Γιάννης Καραγεώργης, εφοπλιστής Times Navigation
Η ελληνική ναυτιλιακή Times Navigation, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Γιάννη Καραγιώργη, ανακοίνωσε τις προθέσεις της να εισέλθει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μέσα από ένα φιλόδοξο πλάνο παραγγελίας αρκετών μεσαίου μεγέθους νεότευκτων σε συνεργασία με τα κινεζικά ναυπηγεία China Shipping Industry (CIC Jiangsu).
Η εταιρεία, της οποίας η έδρα βρίσκεται στην Αθήνα, μέσω επιστολής προθέσεων, ανακοίνωσε ότι επεξεργάζεται το ενδεχόμενο παραγγελίας μέχρι επτά νεότευκτων πλοίων στην CIC. Ο πρόεδρος της Times Navigation, κ. Γιάννης Καραγιώργης, δήλωσε στο TradeWinds ότι η πιθανή συμφωνία περιλαμβάνει τέσσερα πλοία με option για άλλα τρία. Τα τέσσερα – που αποτελούν τη στάνταρ παραγγελία – αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή από τα τέλη του Ιουλίου του 2018 έως τα τέλη του Απριλίου του 2019.
Η Times Navigation επιθυμεί τα πλοία αυτά να ναυπηγηθούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές που προστάζει ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (IMO), γεγονός που θα αυξήσει κατά 3 εκ. δολάρια τον προϋπολογισμό του κόστους ναυπήγησης για κάθε πλοίο ξεχωριστά, όπως είπε ο κ. Καραγιώργης. Παράλληλα επέλεξε να μην αποκαλύψει το ακριβές κόστος της παραγγελίας.
Με βάση την παρούσα κατάσταση της αγοράς, το TradeWinds εκτιμά πως το συνολικό κόστος της παραγγελίας (εάν αυτή τελικώς αφορά και τα επτά νεότευκτα) θα ξεπεράσει τα 250 εκ. δολάρια. Παρόλα αυτά, υπάρχει το ενδεχόμενο η ελληνική ναυτιλιακή να έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει ένα ποσοστό έκπτωσης από τη στιγμή που τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου δεν είναι τύπος πλοίου στον οποίο εξειδικεύεται η CIC.
Ο κ. Καραγιώργης δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι πρόκειται για μια προκαταρκτική και μόνο συμφωνία και ότι απαιτούνται πολλές περαιτέρω συζητήσεις έτσι ώστε να εξασφαλιστεί και να οριστικοποιηθεί η παραγγελία. Ο Έλληνας εφοπλιστής δήλωσε χαρακτηριστικά στο TradeWinds ότι “Βρισκόμαστε ακόμη στο επίπεδο της επιστολής προθέσεων, γεγονός που σημαίνει πως υπάρχουν ακόμα πολλές παράμετροι προς επεξεργασία”.
Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας, όπως οι όροι και οι προϋποθέσεις του συμβολαίου, οι προδιαγραφές, οι εγγυήσεις επιστροφής χρημάτων και η χρηματοδότηση των ναύλων, κατά πάσα πιθανότητα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο φέτος, προσθέτει ο κ. Καραγιώργης.
Η Times Navigation, που διαθέτει μέχρι στιγμής πέντε πλοία τύπου supramax στο νερό, ψάχνει εδώ και αρκετούς μήνες ευκαιρία για να εισέλθει στην αγορά των τάνκερ. Η αρχική ιδέα ήταν να παραγγείλει δεξαμενόπλοια στα ναυπηγεία Sinopacific Offshore & Engineering’s Dayang, εκεί δηλαδή που η εταιρεία είχε παραγγείλει έξι ultramax bulkers το Δεκέμβριο του 2013. Είχε εκδώσει και επίσημη σχετική ανακοίνωση ότι σκοπεύει να μετατρέψει αυτά τα μεσαίου μεγέθους νεότευκτα σε χημικά δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου στα ίδια ναυπηγεία. Βέβαια, από τη στιγμή που τα ναυπηγεία Sinopacific αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατο.
Δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου, είναι πολύ λογικό ένας πλοιοκτήτης να επεξεργάζεται την είσοδο στην αγορά των τάνκερ. Όμως, οι ναυλομεσίτες έχουν ήδη εκφράσει τις ανησυχίες τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και αυτός ο κλάδος, ειδικά η κατηγορία των τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.
Η Gibson Shipbrokers δήλωσε επίσης σε πρόσφατη αναφορά της και ότι “Η διαθέσιμη χωρητικότητα διαρκώς αυξάνεται”, από τη στιγμή που πάνω από 44 μεσαίου μεγέθους τάνκερς, 25 τύπου LR2 aframaxes και 8 τύπου LR1 panamaxes, συνολικής χωρητικότητας 5,5 εκ. dwt., βρίσκονταν στο νερό από την αρχή του έτους. Παράλληλα, περαιτέρω χωρητικότητα ύψους 10 εκ. dwt., θα έρθει να συμπληρώσει το παζλ μέχρι τα τέλη του 2016. “Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη που παρατηρούνται μειωμένα ναύλα, τουλάχιστον από την πλευρά της διαθεσιμότητας”, κατέληξε η Gibson.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
http://www.mononews.gr/brexit-tourkia-italia-ke-trump-apiloun-tin-agora-ton-tanker/62262