Παραμονές των Χριστουγέννων του 2017 έγινε μια εναλλαγή μετοχικών θέσεων στους κόλπους του στιβαρού ομίλου «Μυτιληναίος», που πέρασε μάλλον απαρατήρητη. Όχι όμως απ’ όλους.

Οι πρώτες συζητήσεις για την κίνηση αυτή, έγιναν ανάμεσα σε έναν πολύ στενό κύκλο διαχειριστών διεθνών χαρτοφυλακίων που εδρεύουν στο… City του Λονδίνου και έχουν και την Ελλάδα στα επενδυτικά τους «ραντάρ». 

Γνωρίζοντας μάλιστα άριστα πρόσωπα και καταστάσεις για την εγχώρια οικονομική πραγματικότητα. Άλλωστε ορισμένοι εξ αυτών είναι ελληνικής καταγωγής.

Η… σκυτάλη των συζητήσεων  πέρασε σχετικά γρήγορα και σε άλλους. 

Με συνέπεια εκείνη την εποχή οι ίδιες , πηγές από τη βρετανική πρωτεύουσα να συγκλίνουν σχεδόν μετά βεβαιότητας σε μια δρομολογημένη εξέλιξη: Ότι δηλαδή ο κύκλος αναμόρφωσης του πολυσύνθετου ελληνικού ομίλου θα κλείσει με τον  64χρονο τότε Ευάγγελο Μυτιληναίο και τον κατά ένα χρόνο μικρότερο αδελφό του Ιωάννη να πάψουν να συγκατοικούν στην ίδια επιχειρηματική στέγη.

Οι ίδιες πηγές πληροφόρησης έκαναν τότε  λόγο για μια απόλυτα συναινετική διαδικασία, καθώς ο σημερινός φυσικός ηγέτης του ομίλου (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος) Ευάγγελος Μυτιληναίος θα είναι αυτός που θα εξαγοράσει το ποσοστό του αδελφού του. 

Κάτι το οποίο φαίνεται να είχε «χαρτογραφηθεί» πριν εντός του 2016 -2017 και στον απόηχο του δομικού μετασχηματισμού του ομίλου «Μυτιληναίος» σε νέα, ενιαία οντότητα, με την απορρόφηση της «Μέτκα». 

Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι τον Ιούλιο του 2017 και στο πλαίσιο της λειτουργικής αναβάθμισης του νέου ομίλου, είχαν οριστεί οι επικεφαλής των τεσσάρων τομέων επιχειρηματικής δραστηριότητας. 

Από τους οποίους έλειπε το όνομα του Ιωάννη Μυτιληναίου, που στην συνέχεια είχε θέση Αντιπροέδρου στον όμιλο, όντας όμως μη εκτελεστικό μέλος.

Στις 20 Δεκεμβρίου του 2017, πραγματοποιήθηκε εξωχρηματιστηριακή μεταφορά (OTC) 19.201.219 μετοχών που αντιστοιχούν στο 13,44% της «Μυτιληναίος», στην κυπριακή εταιρία Frezia, συμφερόντων του Ιωάννη Μυτιληναίου. 

Ο πλήρης έλεγχος της Frezia γίνεται μέσω άλλης κυπριακής εταιρίας (της Nioval) που είναι καθ’ ολοκληρίαν ελεγχόμενη από τον ίδιο επιχειρηματία.

Μια μέρα αργότερα, έγινε, επίσης εξωχρηματιστηριακά, η μεταφορά 18.718.330 μετοχών που αντιστοιχούν στο 13,10% της «Μυτιληναίος» στην εδρεύουσα στη Κύπρο, εταιρία Kilteo. Συμφερόντων εξ ολοκλήρου του Ευάγγελου Μυτιληναίου. 

Ο έλεγχος της Kilteo γίνεται μέσω της Rocaldo που εδρεύει επίσης στην Κύπρο και ανήκει κατά 100% σε αυτόν.

Οι αξία του πακέτου

Εκείνη την εποχή η χρηματιστηριακή αξία του ομίλου ανερχόταν στα 1,4 δισ. ευρώ, ενω σήμερα έχει υποχωρήσει σχεδόν κατα 23% στα 1,08 δισ. ευρώ.  

Εκεινη την εποχή η τιμή της μετοχής είχε σπάσει το φράγμα των 9 ευρώ, ενώ σήμερα βρίσκεται στα 7,57 ευρώ ΜΥΤΙΛ 0% 36,70 .

Τελικώς η συναλλαγή  πραγματοποιήθηκε στις 2 Αυγούστου 2019 με την μετοχή να βρίσκεται στην περιοχή των 11 ευρώ.

Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος εξαγόρασε τις μετοχές του αδελφού του Ιωάννη αποκτώντας τις 19.201.219 κοινές ονομαστικές μετά ψήφου μετοχές του και πλέον το ποσοστό του στην εισηγμένη, από 13,1% ανήλθε στο 26,5%.

Ο Ιωάννης Μυτιληναίος δεν έχει πια κανένα δικαίωμα στην εισηγμένη και δραστηριοποιείται αποκλειστικά με τη ναυτιλία, τις δικές του επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Επι της ουσίας το πακέτο του 13,44% των μετοχών του Γιάννη Μυτιληναίου τον Αύγουστο του  2019,  στην εταιρεία Mytilineos, είχε αξία περίπου 211 εκατ.ευρώ.

