«Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κρητικός, η Δ. Μασούτης θα διπλασιάσει σχεδόν τον τζίρο της φτάνοντας κοντά στα 2 δις. ευρώ» δηλώνει στο mononews, ο επικεφαλής της αλυσίδας Γιάννης Μασούτης.

Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση του πολυσυζητημένου deal μεταξύ των δύο αλυσίδων, ο Γιάννης Μασούτης εξηγεί γιατί η «αλλαγή πίστας» αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τη βορειοελλαδίτικη εταιρεία.

1

Το γεγονός ότι με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, η αλυσίδα Μασούτης θα βρεθεί στο top 4 των μεγάλων παικτών του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αποκτώντας άλλο εκτόπισμα αλλά και διαπραγματευτική ισχύ με τους προμηθευτές.

Στο δίκτυο της Μασούτης που αριθμεί 380 καταστήματα θα προστεθούν τα 890 καταστήματα της Κρητικός με το συνολικό αριθμό της αλυσίδας όταν θα ενοποιηθεί να ξεπερνά τα 1.270 καταστήματα τετραπλασιάζοντας τη δυναμική της Μασούτης στην αγορά. Παράλληλα δίνει στη Μασούτης ένα σημαντικό κεφάλαιο με τα μικρά σημεία πώλησης, που αναπτύσσει η Κρητικός με το μοντέλο franchise και τα οποία έχουν τη δική τους δυναμική τόσο με το διευρυμένο ωράριο που πολλές φορές έχουν όσο και με τη χωροθέτησή τους σε πυκνοκατοικημένες περιοχές να αποτελούν πλεονέκτημα λόγω της ευκολίας για γρήγορες και εύκολες αγορές.

«Νέα αρχή για τη Μασούτης, έρχονται και άλλες εξαγορές»

«Η εταιρεία Μασούτης όλα αυτά τα χρόνια αναπτύσσεται με εξαγορές, εκτός από την οργανική ανάπτυξη. Οι εξαγορές είναι στη φιλοσοφία μας, είναι κάτι που ξέρουμε να το κάνουμε πολύ καλά, είναι αυτό που μας έφτασε μέχρι εδώ» τονίζει ο κ. Μασούτης.

«Είναι μια νέα αρχή» σημειώνει χαρακτηριστικά και εξηγεί ότι ο κύκλος των εξαγορών δεν έχει κλείσει. Εκτιμά ότι η συγκέντρωση στην αγορά θα συνεχιστεί και προαναγγέλλει και νέες εξαγορές από τη Μασούτης αλλά μικρότερου μεγέθους.

Σε ό,τι αφορά το τίμημα της εξαγοράς δεν θέλησε να σχολιάσει τονίζοντας ότι θα οριστικοποιηθεί μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας και αφού έχουν προηγηθεί οι απαραίτητοι νομικοί έλεγχοι.

Η ανακοίνωση για το deal

Τα βήματα που θα ακολουθηθούν μέχρι την ολοκλήρωση του deal αναφέρονται στην ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Μασούτης. Ειδικότερα:

«Ανακοινώνεται η υπογραφή μη-δεσμευτικής δήλωσης προθέσεων μεταξύ των διοικήσεων των εταιρειών Διαμαντής Μασούτης ΑΕ και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για την απόκτηση του 100% της αλυσίδας ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Διαμαντής Μασούτης ΑΕ.

Η απαραίτητη διαδικασία νομικών και οικονομικών ελέγχων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες και η σκοπούμενη συναλλαγή θα υπόκειται στις αναγκαίες προηγούμενες εγκρίσεις των αρμόδιων εποπτικών αρχών.

Η σκοπούμενη συναλλαγή θα έχει ως αποτέλεσμα μία πρωτοπόρα ελληνική εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων καθώς ο συνδυασμός των δύο εταιρειών αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις επιλογές των καταναλωτών, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα

Το success story της Κρητικός

Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά του, Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983.

Το 1996 ιδρύεται η ΑΝΕΔΗΚ και το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα.

Το 2007 ιδρύεται το 1ο_κέντρο διανομής στην Μαγούλα Αττικής με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη αλλά και την επέκταση της αλυσίδας σε νέες περιοχές.

Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, μέσω εξαγορών και δημιουργίας νέων καταστημάτων, επεκτείνεται στην Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Επιπλέον, εισέρχεται στην Αττική μέσω της ανάπτυξής ενός ευέλικτου μοντέλου συνεργασίας Franchise με την επωνυμία ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΟP MARKET.

Στις αρχές του 2017, η είσοδος της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «ΥΠΕΡ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ», η οποία δραστηριοποιείται στους Νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, ήταν το πρώτο βήμα για την άνοδο της στην Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στη Δυτική Μακεδονία με 35 επιπλέον καταστήματα. Τον Ιούλιο του 2017 αποκτά το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αλυσίδας CRM–ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη. Η αλυσίδα αριθμεί 92 συνδεδεμένα μέλη και λειτουργεί μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης.

Επιπλέον, στα τέλη του 2017 εισήλθε στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να έχουν πρόσβαση σε ένα διευρυμένο κωδικολόγιο προϊόντων.

Το 2018 εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ ΜΕΡΙΜΝΑ στην Αττική, ενώ το 2019 ενίσχυσε την παρουσία της στην Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την αλυσίδα ΜΑΚΟ, που διέθετε δίκτυο 11 καταστημάτων. Αντίστοιχα το 2020 η αλυσίδα πρόσθεσε στο δίκτυο της ακόμη 11 καταστήματα.

Από τον Ιανουάριο του 2021 αποχώρησε από τον ΕΛΟΜΑΣ μετά από δέκα χρόνια συνεχίζοντας αυτόνομα με σκοπό την επέκτασή της. Ταυτόχρονα, η ΚΡΗΤΙΚΟΣ υλοποιώντας το επενδυτικό και αναπτυξιακό της πλάνο, προέβη στην απόκτηση ποσοστού 49% της θυγατρικής CRM Αριάδνη, η οποία εδρεύει στους Μαλάδες Ηρακλείου Κρήτης εξυπηρετώντας πάνω από 140 καταστήματα και κατέχοντας πλέον το 100% των μετοχών της.

Η εκτίναξη του αποτυπώματός της αλυσίδας έγινε όταν το 2022, η Κρητικός προχώρησε στην εξαγορά του ομίλου σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, που διεύρυνε τη γεωγραφική διασπορά του δικτύου, προσθέτοντας στον τζίρο περί τα 100 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν στο 12μηνο 161 πλοία, πούλησαν 246 πλοία και κατασκευάζουν 589 πλοία

Ευρώπη Holdings: «Τελειώνει» την επόμενη εβδομάδα η εξαγορά της Ευρώπη Ασφαλιστική

Γιώργος Στάσσης: Νέο ρόλο αποκτά η ΔΕΗ με το Mega Data Center – Θα ηγηθεί στη σύγκλιση τενχολογίας και ενέργειας