Οι παραχωρήσεις και οι κατασκευές αποτελούν τα δύο κλειδιά που ξεκλείδωσαν τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη των 54,7 εκατ. Ευρώ για τον Όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που μας πέρασε, όπως φαίνεται και από τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας.

Η εισηγμένη κατάφερε να αυξήσει τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της από τα 34,3 εκατ. Ευρώ στο Α’ Εξάμηνο του 2022 στα 54,7 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση (+60%), ενώ ανοδικά κινήθηκαν επίσης τα έσοδα και η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου.

1

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν στο 1,6 δισ. Ευρώ καταγράφοντας αύξηση 9,6% σε σύγκριση με το Α΄Εξάμηνο του 2022 (τότε είχαν ανέλθει στα 1,4 δισ. ευρώ) ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 250,2 εκατ. Ευρώ (+14,6% σε ετήσια βάση).

Η επόμενη ημέρα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκει τον όμιλο με ένα ισχυρό «ταμείο», καθώς τα διαθέσιμά της ανέρχονται στα 1,44 δισ. Ευρώ. Επιπλέον, εκτιμάται ότι η ανοδική αυτή πορεία στα μεγέθη θα συνεχιστεί και στο Β Εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ αναμένεται σταδιακή ολοκλήρωση των έργων που έχει αναλάβει.

Παραχωρήσεις: Ηγέτης στα προσαρμοσμένα EBITDA με συνεισφορά 30%

Οι παραχωρήσεις του Ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεισέφεραν το μεγαλύτερο μέρος (30%) στα προσαρμοσμένα EBITDA, καθώς από τα συνολικά 250 εκατ. ευρώ τα 73,5 εκατ. Ευρώ προήλθαν από τον εν λόγω κλάδο.

Μαζί με την προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία ανοδικά κινήθηκαν και τα έσοδα με την εξέλιξη αυτή να οφείλεται στην αύξηση της κυκλοφορίας των οχημάτων στις παραχωρήσεις της Νέας και της Κεντρικής Οδού (σ.σ θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αλλά και τη λειτουργίας των τριών μονάδων απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.

Αναλυτικότερα, τα έσοδα για το Α’ Εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς ανέρχονται στις παραχωρήσεις στα 103,4 εκατ. Ευρώ και είναι αυξημένα κατά 9,5%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία σημειώνει μεγαλύτερη ετήσια αύξηση (+54,09%), καθώς από τα 47,7 εκατ. Ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ανήλθαν στα 73,5 εκατ. Ευρώ.

Από τον κλάδο των παραχωρήσεων ξεχωρίζει η Αττική Οδός με το τίμημα-ρεκόρ των 3,27 δισ. Ευρώ και η Εγνατία Οδός, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης να τοποθετείται εντός του Α΄Εξαμήνου του 2024. Επιπλέον, η υλοποίηση των έργων στο Αεροδρόμιο στο Καστέλι βρίσκεται στο 20% και η κατασκευή του Καζίνο στο Ελληνικό αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Συμπληρωματικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως leader (55%) της κοινοπραξίας με τις Ελλάκτωρ και Intrakat ανέλαβε την κατασκευή του ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη στο ΒΟΑΚ.

Βάσει των όσων ανέφερε ο Όμιλος στην ανακοίνωση του οι παραχωρήσεις αποτελούν βασικό μοχλό ενίσχυσης και δημιουργίας αξίας για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τους μετόχους της δεδομένου του μεγέθους και των χαρακτηριστικών των έργων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή προς υλοποίηση και αναμένεται να ωριμάσουν σταδιακά.

Σημαντική συνεισφορά σε αυτό θα έχει και η παραχώρηση της Αττικής Οδού, ενός έργου με ιδιαίτερα ελκυστικό προφίλ ρίσκου/απόδοσης, που έρχεται να συμβάλλει περαιτέρω στη διασφάλιση σημαντικών, σταθερών και μακροπρόθεσμων χρηματικών ροών.

Κατασκευές: Ιστορικό ανεκτέλεστο στα 5,7 δισ. ευρώ

Όσον αφορά την κατασκευαστική δραστηριότητα ο Όμιλος έχει γιγαντωθεί καθώς το ανεκτέλεστό του έχει φτάσει στα 5,7 δισ. Ευρώ εκ των οποίων έχουν συμβασιοποιηθεί τα 2,7 δισ.ευρώ. Μάλιστα, το 70% του συνόλου του ανεκτέλεστου αφορά σε ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους.

