ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στις Βρυξέλες αναμένεται να βρεθεί εντός του τρέχοντος μήνα ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για τις υποδομές και τις μεταφορές Γιώργος Γεραπετρίτης, ενώ εξαντλεί κάθε περιθώριο για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων και διαγωνισμών εξετάζοντας ακόμα και το ενδεχόμενο απευθείας αναθέσεων.
Πηγές του υπουργείου υποδομών αναφέρουν στο mononews ότι ο υπουργός θα ζητήσει νέα χρηματοδότηση από την Κομισιόν προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση της σύμβασης 717 και να τρέξουν νέα έργα υποδομών στο σιδηρόδρομο, αλλά και να λάβει η χώρα μας τεχνική βοήθεια για την εκπαίδευση των σταθμαρχών στα νέα συστήματα. Τονίζουν, δε, πως όσον αφορά τα έργα για τη λειτουργία του ψηφιακού δικτύου επικοινωνίας (GSM-R) εξετάζεται κάθε δυνατή επιλογή για την επιτάχυνση των δύο διαγωνισμών που τρέχουν αυτή την περίοδο.
Προσθέτουν, πως ασκούνται πιέσεις στη γαλλική εταιρεία Alstom για την παράδοση και τη λειτουργία του μεγαλύτερου μέρους του συστήματος τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης έως τον Ιούνιο του 2023, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο αναμένεται να έχει λειτουργεί το έργο στο 100%.
Απευθείας αναθέσεις για το GSM-R
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αυτή τη στιγμή τρέχουν δύο διαγωνισμοί για το σύστημα επικοινωνίας GSM-R. Ο πρώτος, που είναι μικρότερης αξίας, αφορά φορητών και σταθερών συσκευών ασυρμάτων για τον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (ΠΑΘΕ-Π) και έχει προκηρυχθεί στα τέλη του 2022 με αρχικό εκτιμώμενο κόστος άνω των 650.000 ευρώ.
Ο δεύτερος, που είναι αρκετά ακριβότερος με προϋπολογισμό 11,4 εκατ. ευρώ, αφορά στην τριετή διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R στον άξονα Πειραιάς-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Πρόκειται για δύο διαγωνισμούς που βρίσκονται αρκετά ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου και επιδιώκεται η επιτάχυνση τους. Για αυτό το λόγο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εξετάζεται κάθε μέσο για την ταχύτερη συμβασιοποίησή τους και δεν αποκλείεται να επιλεχθεί και η λύση της απευθείας ανάθεσης, και ως πιθανός ανάδοχος φέρεται να είναι «κορυφαία εταιρεία από την Άπω Ανατολή».
Σημειώνεται πως τα δύο αυτά έργα αποτελούν συνέχεια της σύμβασης που υπεγράφη το 2006 με ανάδοχο τη Siemens και ολοκληρώθηκε το 2018, αλλά δεν έχει τεθεί ποτέ σε λειτουργία.
Η αμαρτωλή σύμβαση και η υλοποίησή της
Η σύμβαση 717/2014 έχει αναδειχθεί σε σημείο διαμάχης μεταξύ της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ, ειδικά όσον αφορά το πραγματικό ποσοστό υλοποίησής της έως και το 2017, όταν δηλαδή το έργο πάγωσε. Πρόκειται για μία σύμβαση που είχε υπογραφεί το Σεπτέμβριο του 2014 με ανάδοχο την Κοινοπραξία Alstom-ΤΟΜΗ, ωστόσο η δεύτερη αποχώρησε το 2019.
Από τη μία πλευρά ο πρώην υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, έχει ισχυριστεί πως η σύμβαση είχε ολοκληρωθεί σε ποσοστό 68% έως το 2017. Εν τούτοις, ο Γιώργος Γεραπετρίτης κατέθεσε χθες επίσημα έγγραφα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της χθεσινής διαρκούς επιτροπής παραγωγής και εμπορίου που αποδεικνύουν ότι η σύμβαση είχε υλοποιηθεί μόνο σε ποσοστό 32%, αλλά είχε ολοκληρωθεί πραγματικά μόνο το 15%.
Σημειώνεται πως η υλοποίηση της σύμβασης μπήκε στον πάγο τη διετία 2017-2019 και χρειάστηκε να υπογραφεί μία νέα συμπληρωματική σύμβαση με την Alstom το 2021, η οποία βάσει του συμβατικού αντικειμένου και των τελευταίων παρατάσεων πρέπει να έχει παραδοθεί έως τον τρέχοντα Σεπτέμβριο.
Προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΕ
Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, ότι επιδιώκεται η επιτάχυνση των προσλήψεων στον ΟΣΕ και θα βγει στον αέρα ένας νέος διαγωνισμός. Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι από το 2022 έχει προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων μέσω ΑΣΕΠ, ο οποίος προσέλκυσε 10.500 άτομα. Το υπουργείο, όπως ανέφερε, ο Γιώργος Γεραπετρίτης θα επιταχύνει τις διαδικασίες πρόσληψής τους, αλλά δήλωσε ότι θα χρειαστεί ένα διάστημα επτά μηνών για να εκπαιδευθούν καταλλήλως.
Επίσης, θα τρέξει σύντομα ένας διαγωνισμός για την πρόσληψη επιπλέον 100 ατόμων, ο οποίος και εντάσσεται στον προγραμματισμό του 2023. Προκείμενου να εξοικονομηθεί χρόνος εξετάζεται η επιλογή υποψηφίων μέσω των 10.500 αιτήσεων.
Ακολούθως θα γίνουν και περαιτέρω κινήσεις για την πρόσληψη πεπειραμένου προσωπικού καθώς θα ανανεωθούν οι συμβάσεις όσων έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ και αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Πρόκειται για περισσότερα από 200 άτομα εκ των οποίων οι 73 είναι σταθμάρχες, οι 69 κλειδούχοι και οι 60 τεχνικοί.
Επιπλέον, κρίνεται απαραίτητο να υπάρχει και έμπειρο προσωπικό φύλαξης στις ισόπεδες διαβάσεις προκείμενου να αντιμετωπιστούν οι κλοπές σιδηροδρομικού υλικού. Για αυτό το λόγο εξετάζεται η επαναπρόσληψη των φυλάκων, των οποίων μέχρι στιγμής η θητεία δεν έχει ανανεωθεί.
Διαβάστε επίσης
Πλαίσιο: Αίτημα από Γ. Γεράρδο στην Επ. Κεφαλαιαγοράς για άσκηση του δικαιώματος εξαγοράς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