Ένα άκρως ενδιαφερόν εξάμηνο διανύει ο κλάδος των σιδηροδρομικών έργων της χώρας μας, καθώς αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο η υπογραφή έργων συνολικής αξίας άνω των 520 εκατ. ευρώ στα οποία πρωταγώνιστησαν οι Όμιλοι των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.

Πρόκειται για έξι έργα που δημοπράτησε η ΕΡΓΟΣΕ εντός του 2021 με τις διαγωνιστικές διαδικασίες να προχωρούν χωρίς κωλύματα και να έχουμε όχι μόνο την ανάδειξη των αναδόχων, αλλά και την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων σε διάστημα ενός έτους αντιμετωπίζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο μία από τις σημαντικότερες παθογένειες της υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομών στην Ελλάδα.

1

Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην ΕΡΓΟΣΕ, εντός του επόμενου μήνα αναμένεται να υπογραφούν δύο συμβάσεις, ενώ έως τα τέλη του τρέχοντος εξαμήνου θα έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για τα υπόλοιπα έργα.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για έργα στα οποία είδαμε τη συμμαχία-έκπληξη των ΤΕΡΝΑ-Mytilineos, ενώ αποτέλεσαν και προπομπό του μεγάλου πακέτου των έξι διαγωνισμών για τη διασύνδεση των εθνικών λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο αξίας 4,7 δισ. ευρώ, τα οποία τελούν υπό δημοπράτηση.

Ποια έργα υπογράφονται τον επόμενο μήνα

Τα έργα που υπογράφονται εντός του επόμενου μήνα αφορούν την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, καθώς και την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος.

Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

Η αξία του πρώτου έργου, στο οποίο επικράτησε η Κοινοπραξία των ΑΒΑΞ-Alstom με αντίπαλο την κοινοπραξία Mytilineos-Ξανθάκης ανέρχεται στα 56,73 εκατ. ευρώ

Η έκπτωση που έδωσε η Κοινοπραξία ανήλθε στο 10,7% με αποτέλεσμα να υλοποιήσει το έργο έναντι τιμήματος 50,8 εκατ. ευρώ. Η ΑΒΑΞ και η  Alstom θα εγκαταστήσουν ένα σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, ETCS, και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς.

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 72 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Τα πρώτα τρία χρόνια θα αφορούν την κατασκευή της σηματοδότησης και τα υπόλοιπα τρία τη συντήρηση της λειτουργίας.

Λάρισα – Βόλος

Όσον αφορά το δεύτερο έργο αξίας 88,2 εκατ. ευρώ επικράτησε η Intrakat  έναντι των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos, και της Κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-Alstom.

Η Intrakat ανακυρήχθηκε προσωρινός μειοδότης δίνοντας έκπτωση ύψους 37,19% αναλαμβάνοντας το έργο έναντι  55,2 εκατ. ευρώ.

Η Intrakat ύστερα από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου που αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης 100 χλμ.

Επιπλέον, θα κατασκευαστεί μία νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 10,5 χλμ από το σιδηροδρομικό σταθμό Λατομείου έως το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου, ενώ θα προστεθεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της Βιομηχανικής Περιοχής.

Και σε αυτή την περίπτωση η διάρκεια των έργων ανέρχεται στους 72 μήνες με τα πρώτα τρία χρόνια να αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και τα υπόλοιπα τρία την περίοδο συντήρησης.

Ποια έργα θα έχουν υπογραφεί εντός του Α΄Εξαμήνου

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πριν λήξει το πρώτο «ημίχρονο» του 2022 θα έχουν υπογραφεί επιπλέον τέσσερα σιδηροδρομικά έργα συνολική αξίας 376 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, Κιάτο-Αίγιο και Αίγιο-Ρίο, καθώς και τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.

Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Η αξία του πρώτου έργου ανέρχεται στα 72,8 εκατ. ευρώ και αφορά στην εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη μονή γραμμή από το Παλαιοφάρσαλο έως την Καλαμπάκα, η οποία έχει μήκος 81,2 χιλιόμετρα.

Στο εν λόγω έργο επικράτησε ο Όμιλος της ΑΒΑΞ δίνοντας έκπτωση ύψους 11,4% (τελική τιμή εργου 64,8 εκατ. ευρώ) , η οποία αποτέλεσε και την καλύτερη προσφορά έναντι του ανταγωνισμού της που ήταν κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -Mytilineos και η συμμαχία των Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα.

Κιάτο-Αίγιο και Αίγιο-Ρίο

Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αίγιο-Ρίο αρχικής εκτιμώμενης αξίας 174,97 εκατ. ευρώ η κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mytilineos έδωσε έκπτωση της 8,29% επικρατώντας των Intrakat-Σιδηροδρομικά έργα ΑΤΕ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ.

Στο έτερο έργο ηλεκτροκίνησης, που αφορά το τμήμα Κιάτο-Αίγιο αριχικής εκτιμώμενης αξίας 83,97 εκατ. ευρώ επικράτησε και πάλι η ίδια Κοινοπραξία με έκπτωση ύψους 18,34% υπερτερώντας των αντιπάλων της, οι οποίοι ήταν οι Όμιλοι των ΑΒΑΞ και Intrakat.

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος υλοποίησης των απαραίτητων εργασιών ανέρχεται στους 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, γεγονός και το οποίο σημαίνει στις αρχές του  του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο, ενώ θα ακολουθήσει περίοδος 36 μήνων που θα αφορά στη συντήρηση της ηλεκτροκίνησης από τον ανάδοχο.

Β φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Το τελευταίο έργο που οδεύει προς υπογραφή εκτιμήθηκε στα 42 εκατ. ευρώ. Σε αυτό επικράτησε η Intrakat με έκπτωση 7,5%  έναντι του ανταγωνισμού (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mytilineos και Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα).

Πρόκειται για ένα έργο που αφορά στις υλοποίηση εργασιών για τη σιδηροδρομική υποδομή, επιδομή και ηλεκτροκίνησης στο Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και τη σύνδεσή του με μετρό.

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 30 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης με αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του έργου να τοποθετείται στις αρχές του 2025.

Διαβάστε επίσης

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Dimand και Intrakat-Κοπελούζος οι μνηστήρες για το βιοκλιματικό κτίριο της Γ.Γ Υποδομών

MYTILINEOS: Κατασκευάζει το μεγαλύτερο data center στην Ελλάδα