ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κρίσιμη απάντηση Μητσοτάκη, τα δώρα της Protergia, οι αστακοί και καραβίδες στον ΑΔΜΗΕ, η κριτική Νεμπή, ο Παπαλέκας και η Prodea, η εξομολόγηση του Μάριου Ηλιόπουλου, και ένα hot story με αφορμή ένα ROLEX
Όπως τόνισε το ράλι στο πετρέλαιο έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από το ράλι στο φυσικό αέριο, καθώς η άνοδος στην τιμή του πετρελαίου σχετίζεται αποκλειστικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία και θα κρατήσει όσο και ο πόλεμος, αλλά θα τελειώσει όταν αποκλιμακωθεί. Αντίθετα, οι αυξημένες τιμές στο φυσικό αέριο έχουν πολύ πιο μακροπρόθεσμο χαρακτήρα.
Η τιμή του πετρελαίου ξεπέρασε τα 118 δολάρια το βαρέλι, στο υψηλότερο επίπεδο από το 2008, καταγράφοντας άνοδο 4,6% σε σχέση με χθες, και εκτοξεύονται και οι τιμές στα προϊόντα πετρελαίου.
“Από τη Δευτέρα, η τιμή της βενζίνης θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο και όσο διαρκεί ο πόλεμος και η αβεβαιότητα οι τάσεις θα είναι ανοδικές”, σημειώνει ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης και, όπως τονίζει, διαμορφώνεται μια πολύ δύσκολη κατάσταση για καταναλωτές και επιχειρήσεις.
“Για τις επιχειρήσεις του κλάδου το περιβάλλον αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα. Αυξάνονται τα χρηματοοικονομικά κόστη, μειώνεται η ζήτηση και γενικά αυξάνονται ταυτόχρονα κόστη και επισφάλειες” σημείωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ.
Γιατί συμφωνήσαμε με την επιβολή πλαφόν κέρδους
Σχετικά με την επιβολή πλαφόν κέρδους στα καύσιμα, όπως και σε όποιο προϊόν σχετίζεται ή επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι ο Σύνδεσμος συμφώνησε καθώς ούτως ή άλλως σε περιόδους μεγάλων αυξήσεων δε θα γινόταν κάτι τέτοιο.
«Συμφωνήσαμε στη θέσπιση πλαφόν κέρδους λόγω των έκτακτων συνθηκών. Το περιθώριο κέρδους των πρατηρίων κυμαίνεται από 1,5-2,5% και σε περιόδους μεγάλων αυξήσεων μειώνεται για να κερδηθεί η προτίμηση του καταναλωτή. Συνήθως, οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές καυσίμων έχουν άμεση επίπτωση στη ζήτηση που μειώνεται», ανέφερε ο κ. Αληγιζάκης.