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη αύξηση στις κατασκευές σημειώθηκε στα έσοδα τα οποία κινήθηκαν ανοδικά κατά τουλάχιστον 51% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκαν στα 636,3 εκατ. Ευρώ στο Α’ Εξάμηνο του 2023. Από πλευράς λειτουργικής κερδοφορίας οι κατασκευές συνεισέφεραν 52,6 εκατ. Ευρώ (+12% σε ετήσια βάση).

Βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων του Α’ Εξαμήνου προκύπτει ότι η συνεισφορά των κατασκευών στα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθε στο 21%, ενώ όσον αφορά τα έσοδα το ποσοστό αυτό ήταν 63,5%.

Ο Όμιλος τονίζει, επιπλέον, ότι λόγω του υψηλού ανεκτέλεστου και της δυνατότητας να υλοποιεί απρόσκοπτα έργα, η εν λόγω δραστηριότητα θα παραμείνει υψηλή τις επόμενες περιόδους και θα συνεχίσει να ενισχύει τη κερδοφορία, ενώ εκτιμάται ότι η συνολική αξία των έργων που θα δημοπρατηθούν στα επόμενα χρόνια θα ξεπεράσει τα 30 δισ. ευρώ.

Ενέργεια: Αύξηση πωλήσεων παρά τη μείωση της ζήτησης

Στον τομέα της παραγωγής ενέργειας η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καταγράφει μείωση τόσο στα έσοδα όσο και τη λειτουργική κερδοφορία, γεγονότα τα οποία αποδίδονται στις χαμηλότερες τιμές ενέργειας και παραγωγής ΑΠΕ, εξαιτίας των πιο ήπιων ανεμολογικών συνθηκών.

Αναλυτικότερα τα έσοδα από την ενέργεια για το εξάμηνο που μας πέρασε διαμορφώθηκαν στα 902,6 εκατ.ευρώ έναντι 1,02 δισ. Ευρώ για την ίδια περίοδο το 2022 (μείωση 11,6%), ενώ λειτουργική κερδοφορία σημείωσε οριακή πτώση (3,6%) καθώς από τα 139,3 εκατ. Ευρώ ανήλθε στα 134,4 εκατ. Ευρώ.

Αναλυτικότερα, η ζήτηση ρεύματος στην Ελλάδα υποχώρησε κατά 8,4% λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών. Εντούτοις, η ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ όσον αφορά την παραγωγή και την εμπορία ενέργειας αύξησε σε ετήσια βάση στο Α΄Εξάμηνο τις πωλήσεις της κατά 13,5%, ενώ κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο στην αγορά κατά 11,3%.

Σχετικά με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο καταγράφεται μείωση κατά 30% λόγω της αύξησης της εγκατεστημένης ισχύος και των εισαγωγών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η παραγωγή των μονάδων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μειωθεί κατά 27% σε ετήσια βάση.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι η εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ αυξήθηκε σε 1.225 MW κατά το τέλος Σεπτεμβρίου καθώς ολοκληρώθηκε το αιολικό πάρκο Καφηρέα προϋπολογισμού άνω του μισού δισ. ευρώ, ενώ η πρόοδος κατασκευής της νέας μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή ξεπερνά το 80%.

Σχετικά με τις προοπτικές στην ενέργεια η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζει την κατασκευή του έργου  αντλησιοταμίευσης 680 MW στην Αμφιλοχία, ενώ εντός του 2024 θα ξεκινήσει κατασκευή ενεργειακών πάρκων ισχύος 550 MW στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη. Επιπλέον, προχωρούν διαδικασίες για την ωρίμανση έργων διαφόρων τεχνολογιών (π.χ. υδροηλεκτρικά, αποθήκευση, υβριδικά κ.α.) Στη χώρα μας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμάται ότι θα έχει εν λειτουργία, υπό κατασκευή και έτοιμων προς κατασκευή έργα ΑΠΕ ισχύος 2,5 GW.

Διαβάστε επίσης:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Άλμα 59,5% στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη εξαμήνου (54,7 εκατ. €)

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πώς θα χρηματοδοτήσει την Αττική Οδό

Εγνατία Οδός: Νέα καθυστέρηση για την έναρξη της παραχώρησης – Ποια είναι τα ανοικτά μέτωπα