• Business

    Γιάννης Αλιγιζάκης (ΕΛΙΝ): Το πλαφόν είναι στρέβλωση του ανταγωνισμού, ευνοεί τους παραβατικούς

    Γιάννης Αλιγιζάκης, Επικεφαλής Ελίν - Ελινόιλ

    Γιάννης Αλιγιζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος ελινόιλ


    Τα μικρά περιθώρια κέρδους της νόμιμης δραστηριότητας και η μεγάλη παραβατικότητα κυριαρχούν στην αγορά καυσίμων, πιέζοντας ασφυκτικά τους νόμιμους πρατηριούχους, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΝ, κατά τη χθεσινή Γενική Συνέλευση της εταιρείας.

    “Επεκτεινόμαστε με 18 νέα πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, αλλά όχι στην Αττική, γιατί δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι οι πρατηριούχοι δε θα παρανομούν είτε με νοθεία είτε πειράζοντας τις αντλίες. Στην Αττική ένας μεγάλος αριθμός πρατηρίων είναι παραβατικά και δε ριψοκινδυνεύουμε συνεργασίες που θα χαλάσουν τη φήμη μας”, τόνισε ο κ. Αληγιζάκης.

    Σημείωσε, ότι μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία τι σύστημα εισροών εκροών, το οποίο θα μπορεί να εντοπίσει τόσο τη νοθεία όσο και το πείραγμα στην αντλία. «Η λειτουργία του συστήματος, αν και έχει καθυστερήσει πολύ, θα είναι πολύ σημαντική εξέλιξη για την αγορά», είπε ο επικεφαλής της εταιρείας.

    Η παραβατικότητα, η διατήρηση του πλαφόν και οι κρατικές παρεμβάσεις αποτελούν μεγάλες στρεβλώσεις που περιορίζουν την υγιή επιχειρηματικότητα είπε ο κ. Αληγιζάκης.

    Ειδικά για το πλαφόν σημείωσε ότι είναι αδικαιολόγητη η παράτασή του, στο μικτό περιθώριο κέρδους, η οποία δεν αναγνωρίζει αύξηση χρηματοοικονομικού κόστους, μεταφορικού και εργατικού και οδηγεί τον Κλάδο σε  περιθώρια ακόμη χαμηλότερα από το 2021 και την Εσωτερική αγορά σε μία ζημιογόνα δραστηριότητα για τις εταιρείες. “Το πλαφόν είναι στρέβλωση του ανταγωνισμού, ευνοεί τους παραβατικούς, οι οποίοι μπορούν και επιβιώνουν μέσω της παραβατικότητας, ενώ αντιθέτως οι έντιμοι πρατηριούχοι οδηγούνται σταδιακά εκτός αγοράς”, σημείωσε.

    Στόχοι του 2024

    Η Ελίν στοχεύει για το 2024, αφενός να διατηρήσει τη σταθερά ανοδική πορεία της, αφετέρου να επεκταθεί μέσω νέων καταστημάτων, ενισχύοντας το δίκτυό της τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και στα νησιά της χώρας, δεδομένων των εκτιμήσεων για ανοδική πορεία του τουρισμού τη θερινή σεζόν που έρχεται, που δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για αύξηση των πωλήσεων.

    Το πρώτο εξάμηνο του έτους ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν μεγαλύτερος από την αγορά, ωστόσο τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί σημαντικά. Η επέκταση εκτός Ελλάδας είναι ο τρόπος που έχει επιλέξει η εταιρεία για να ενισχύει την κερδοφορία της.

    Σχετικά με τις τάσεις στην αγορά καυσίμων, φέτος συνολικά στο πρώτο εξάμηνο η αύξηση ανέρχεται στο 3%, με αύξηση 4% στη βενζίνη και  8% στο ντίζελ και μείωση 10% στο πετρέλαιο θέρμανσης.

     Ο Όμιλος ελίν έκλεισε το 2023 με κέρδη προ φόρων 10.007.694 ευρώ, μειωμένα από τα 17.303.000 ευρώ του 2022. Το 2023 παρά  τη μείωση πωλήσεων,  οι διεθνείς πωλήσεις συνέβαλαν σημαντικά στη συνολική κερδοφορία. Η ελίν είναι μέσα στις 3 μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες της χώρας, καλύπτοντας το 30% των συνολικών εξαγωγών μαζί με άλλους 5 ομίλους.

     Για στρεβλώσεις στην αγορά ενέργειας

    Μιλώντας για τις συνέπειες των παρεμβάσεων και στην αγορά ηλεκτρικής  ενέργειας, ο κ. Αληγιζάκης τόνισε: “Το κράτος προκειμένου να καλύψει τις απώλειες ενέργειας που έχει το δίκτυο είτε λόγω κακής συντήρησης είτε λόγω των ρευματοκλοπών, έρχεται με το Συντελεστή Κανονικοποίησης, να χρεώνει στις εταιρείες προμήθειας αναδρομικά μεγάλα ποσά.

    Αυτή η επιβάρυνση, αυξάνει ξαφνικά μετά από τρία χρόνια, το κόστος των προμηθευτών. Κι εμείς πρέπει να εξηγήσουμε στους μετόχους ότι ενώ έχουμε επενδύσει συστηματικά στην ενέργεια, έχουμε ζημιές και ότι ενώ αναμέναμε αυξημένα έσοδα από την ενέργεια τελικά δεν θα έχουμε. Η ΕΛΙΝ καλείται να πληρώσει 500.000 ευρώ φέτος για το Συντελεστή Κανονικοποίησης, επιβαρύνοντας τη χρήση 2024″, είπε χαρακτηριστικά.

    Ηλεκτροκίνηση: 8 μήνες με 1,5 χρόνο η τοποθέτηση ενός φορτιστή

     Ο κ. Αληγιζάκης τόνισε ότι στηρίζει την πράσινη μετάβαση, αλλά  είναι μια σύνθετη πρόκληση και δεν μπορεί να γίνει με μια κίνηση, αλλά πρέπει να γίνει με ρεαλισμό και με συνδυασμό τεχνολογιών.

    Η ΕΛΙΝ προωθεί την ηλεκτροκίνηση, και επενδύει σε αυτήν ακόμη και αν δεν έχει ακόμη κανένα έσοδο. Σε συμφωνία με τη ΔΕΗ σχεδιάζει να τοποθετήσει 200 φορτιστές στο δίκτυό της σε όλη την Ελλάδα. Όμως όπως τόνισε ότι για την τοποθέτηση ενός φορτιστή   σε ένα πρατήριο χρειάζονται 8 μήνες με 1,5 χρόνο, καθώς χρειάζονται πολλαπλές αδειοδοτήσεις από διαφορετικούς φορείς.

    Και αναρωτήθηκε πώς η Ελλάδα στοχεύει στα 450.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν και το δίκτυο φορτιστών δεν επαρκή και είναι τόσο χρονοβόρο να μεγαλώσει.

    Σχετικά με τις νέες τεχνολογίες στην αγορά ενέργεια, σημείωσε ότι επεκτείνεται σταδιακά, με σταθμούς CNG, προώθηση της ηλεκτροκίνησης και υδρογόνο.



    ΣΧΟΛΙΑ