Λίγα 24ωρα μετά τη γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της συμφωνίας εξαγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, το mononews.gr συνομίλησε με τον Γιάννη Μασούτη για τα σχέδιά του.

Ο επικεφαλής της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, που έχει προχωρήσει σε μπαράζ εξαγορών το τελευταίο διάστημα, δεν θέλησε να αποκαλύψει λεπτομέρειες του deal αλλά ήταν σαφής για τις προθέσεις του.

1

«Μου αρέσει η ανάπτυξη. Είναι κάτι που είναι στα μέτρα μας» υπογραμμίζει ο κ. Μασούτης  σπεύδοντας να διευκρινίσει ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς τελεί εν αναμονή της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Όπως λέει, απαντώντας στο ερώτημα πόσο ψηλά βάζει τον πήχη, οι εξαγορές πρέπει να τέτοιες ώστε να υπάρχει μια οικονομική υγεία.

Αναφερόμενος στον ανταγωνισμό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης τονίζει «χαίρομαι πολύ όταν ελληνικές επιχειρήσεις κινούνται «επιθετικά» με την καλή έννοια, της ανάπτυξης» αναφέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την Σκλαβενίτης.

Ενδυνάμωση παρουσίας σε Μύκονο, Σαντορίνη και Αττική

Η συμφωνία για την εξαγορά της Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, η έδρα της οποίας βρίσκεται στο Εμπορειό της Θήρας, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα εντάξει στο δυναμικό της Μασούτης τα καταστήματα που βρίσκονται σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική.

Με τη νέα αυτή εξαγορά η αλυσίδα Μασούτης επεκτείνει την παρουσία της τόσο στην Αττική όσο και στα νησιά του Αιγαίου, στη λιανική όσο και στη χονδρική, προσθέτοντας επιπλέον 20 εκατ. ευρώ στον τζίρο της.

Η Αφοί Δεναξά ΕΠΕ, που διαθέτει αρκετά ιδιόκτητα ακίνητα και αγροτεμάχια στη Σαντορίνη, με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της (2020) είχε πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ από 26,5 εκατ. ευρώ το 2019, καθαρά κέρδη 1,179 εκατ. ευρώ από 1,084 ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 2,09 εκατ. ευρώ από 936.143 ευρώ το 2019.

Το δεύτερο deal από την αρχή της χρονιάς

Είχε προηγηθεί το μεγάλο deal με τον ΣΥΝ.ΚΑ. στις αρχές του χρόνου που έδωσε στη Μασούτης  παρουσία στην αγορά της Κρήτης ενώ πέρασαν στον έλεγχό της σημαντικός αριθμός καταστημάτων σε νησιωτικές τουριστικές περιοχές. Η κρητική αλυσίδα που πλέον πορεύεται μαζί με τη Μασούτης μετά την ολοκλήρωσης της εξαγοράς του 50% πέρυσι αύξησε τζίρο και υπερδιπλασίασε τα καθαρά της κέρδη.  Εμφάνισε πωλήσεις ύψους 191 εκατ. ευρώ το 2021 από 186,2 εκατ. ευρώ το 2020. Τα EBITDA είχαν οριακή αύξηση και διαμορφώθηκαν στα 2,69 εκατ. ευρώ από 2,26 εκατ. ευρώ ενώ άλμα στις 826.224 ευρώ από τις 491.662 το 2020  σημείωσε το αποτέλεσμα προ φόρων.

Η Μασούτης πέρυσι  πέτυχε οριακή αύξηση πωλήσεων (+0,1) στα 883,473 εκατ. ευρώ, την ώρα το σύνολο της αγοράς σούπερ μάρκετ «έτρεξε» με 1,3%.

Σε αντίθεση με την πορεία του τζίρου τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 20% φτάνοντας τα 11,348 εκατ. ευρώ από 9,455 εκατ. ευρώ το 2020. Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,4% στα 231,245 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) μειώθηκαν 0,5% στα 21,728 εκατ. ευρώ και τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 59,221 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 1%.

Μέσω της στρατηγικής σύμπραξης των δύο έχει δημιουργηθεί  ένα δίκτυο 402 καταστημάτων με ετήσιο κύκλο εργασιών 1,074 δισ. ευρώ και πάνω από 9.500 εργαζομένους ενώ με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Δεναξάς, ο τζίρος θα προσεγγίσει το 1,1 δισ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Το «μπόνους» του ΣΥΝΚΑ στη Μασούτης

Γιάννης Μασούτης: Η επιχειρηματική κοινότητα έχει λόγους να είναι αισιόδοξη

Γιάννης Μασούτης: Κίνδυνος να εξανεμισθούν τα κέρδη των επιχειρήσεων από το ενεργειακό κόστος