Αύξηση τζίρου, 18 εκατ. συναλλαγές αλλά και ισχυροποίηση του brand της πέτυχε η Γερμανός το 2022, με την εταιρεία να προβλέπει ότι το 2023 αναμένεται να ξεπεράσει τα αποτελέσματα του 2022, οδηγούμενη από καλύτερες υπηρεσίες, ανάπτυξη του e-shop αλλά και νέους πελάτες.

Για τη χρήση 2022 η Γερμανός εμφάνισε τζίρο 388,3 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 0,5% σε σχέση με το 2021.

1

Τα EBITDA ωστόσο παρουσιάστηκαν μειωμένα κατά 3,1%, στα 24,4 εκατ. ευρώ έναντι 36,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 8,9 εκατ. ευρώ επίσης μειωμένα, από 21,5 εκατ. ευρώ.

Οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν στα 28,4 εκατ. ευρώ από 20,4 εκατ. ευρώ το 2021.

Νέες υπηρεσίες και στρατηγική

Στο επίκεντρο της στρατηγικής βρίσκεται η ανανέωση και ισχυροποίηση του brand, η προσέλκυση νέων πελατών αλλά και η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, όπως η G Click & Collect, που επιτρέπει στον πελάτη να παραγγείλει online τα αγαπημένα του προϊόντα και να παραλάβει άμεσα από το κατάστημα της επιλογής του ή να τα παραλάβει στο σπίτι του.

Με το νεανικό κοινό να είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας, η Γερμανός το 2022 δημιούργησε περιεχόμενο YouTube, σε συνεργασία με creators προσελκύοντας έτσι περισσότερο τις νεαρότερες ηλικίες.

Οι ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι που είχαν τεθεί επιτεύχθηκαν, καθιστώντας για άλλη μία χρονιά το κανάλι της Γερμανός να είναι Νο1 YouTube Branded channel ανάμεσα στα top 5 brands του ελληνικού YouTube με πάνω από 310.000 συνδρομητές.

Τα videos έχουν σταθερή παρουσία στα YouTube trends/YouTube gaming trends, ενώ εντυπωσιακά είναι τα metrics, όπως total views +68,4% και shares +33,8% το 2022.

Αγορές, συνδέσεις και service

Το 2022 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 18 εκατομμύρια συναλλαγές στα καταστήματα του «δικτύου καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ» (αυξημένες κατά 2% σε σχέση με το 2021). Οι εισπράξεις λογαριασμών αυξήθηκαν κατά 3% και αντίστοιχα οι αποδείξεις συνολικά κατά 0,7%.

Οι συνολικές συνδέσεις κινητής (φωνής και data) ξεπέρασαν τις 222.000 ενώ αξιοσημείωτη ήταν η πορεία της οικιακής φορητότητας φωνής, η οποία παρουσίασε αύξηση 23%. Όσον αφορά τη σταθερή τηλεφωνία, οι συνδέσεις Broadband υψηλών ταχυτήτων (xDSL)  ξεπέρασαν τις 85.000 συνδέσεις.

Επίσης μέσα στο 2022 καταχωρήθηκαν περισσότερες από 30.000 συνδέσεις οπτικής ίνας μέχρι το σπίτι (FTTH) ενώ η παραγωγή νέων συνδέσεων Cosmote TV ξεπέρασε τις 40.000 συνδέσεις.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις η Γερμανός παρέμεινε η Νο1 εταιρεία για service συσκευών καθώς το 17% των καταναλωτών επιλέγουν τα καταστήματα για το service του κινητού τους και αντίστοιχα το 14% για το service προϊόντος τεχνολογίας, σημειώνοντας αύξηση κατά 2 μονάδες.

Η άμεση επισκευή και εξυπηρέτηση του πελάτη διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα μέσω της υπηρεσίας G instant repair, με το 65% των βλαβών να επισκευάζονται άμεσα εντός του καταστήματος.

Προοπτικές

Σύμφωνα με στελέχη, το 2023 αναμένεται καλύτερο από το 2022 καθώς θα συνεχίζει να στοχεύει στην καλύτερη εμπειρία των πελατών της, να ανανεώνει τις υπηρεσίες της αλλά και να λανσάρει καινούργια εργαλεία και προϊόντα.

Μάλιστα τρέχει νέα καμπάνια η οποία αναδεικνύει τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες της Γερμανός, και στηρίζεται κυρίως στη συνδρομητική, το service και τα social media.

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στο G Service για το 2023, προβάλλοντας τον ηγετικό ρόλο της υπηρεσίας, που αποτελεί στρατηγικό πυλώνα και συγκαταλέγεται στα δυνατά σημεία στην εικόνα του brand.

Επίσης μέσα στο 2023 σε συνέχεια της αλλαγής συστήματος πώλησης συμβολαίων για ασφάλεια ατυχήματος και για επέκταση εγγύησης, που πραγματοποιήθηκε εντός του 2022, η στόχευση είναι μέσα στα δυο επόμενα έτη, 2023 και 2024, να πουληθούν περισσότερα από 25.000 συμβόλαια ανά έτος και τα καταστήματα να λάβουν προμήθειες μεγαλύτερες από Ευρώ 200.000 (απόλυτο ποσό) ανά έτος.

Διαβάστε επίσης:

S&P: Αναβάθμισε τον ΟΤΕ σε BBB+

Μιχάλης Τσαμάζ: Τι σηματοδοτεί η απορρόφηση της Cosmote

Μιχάλης Τσαμάζ: Σενάρια απόσυρσης από την Ρουμανία εξετάζει ο ΟΤΕ