Το Tatoi Club και το νέο Tatoi Club

Το καλοκαίρι του 2019 που ολοκληρώθηκε η συναλλαγή της μεταβίβασης των μετοχών,  ο Γιάννης Μυτιληναίος ηδη λειτουργεί το TATOI CLUB και την ναυτιλιακή του εταιρεία η οποία το 2020 θα συμπληρώσει 4 χρόνια ζωής. 

To Tatoi Club απαριθμεί αυστηρά 400 μέλη – οικογένειες με την ετήσια συνδρομή να ανέρχεται στις 15.000 ευρώ.

Oμως τώρα ο Γιάννης Μυτιληναίος αποφάσισε να επεκτείνει το επιχειρηματικό του αποτύπωμα στην στεριά. 

Προ ημερών το ΚΕΣΥΠΟΘΑ (Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων), προχώρησε στην προέγκριση του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου για την επένδυση 18 εκατ. ευρώ της εταιρείας Tatoi Club και του σωματείου Αθλητικός Όμιλος Τατοΐου στον Δήμο Αχαρνών. 

Έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση της λειτουργίας του υφιστάμενου αθλητικού κέντρου και τη δημιουργία κέντρου προπονητικού αθλητικού τουρισμού (ΚΕΠΑΤ) για το άθλημα της αντισφαίρισης. 

Για τον σκοπό αυτό, σε ακίνητο 23,4 στρεμμάτων σχεδιάζεται η δημιουργία εγκατάστασης συνολικής επιφάνειας 1.575 τ.μ., με κλειστή θερμαινόμενη πισίνα, χώρο μασάζ, αίθουσα εργοθεραπευτών, σάουνα, ιατρεία και γραφεία. 

Θα δημιουργηθεί ακόμη κλειστό γυμναστήριο 800 τ.μ. με προδιαγραφές για τη διοργάνωση αγώνων, αίθουσα προβολών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων 600 τ.μ., ξενώνας αθλητών (400 τ.μ.) και κτίριο γραφείων διοίκησης (225 τ.μ.). 

Η επένδυση εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 40 νέες θέσεις εργασίας που θα προστεθούν στις υφιστάμενες 180.

 Η  M/Maritime

Η M/Maritime ιδρύθηκε το 2016 και αναδείχθηκε το 2019 εταιρεία του χύδην ξηρού φορτίου στην Ελλάδα στο πλαίσιο των ετησίων βραβείων Lloyd’s List Awards. 

Είναι τα βραβεία, τα «Όσκαρ» της ελληνικής ναυτιλία και απονέμονται από την ιστορική ναυτιλιακή έκδοση Lloyd’s List, κάθε χρόνο σε ειδική τελετή, στις αρχές Δεκεμβρίου, στις ναυτιλιακές εταιρείες και προσωπικότητες του κλάδου που διακρίθηκαν την προηγούμενη χρονιά.

Στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2019 το βραβείο «Dry Company of the Year 2019» απέσπασε η M/Maritime. 

Το βραβείο παρέλαβε ο κ. Γιάννης Μυτιληναίος, σε μία από τις πρώτες επίσημες εμφανίσεις του σε εκδήλωση του ναυτιλιακού κλάδου.

Η M/MARITIME μπορεί να ιδρύθηκε πριν από 4  χρόνια, αλλά έχει επιτύχει το δύσκολο στον κόσμο της διεθνούς ναυτιλίας στόχο να κάνει ήδη ένα όνομα ως μια «πρώτης τάξεως» διαχειρίστρια πλοίων ναυτιλιακή εταιρεία. 

Έχει καταφέρει, όπως αναφέρθηκε και στην τελετή των Lloyd’s Awards, να αναπτύξει μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με την ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία και έχει γίνει υποστηρικτής των δεσμών μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, συμμετέχοντας σε πολλά έργα. 

Η M/Maritime ελέγχει ήδη ένα στόλο από 15 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι κατασκευασμένα στην Ιαπωνία. 

Επίσης, απασχολεί δυο ακόμη πλοία με μακροχρόνια συμβόλαια ναύλωσης. Στις 13 ιανουαρίου του 2020 παρέλαβε  ένα ακόμη νεότευκτο πλοίο 37,301 dwt Handysize, από την Ιαπωνία το οποίο χτίστηκε στα Saiki Heavy Industries.

Ειδικότερα, ο στόλος της αποτελείται από επτά Handysize, έξι Ultramax και δυο Kamsarmax Bulk Carriers και δυο υπό διαχείριση.

Εως τα τέλη του 2019 τα πλοία της M/MARITIME είχαν μεταφέρει πάνω από 7, 28 εκατ. τόνους φορτίου.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι όλα τα πλοία της M/Maritime φέρουν σπουδαία ελληνικά ονόματα που τελειώνουν με το πρόθεμα «.GR», όπως Olympia.gr, Kalypso.gr, FEDRA.GR κ.λ.π.

Μυτιληναίος Γιάννης
Lloyd’s List Awards: Ο κ. Γιάννης Μυτιληναίος (αριστερά) παραλαμβάνει το βραβείο Dry Cargo Company of the Year 2019 από τον κ. Matthew More της Marichem Marigases
Το fedra.gr. Το νεότευκτο πλοίο 37,301 dwt Handysize, κατασκευάστηκε στα Saiki Heavy Industries.