Η προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων που διαθέτει, της Εγνατίας Οδού, θα δώσει σημαντική ώθηση στα μεγέθη της ΓΕΚ Τέρνα.

Σήμερα ο κατασκευαστικός – ενεργειακός Όμιλος διαθέτει το 100% των παραχωρήσεων των αυτοκινητοδρόμων της Κεντρικής Οδού και της Νέας Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού.

Στο χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων του συμπεριλαμβάνονται ακόμη σταθμοί αυτοκινήτων, ενώ ο Όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 70% στην Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου – Hellas Smarticket ΑΕ, η οποία ανέλαβε από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε., τη Σύμβαση Σύμπραξης για τη Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση Ενός Ενιαίου, Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρων για τις εταιρείες Ομίλου ΟΑΣΑ με ΣΔΙΤ. Η διάρκεια της παραχώρησης είναι για 10 χρόνια μετά την περίοδο κατασκευής.

Μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή συμμετέχει επίσης στην Αειφορική Ηπείρου ΜΑΕΧ, θυγατρική κατά 100% στη λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ηπείρου με μέγιστη ετήσια δυναμικότητα 105.000 τόνους, η λειτουργία της οποίας ξεκίνησε στις 27.03.2019. Η διάρκεια της Παραχώρησης είναι 27 χρόνια.

Η ΓΕΚ Τέρνα κατέχει ακόμη το 32,46% των μετοχών στην Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ Παραχώρησης, με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου να έχει ξεκινήσει. Το έργο κατασκευάζεται κατά 100% από την θυγατρική εταιρεία Τέρνα και η συμβατική διάρκεια της περιόδου παραχώρησης είναι 35 χρόνια.

Το 2020 η ΓΕΚ Τέρνα είχε συνολικά έσοδα 971 εκατ. ευρώ και EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) 306,3 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα από τις παραχωρήσεις ήταν 151,3 εκατ. ευρώ και τα EBITDA 105,3 εκατ. ευρώ την  στιγμή που ο κατασκευαστικός κλάδος συμμετείχε στα έσοδα με 525,9 εκατ. και στα EBITDA με μόλις 19 εκατ. ευρώ.

Οι υφιστάμενες παραχωρήσεις αποφέρουν τον κατασκευαστικό – ενεργειακό Όμιλο περίπου το 16% των εσόδων, αλλά περίπου το ένα τρίτο των EBITDA.

Στην εταιρεία παραχώρησης της Εγνατίας η ΓΕΚ Τέρνα έχει ποσοστό 75% και αυτό σημαίνει πλήρης ενοποίηση των αποτελεσμάτων της. Η EGIS Projects έχει το υπόλοιπο 25%.

Η ΓΕΚ Τέρνα και ειδικότερα η θυγατρική της Τέρνα, στο πλαίσιο των συμφωνιών της κοινοπραξίας, θα εκτελέσει το 100% των νέων έργων της Εγνατίας (υποχρεωτικές εργασίες – νέες επεκτάσεις του αυτοκινητοδρόμου) αξίας περίπου 420 εκατ. ευρώ σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών, καθώς και τη βαριά συντήρηση η οποία εκτιμάται σε περίπου 1,5 δις. ευρώ την 35ετία που διαρκεί η Παραχώρηση.

Την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects ως προτιμητέου επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και τριών καθέτων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών ανακοίνωσε χθες, όπως αναμενόταν το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).

Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου εκτιμάται στα 2,766 δις. ευρώ, καθώς περιλαμβάνει, το εφάπαξ τίμημα (1,496 δις. ευρώ) τις υποχρεωτικές επενδύσεις (420 εκατ.) και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (850 εκατ. ευρώ ή 7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ).

Διαβάστε επίσης

ΓΕΚ Τέρνα: Τι περιλαμβάνει η Σύμβαση Παραχώρησης που θα υπογράψει για την Εγνατία