αγορές και buyback – Προς ολοκλήρωση το δανειακό πρόγραμμα
- Αυτοί είναι οι νέοι υπουργοί, οι σίγουροι και οι καραμπόλες, το party των τραπεζών, γιατί πάμε σε bull market στις μετοχές, το big deal Μεγάλου και τα γενέθλια της Kathleen Μακροπούλου και της Σοφίας Μπιθαρά
