• Business

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πρωταγωνιστές η κατασκευή και οι παραχωρήσεις στο εννεάμηνο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ


    Πρωταγωνιστικό ρόλο στην κερδοφορία του Ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαδραματίζουν οι κατασκευές και οι παραχωρήσεις καθώς είχαν σημαντικές αποδόσεις όπως φαίνεται και από τα χθεσινά αποτελέσματα για το εννεάμηνο του 2023.

    Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευαστική δραστηριότητα του Ομίλου καταγράφει αύξηση 55% σε ετήσια βάση όσον αφορά τα έσοδα, καθώς αυτά από τα 650 εκατ. Ευρώ για το εννεάμηνο του 2022 ανήλθαν στα 992 εκατ. Ευρώ για την ίδια περίοδο του 2022. Σημειώνεται ότι τα έσοδα αυτά αποτελούν το 39,2% των συνολικών εσόδων του Ομίλου (2,5 δισ. ευρώ) για τη χρήση του εννεαμήνου.

    Όσον αφορά  τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 76,2% και διαμορφώθηκαν από τα 45,4 εκατ. ευρώ για το 2022 στα 80 εκατ. Ευρώ. Η συμβολή του ποσού αυτού στο συνολικό EBITDA του Ομίλου υπολογίζεται στο 20,1%.

    Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το Εννεάμηνο του 2023 διαμορφώθηκαν σε  2,5  δισ. Ευρώ έναντι  2,7 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε  396,3 εκατ.  Ευρώ έναντι 404,8 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους διαμορφώθηκαν σε 99,5 εκατ. ευρώ, έναντι 68,5  εκατ.ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης στη σημαντική μεταβλητότητα  στην αγορά ενέργειας για το 2022.

    Επιπλέον, ο δανεισμός του Ομίλου αυξήθηκε από τα 1,3 δισ. Ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 στα 1,6 δισ. Ευρώ για την ίδια περίοδο της χρονιάς που διανύουμε, ενώ τα ελευθέρα ταμειακά διαθέσιμα ανέρχονται στα 1,43 δισ.ευρώ.

    Ο ρόλος των κατασκευών και οι εξελίξεις στις παραχωρήσεις

    Σταθερή παραμένει η συμβολή του τομέα των παραχωρήσεων στα έσοδα και τα EBITDA του ομίλου, χωρίς ωστόσο να αγγίζουν τα επίπεδα των κατασκευών. Αναλυτικότερα τα έσοδα από τις παραχωρήσεις αυξήθηκαν κατά 8,7% και διαμορφώθηκαν από τα 152,7 εκατ. Ευρώ στα 166 εκατ. Ευρώ με τη συμβολή τους στα συνολικά έσοδα να ανέρχεται στο 6,5%.

    Από την άλλη πλευρά στο προσαρμοσμένο EBITDA από τις παραχωρήσεις κατεγράφη μεγαλύτερη αύξηση (37,6%) σε ετήσια βάση με το ποσό να διαμορφώνεται από τα 82,8 εκατ. Ευρώ για την ίδια περίοδο το 2022 στα 114,7 εκατ. Ευρώ το 2023. Σχετικά με τη συνεισφορά των παραχωρήσεων στα συνολικά προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων αυτή ανήλθε στο 28,3%.

    Με ανεκτέλεστο 5,5 δισ. Ευρώ στα κατασκευαστικά έργα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει ο ηγέτης μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων εισηγμένων του κλάδου (ΑΒΑΞ, Mytilineos και Ιntrakat). Από αυτό το ποσό έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για έργα συνολικής αξίας 3,3 δισ.ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 2,2 δισ.ευρώ αναμένεται να συμβασιοποιηθούν.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει σημαντική διασπορά μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών έργων όσον αφορά το μη υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο, καθώς αυτό αποτελεί το 60% από τα 2,2 δισ. Ευρώ είναι ιδιωτικά έργα με περισσότερα από τα μισά να είναι ίδιες επενδύσεις της εισηγμένης.

    Αναφορικά με τις παραχωρήσεις η συνέχιση των θετικών επιδόσεων βασίζεται στην αύξηση των διελεύσεων στους δύο οδικούς άξονες, Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, που διαχειρίζεται πλήρως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω των θυγατρικών της.

    Σχετικά με τις υπόλοιπες εξελίξεις στον τομέα των παραχωρήσεων:

    • Τέθηκαν σε λειτουργία οι τρεις μονάδες απορριμμάτων (ΣΔΙΤ) στην Πελοπόννησο
    • Το αεροδρόμιο στο Καστέλι βρίσκεται στο 30% της υλοποίησής του
    • Αναμένεται σύντομα η εκκίνηση των έργων για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό
    • Για την Εγνατία Οδό έχουν προσκομιστεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για τη χρηματοδότηση της παραχώρησης
    • Υπεγράφη η σύμβαση για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να είναι ο ηγέτης της κοινοπραξίας με τις Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ
    • Υπεγράφη χθες η σύμβαση για την παραχώρηση του λιμένα Καβάλας
    • Επικράτησε στο διαγωνισμό για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού με το τίμημα-ρεκόρ των 3,27 δισ.ευρώ

    Διαβάστε επίσης

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 2,5 δισ. ευρώ τα έσοδα στο εννεάμηνο – Πάνω από 5,5 δισ. το ανεκτέλεστο στις κατασκευές

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Υπογραφή Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης του λιμένα «Φίλιππος Β΄» για 40 χρόνια

    Αττική Οδός: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Vinci – Mytilineos για τον διαγωνισμό

     



    ΣΧΟΛΙΑ