Υπεγράφη από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, η απόφαση χρηματοδότησης της εταιρείας SUNLIGHT με το ποσό των 49,9 εκατ. ευρώ, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για την πραγματοποίηση ερευνητικού προγράμματος, αλλά και για την ανάπτυξη βιομηχανικής παραγωγής μπαταριών λιθίου.

Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Ανάπτυξη καινοτομιών στον τομέα των μπαταριών λιθίου για τον κλάδο της αποθήκευσης ενέργειας», που αποτελεί μέρος του Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) συνολικού κόστους 105,26 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 49,9 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσουν κρατική ενίσχυση.

Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, το έργο της SUNLIGHT αφορά την έρευνα, ανάπτυξη και καινοτομία, καθώς και την πρώτη βιομηχανική ανάπτυξη στον τομέα συσσωρευτών λιθίου.

Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, ενώ ως ημερομηνία έναρξης της επένδυσης θεωρείται η 26η Ιανουαρίου του 2021, καθώς τότε εγκρίθηκε η ενίσχυση της επιχείρησης από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η επένδυση της SUNLIGHT η οποία περιλαμβάνει έρευνα αλλά και παραγωγή, εντάσσεται στο ευρωπαϊκό έργο European Battery Innovation (EuBatIn) το οποίο αποτελεί Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI). Στο πρώτο στάδιο του έργου θα γίνει η έρευνα και ανάπτυξη νέων στοιχείων συσσωρευτών λιθίου, που κύριο χαρακτηριστικό τους θα είναι η ασφαλής λειτουργία και ανθεκτικότητα σε μεγάλο κύκλο φορτίσεων / εκφορτίσεων. Η έρευνα και ανάπτυξη θα επικεντρωθεί σε στοιχεία του συσσωρευτή που περιέχουν τιτάνιο στην άνοδο και μίγματα LFMP. Επιπλέον, θα ερευνηθούν τρόποι κατασκευής αυτών των στοιχείων με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στη συνέχεια του ερευνητικού έργου, θα γίνει η δοκιμαστική παραγωγή στοιχείων λιθίου. Σκοπός του σταδίου αυτού είναι η καταγραφή, διερεύνηση και επίλυση προβλημάτων, που είναι πιθανό να υπάρξουν πριν την παραγωγή, σε μεγάλη κλίμακα. Τα στοιχεία συσσωρευτών λιθίου που θα αναπτυχθούν θα είναι κατάλληλα για εφαρμογές βαρέων βιομηχανικών οχημάτων, ηλεκτροκίνηση πλοίων και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε σύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο.

Επιπλέον, στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η έρευνα και ανάπτυξη συστημάτων μπαταριών, που θα κάνουν χρήση των στοιχείων που θα αναπτυχθούν στο πρώτο στάδιο του έργου. Ειδικότερα, θα ερευνηθούν και αναπτυχθούν έξυπνοι ελεγκτές και συστοιχίες μπαταριών που θα διευκολύνουν την αυτοματοποίηση της παραγωγής, και θα συμβάλουν στην αύξηση της ασφάλειας και αξιοπιστίας των προϊόντων και στη μείωση του κόστους κατασκευής.

Θα ακολουθήσει η δοκιμαστική παραγωγή BMS και modules μπαταριών, με σκοπό και πάλι να γίνει η καταγραφή, διερεύνηση και επίλυση προβλημάτων που είναι πιθανό να υπάρξουν, πριν την παραγωγή σε μεγάλη κλίμακα.

Πέραν των εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που θα χρειαστεί για τα δύο στάδια του FID, θα δημιουργηθούν και ερευνητικές υποδομές, τόσο στην Αθήνα, με την ίδρυση ερευνητικού κέντρου, όσο και σε εργοστάσιο της εταιρίας στην Ξάνθη. Η ιδία συμμετοχή της SUNLIGHT θα ανέλθει στο ποσό των 55,36 εκατ. ευρώ, και μπορεί να καλυφθεί, είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων, είτε με εξωτερική χρηματοδότηση που δεν ενέχει κανένα στοιχείο κρατικής στήριξης.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Ανάπτυξης: Δώδεκα απαντήσεις για το νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές

EU Catalyst: Υπογράφηκε η συνεργασία Κομισιόν-Bill Gates για «πράσινα» έργα 1 δισ. ευρώ

Ανακάμπτουν τα ομόλογα, υποχωρούν οι αποδόσεις