• Business

    Γερμανία: «Κανόνι» στον τρίτο μεγαλύτερο tour operator της Ευρώπης, FTI – Στον αέρα χιλιάδες τουρίστες

    • NewsRoom
    Karl Markgraf, CEO FTI Group

    Karl Markgraf, CEO FTI Group


    Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε νωρίτερα σήμερα η εταιρία τουρισμού FTI, μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων που είχε η διοίκησή της με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

    Η χρεοκοπία του τρίτου μεγαλύτερου ταξιδιωτικού παρόχου της Ευρώπης επηρεάζει 11.000 εργαζόμενους, αλλά και δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες, οι οποίοι είτε βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε διακοπές είτε είχαν ήδη κλείσει πακέτα για το προσεχές διάστημα.

    Στην ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται ότι και η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών όπου ο συγκεκριμένος tour operator προγραμματίζει ταξίδια. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αυτή τη στιγμή πόσοι είναι οι πελάτες της FTI που είχαν προγραμματίσει εκδρομές στην Ελλάδα και πόσο θα πληγεί η ελληνική αγορά από αυτό το κανόνι.

    Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το mononews με παράγοντες της αγοράς, τονίστηκε ότι είναι ακόμη νωρίς για να δούμε τις επιπτώσεις, υπάρχει ασφαλώς αγωνία, αλλά η εκτίμηση της κατάστασης θα γίνει το επόμενο διάστημα, κυρίως σε Κρήτη και Νότια Ελλάδα.

    Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν σήμερα το πρωί για την εξέλιξη μέσω τηλεδιάσκεψης, αλλά τα συστήματα κρατήσεων βρίσκονταν ήδη εκτός λειτουργίας, υποτίθεται λόγω τεχνικού προβλήματος. Απενεργοποιημένη ήταν από το πρωί και η ιστοσελίδα της αλυσίδας ξενοδοχείων Labranda, η οποία ανήκει στην FTI.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της BILD, η διοίκηση της FTI βρισκόταν καθ’ όλο το Σαββατοκύριακο σε διαπραγματεύσεις με τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, με στόχο την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού ύψους διψήφιου αριθμού εκατομμυρίων, προκειμένου να περάσει το καλοκαίρι.

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση απέρριψε τελικά χθες, Κυριακή, το βράδυ το αίτημα της εταιρίας.

    H FTI, με έδρα το Μόναχο, αντιμετώπιζε προβλήματα ήδη πριν από την πανδημία του κορονοϊού και είχε καταφέρει να επιβιώσει με μόνο 595 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης (WSF) της κυβέρνησης και επιπλέον 280 εκατομμύρια ευρώ που έλαβε από την UniCredit, ενώπιον της οποίας εγγυήθηκαν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και το κρατίδιο της Βαυαρίας.

    Τον Απρίλιο η διάσωση της εταιρίας φαινόταν ακόμη εφικτή, καθώς η αμερικανική εταιρία επενδύσεων Centares είχε ανακοινώσει ότι θα την αγόραζε, αναλαμβάνοντας το χρέος της, ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και διαθέτοντας επιπλέον 125 εκατομμύρια ευρώ σε νέα κεφάλαια.

    Η διαδικασία καθυστέρησε, επειδή η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για τα Καρτέλ επρόκειτο να εγκρίνει την αγορά το νωρίτερο τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και έτσι η FTI χρειαζόταν κεφάλαια προκειμένου να περάσει το καλοκαίρι.

    Από την εταιρία ανακοινώθηκε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε όσοι βρίσκονται ήδη σε διακοπές να μπορέσουν να τις ολοκληρώσουν κανονικά και να επιστρέψουν χωρίς πρόβλημα, ενώ το Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης θα αναλάβει να επιστρέψει προκαταβολές για πακέτα που τελικά θα ακυρωθούν. Το Ταμείο ιδρύθηκε το 2019, μετά την χρεοκοπία του Ομίλου Thomas Cook.

     

    H επίσημη ανακοίνωση

    Η FTI Touristik GmbH, η μητρική εταιρεία του FTI GROUP που είναι ο τρίτος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας στην Ευρώπη, θα καταθέσει αίτηση για την έναρξη της διαδικασίας αφερεγγυότητας στο Τοπικό Δικαστήριο του Μονάχου τη Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2024.
    Αρχικά, μόνο η μάρκα ταξιδιωτικού πράκτορα FTI Touristik επηρεάζεται άμεσα από αυτό. Στη συνέχεια, ωστόσο, θα υποβληθούν αντίστοιχες αιτήσεις και για άλλες εταιρείες του Ομίλου.
    Η Windrose Finest Travel GmbH με την πολυτελή μάρκα WINDROSE θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της.

    Οι ανεξάρτητες εταιρείες Euvia GmbH και το κανάλι ταξιδιωτικών αγορών της sonnenklar.TV καθώς και το σύστημα franchise της Touristik Vertriebsgesellschaft mbH (TVG) με τις μάρκες sonnenklar.TV Reisebüros, 5vorFlug Reisebüros και Flugbörse δεν ανήκουν στον Όμιλο FTI.

    Μετά από μια μακρά και πολύπλοκη επενδυτική διαδικασία, η είσοδος μιας κοινοπραξίας επενδυτών ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2024. Έκτοτε, ωστόσο, τα στοιχεία των κρατήσεων είναι πολύ κατώτερα των προσδοκιών παρά τα θετικά νέα. Επιπλέον, πολλοί προμηθευτές επέμειναν στην προκαταβολή. Ως αποτέλεσμα, υπήρξε αυξημένη ανάγκη για ρευστότητα, η οποία δεν μπορούσε πλέον να γεφυρωθεί μέχρι το κλείσιμο της επενδυτικής διαδικασίας. Ως εκ τούτου, η αίτηση πτώχευσης κατέστη αναγκαία για νομικούς λόγους.

    Η υποστήριξη των ταξιδιωτών που επηρεάζονται από τις συνέπειες της αφερεγγυότητας, όπως αναφέρεται, αποτελεί πλέον κορυφαία προτεραιότητα για τον FTI GROUP. Έχει ήδη δημιουργηθεί ένας ιστότοπος υποστήριξης στη διεύθυνση www.fti-group.com/en/ insolvency καθώς και μια τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης στο +49 (0) 89 / 710 45 14 98.

    Εκτός από την πλήρη εστίαση στην υποστήριξη πελατών, το FTI GROUP θα ενημερώνει επίσης τακτικά τους επισκέπτες του μαζί με το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλειας (DRSF).

    «Αυτήν τη στιγμή εργαζόμαστε σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι τα ταξίδια που έχουν ήδη ξεκινήσει μπορούν να ολοκληρωθούν όπως έχει προγραμματιστεί. Ταξίδια που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει πιθανότατα δεν θα είναι πλέον δυνατά ή μόνο εν μέρει δυνατά από την Τρίτη, 4 Ιουνίου 2024. Σε συνεργασία με τον (προσωρινό) διαχειριστή αφερεγγυότητας που δεν έχει ακόμη διοριστεί, θα επιδιωχθεί μια συνεχής ενημέρωση των επηρεαζόμενων ταξιδιωτών»

    Διαβάστε επίσης:

    Νταλακογιώργος: Συνεχίζεται η απεργία των ναυτικών στο πλοίο “Αιγαίο”

    «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»: Οι επιδοτήσεις για αγορά Ι.Χ., οι όροι και οι δικαιούχοι – Ολο το ΦΕΚ

    Ναυαγοσωστική ιδιότητα: Μια μεγάλη ευθύνη κι ένα ζήτημα ζωής και θανάτου



    ΣΧΟΛΙΑ