ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εξηγώντας τους λόγους για το παράδοξο το πετρέλαιο κίνησης να έχει φτάσει ψηλότερα από τη βενζίνη, σημείωσε:
“Η βενζίνη έχει μειωμένη ζήτηση λόγω της ύφεσης, ενώ αντίθετα η ζήτηση για πετρέλαιο αυξάνεται τις τελευταίες δύο εβδομάδες, λόγω της στροφής από το φυσικό αέριο προς το πετρέλαιο, η οποία δε συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού στην Ευρώπη. Πριν λίγες μέρες ξεκίνησε το ράλι στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, μετά την απόφαση για μείωση της παραγωγής κατά 2000 βαρέλια, πορεία που ανακόπηκε χθες, και το τι θα γίνει μετά είναι απρόβλεπτο. Η τιμή στην Ελλάδα ανέβηκε και από την κατάργηση της επιδότησης 0,15 ευρώ στην αντλία, που ίσχυε μέχρι 1η Οκτωβρίου, οριζόντια”.
Πληροφορίες από τα ΕΛΠΕ, σημειώνουν, ότι το πετρέλαιο κίνησης, η ζήτηση είναι αυξημένη καθώς πολλές εγχώριες βιομηχανίες το επιλέγουν για να μειώσουν την κατανάλωση φυσικού αερίου.
“Έχουν ανατραπεί όλα τα σενάρια, και δεν μπορούμε να προβλέψουμε τίποτα” σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης.
“Η μεταβλητότητα είναι μεγάλη και δεν μπορούμε να προβλέψουμε, που θα βρίσκεται το πετρέλαιο θέρμανσης την Παρασκευή που θα ξεκινήσει”, σημείωσε. Για το ίδιο θέμα ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Αδωνις Γεωργιάδης, έκανε την εκτίμηση, σε ερώτηση του mononews, ότι το πετρέλαιο θέρμανσης την Παρασκευή θα έχει τιμή 1,5 ευρώ, με την επιδότηση των 25 λεπτών.
Ο γεωπολιτικός παράγοντας επηρεάζει τόσο το φυσικό αέριο όσο και το πετρέλαιο, σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης, εκφράζοντας την επιφύλαξή του για τις τιμές του φυσικού αερίου, που σήμερα είναι πτωτικές. Όπως είπε δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι θα παραμείνει φθηνότερο από το πετρέλαιο, όταν ξεκινήσει η πτώση της θερμοκρασίας.
Σε ιστορικά υψηλά τα περιθώρια στο ντίζελ
Τα περιθώρια διύλισης ντίζελ τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά, καθώς οι απεργίες στα γαλλικά διυλιστήρια επιδεινώνουν την παγκόσμια έλλειψη καυσίμων.
Οι τιμές για το ντίζελ, το πετρέλαιο θέρμανσης και άλλα προϊόντα διύλισης ήταν ήδη αυξημένες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και η παγκόσμια ικανότητα παραγωγής καυσίμων μειώθηκε από το κλείσιμο πολλών διυλιστηρίων τα τελευταία δύο χρόνια.
Οι γαλλικές απεργίες για τους μισθούς των εργαζομένων έχουν πάρει έως και το 60% της ικανότητας διύλισης της χώρας -η οποία αποδίδει έως και 50% ντίζελ- εκτός σύνδεσης, διακόπτοντας τον εφοδιασμό σχεδόν στο ένα τρίτο των πρατηρίων υγρών καυσίμων και αναγκάζοντας την κυβέρνηση να αξιοποιήσει στρατηγικά αποθέματα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάνος Λασκαρίδης: Επίτιμος καθηγητής σε Πανεπιστήμιο της Κίνας
- ΓΣΕΕ: 24ωρη απεργία την Τετάρτη – Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, τρόλεϊ και σιδηρόδρομος
- ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση του οικονομικού κλίματος τον Οκτώβριο – Βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
- Διαβητική Μυοκαρδιοπάθεια: Μια επιπλοκή που επηρεάζει την καρδιακή λειτουργία