ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Εξαιρετικό χαρακτήρισε το πρώτο τρίμηνο του 2022 για τη Danaos Corporation ο επικεφαλής της δρ. Γιάννης Κούστας, τονίζοντας ότι η ναυτιλιακή έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει τη στρατηγική της παρά το αβέβαιο περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, τα κέρδη της Danaos ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο στα 331,5 εκατ. δολάρια έναντι 296,8 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη εκτινάχθηκαν στα 235,3 εκατ. δολάρια έναντι 58 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 74%, στα 229,9 εκατ. δολάρια το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 από 132,1 εκατ. δολάρια πέρυσι, γεγονός που αποδίδεται κατά κύριο λόγο στα υψηλότερα ναύλα, την αύξηση του στόλου της.
Παράλληλα η Danaos ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος 0,75 δολάρια ανά κοινή μετοχή, η πληρωμή του οποίου ορίστηκε για τις 8 Ιουνίου 2022.
Έξι νεότευκτα
“Έχοντας ήδη διαμορφώσει το μέλλον με έσοδα από συμβάσεις 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, λειτουργούμε από μια θέση ισχύος και αυτοπεποίθησης. Αυτό μας επέτρεψε να επενδύσουμε στο μέλλον παραγγέλνοντας έξι πλοία χωρητικότητας 7.000 – 8.000 teu, που θα παραλάβουμε μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2024, τα οποία είναι έτοιμα για πράσινη μεθανόλη όταν αυτό το καύσιμο είναι ευρέως διαθέσιμο. Η θέση μας στη ZIM συνεχίζει να παράγει σταθερές αποδόσεις, συμπεριλαμβανομένων 110 εκατομμυρίων δολαρίων σε καθαρά μερίσματα που δηλώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο”, επισήμανε ο κ. Κούστας.
Πιο συντηρητική πολιτική
“Η ευρύτερη αγορά έχει επηρεαστεί από τα γεωπολιτικά γεγονότα, τις υψηλές τιμές της ενέργειας, τον πληθωρισμό, τις προοπτικές των επιτοκίων και την πολιτική της Κίνας για μηδενικό Covid. Παρόλο που οι ναύλοι δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά, το κλίμα έχει αλλάξει και οι συμμετέχοντες στην αγορά έχουν υιοθετήσει μια πιο συντηρητική βραχυπρόθεσμη στάση. Από την άλλη πλευρά, οι αναταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας συνεχίζονται και υπάρχει μικρή πιθανότητα βελτίωσης των συνθηκών φέτος. Αυτό οδήγησε σε κέρδη ρεκόρ τις εταιρείες τακτικών γραμμών και, το σημαντικότερο, σε υψηλότερα επίπεδα συμβάσεων. Επίσης, οι τιμές των καυσίμων φτάνουν σε επίπεδα που δεν έχουμε δει για περισσότερο από μια δεκαετία, την ίδια στιγμή που οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ταχύτητας πλεύσης. Με την πάροδο του χρόνου, το παγκόσμιο δίκτυο εμπορευματοκιβωτίων θα ομαλοποιηθεί καθώς παραδίδονται νέα πλοία και μειώνονται οι ταχύτητες πλεύσης για να μπορέσει η βιομηχανία να συμμορφωθεί με τα χρονοδιαγράμματα απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα”, συμπλήρωσε ο εφοπλιστής.
Η στρατηγική της Danaos
Εν μέσω ενός αβέβαιου σκηνικού, η Danaos βρίσκεται στην κατάλληλη θέση για να συνεχίσει να εκτελεί τη στρατηγική της, τόνισε ο κ. Κούστας.
“Επιδιώκουμε ταυτόχρονα την ανάπτυξη του στόλου, την επιστροφή αξίας στους μετόχους και την περαιτέρω ενίσχυση του ισολογισμού μας. Πιο πρόσφατα, επιταχύναμε την απομόχλευση για να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο της αύξησης των επιτοκίων. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022 έχουμε ήδη αποπληρώσει πρόωρα 364 εκατομμύρια δολάρια χρέους και υποχρεώσεις μίσθωσης, ενώ άλλα 73 εκατομμύρια δολάρια πρόωρων αποπληρωμών έχουν δρομολογηθεί έως το τέλος του δεύτερου τριμήνου. Ως αποτέλεσμα αυτής της συνολικής μείωσης της μόχλευσης των 437 εκατομμυρίων δολαρίων, 13 πλοία του στόλου μας θα είναι πλέον ελεύθερα από επιβαρύνσεις”.
Η Danaos διαθέτει υψηλή ρευστότητα.
Σύμφωνα με τον κ. Κούστα, στο τέλος του πρώτου τριμήνου είχε 708 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και εμπορεύσιμους τίτλους, ενώ κατά το δεύτερο τρίμηνο έλαβε 239 εκατομμύρια δολάρια προπληρωμής που αφορούσε συμβάσεις ναύλωσης για 15 από τα πλοία της εταιρείας.
«Ως αποτέλεσμα των ενεργειών μας, η Danaos έχει τον ισχυρότερο ισολογισμό στον κλάδο, που θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να επιδιώκουμε ελκυστικές ευκαιρίες όταν προκύψουν προς όφελος των μετόχων μας», επισήμανε.
Διαβάστε ακόμη:
Γιάννης Κούστας: Ανανεώνει τον στόλο της Danaos με τέσσερα νεότευκτα πλοία