Αγωγή κατά του Σαν Φρανσίσκο κατέθεσε η General Motors, κατηγορώντας τη διοίκηση του δήμου ότι φορολόγησε άδικα μία θυγατρική της – που βρίσκεται στην πόλη – με 108 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα επτά ετών, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία είχε πολύ χαμηλές πωλήσεις και σχεδόν καθόλου προσωπικό στην πόλη.

Ειδικότερα, η GM ανέφερε ότι το Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποίησε την παρουσία της εταιρείας αυτόνομης οδήγησης Cruise, προκειμένου να συνδέσει τον φορολογικό της λογαριασμό με ένα μέρος των παγκόσμιων εσόδων της GM, μία κίνηση που σημαίνει ότι μόνο πέρσι, περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια υπόκεινταν σε δημοτικούς φόρους.

1

Η GM υποστηρίζει ότι η Cruise με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία είναι εντελώς διαχωρισμένη, ξεκίνησε να παράγει ένα μικρό ποσό εσόδων μόλις πέρσι.

«Η βασική αυτοκινητοβιομηχανία της GM δεν απασχολεί προσωπικό στην πόλη, δεν έχει εργοστάσια ή άλλους χώρους στην πόλη, δεν διαθέτει αντιπροσωπείες στην πόλη και πουλά μόνο ελάχιστα προϊόντα σε λιανική (de minimis), έχοντας αποκομίσει περίπου 677.000 δολάρια το 2022 στην πόλη», ανακοίνωσε η GM.

Εκπρόσωπος του εισαγγελέα της πόλης του Σαν Φρανσίσκο δήλωσε ότι το γραφείο του εξετάζει την καταγγελία και θα απαντήσει στο δικαστήριο.

Η συγκεκριμένη αγωγή έρχεται καθώς οι πολιτικοί και επιχειρηματικοί ηγέτες της πόλης προσπαθούν να αναζωογονήσουν τον τεχνολογικό κόμβο, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο κέντρο καινοτομίας, καθώς μετά την πανδημία, η πόλη γνώρισε μία περίοδο αστικής παρακμής.

Σημειώνεται ότι οι αρχές της πόλης έχουν αναβάλει τα σχέδια για αύξηση των φόρων των επιχειρήσεων έως το 2025.

Σύμφωνα με ελεγκτή του δήμου, ο ακαθάριστος φόρος εισπράξεων, ο οποίος αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του φόρου των επιχειρήσεων της πόλης, αποφέρει περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Έτσι, η GM θα αντιπροσώπευε περίπου το 2% των φόρων της πόλης.

Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Ντιτρόιτ αναφέρει ότι βάσει εντολής της Καλιφόρνια οι φόροι «πρέπει να αντικατοπτρίζουν δίκαια» τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εντός της πόλης.

Παράλληλα, στην αγωγή της η GM επiσημαίνει ότι πολλοί υπάλληλοι της Cruise εργάζονται από το σπίτι ή από άλλες πόλεις, ενώ επιδιώκει να ανακτήσει σχεδόν 13 εκατομμύρια δολάρια ​από την επιστροφή φόρου και άλλες “άδικες”, όπως τις χαρακτηρίζει, χρεώσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η GM αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα με την Cruise, καθώς έχασε την άδειά της τον περασμένο Οκτώβριο για τη λειτουργία των οχημάτων της στους  δρόμους στην Καλιφόρνια.

Η απαγόρευση ακολούθησε μία σειρά ατυχημάτων, τα οποία είχαν ως συνέπεια τον τραυματισμό πολιτών.

Διαβάστε επίσης: 

Xiaomi: Λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Στόχος να γίνει η Tesla της Κίνας

Κορκίδης: Ενός κακού, μύρια έπονται στο παγκόσμιο εμπόριο

Στην Kaizen Gaming η Σoφία Μαρίνου ως Director of Corporate Communications