ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση για τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2023 η εισηγμένη εκτιμά ότι θα ενισχυθούν τα μεγέθη της λόγω της σταδιακής ενσωμάτωσης διαφόρων έργων του χαρτοφυλακίου που ξεκινούν ή/και ολοκληρώνονται, με σημαντικότερα τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, και την έναρξη παραχώρησης Εγνατίας Οδού και Αττικής Οδού καθώς και της συνεισφοράς του αιολικού πάρκου στον Καφηρέα για το σύνολο του 12μήνου.
Επιπλέον, αναμένεται ότι θα υπάρξει μεγέθυνση του ισολογισμού από την ενσωμάτωση νέων έργων, ενώ σε ορίζοντα πενταετίας βάσει μόνο των έργων που έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμάται ότι θα διπλασιαστούν τα χρηματοοικονομικά της μεγέθη.
Όσον αφορά την πορεία της για τη χρονιά που μας πέρασε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέγραψε συνολικά έσοδα 3,5 δις. ευρώ, η λειτουργική της κερδοφορία ανήλθε στα 585,5 εκατ. ευρώ με το περιθώριο να παραμένει σταθερό στο 16,7%, αύξησε τα προ φόρων κέρδη και διαμορφώθηκαν στα 268 εκατ. ευρώ.
Κυριαρχία των κατασκευών και των παραχωρήσεων
Οι κατασκευές και οι παραχωρήσεις είναι οι πρωταγωνιστές των εσόδων και της λειτουργικής κερδοφορίας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ όσον αφορά την παραγωγή και εμπορία ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό αυτή κινήθηκε καθοδικά σε σχέση με το 2022 λόγω χαμηλότερων εσόδων από πωλήσεις ενέργειας.
Όσον αφορά τις κατασκευές, αυτές διατηρούν την πρωτοκαθεδρία στα έσοδα καθώς συνεισέφεραν 1,41 δισ. ευρώ για το 2023 έναντι 1 δισ. ευρώ για το 2022, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν από τα € 80,6 εκατ. το 2022 στα € 136,6 εκατ. το 2023 λόγω της αύξησης των εσόδων κατασκευής και της διατήρησης σε ικανοποιητικό επίπεδο του περιθωρίου κέρδους των εν εξελίξει έργων.
Σχετικά με την παραχώρηση η συμμετοχή της στα έσοδα του Ομίλου για το 2023 ανήλθε στα € 227,5 εκατ. καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με τα 202 εκατ. ευρώ του 2022, ενώ η λειτουργική της κερδοφορία διαμορφώθηκε στα € 164,8 εκατ. για το 2023 έναντι των € 111,7 εκατ. για το 2022.
Κινητήριος δύναμη για την εξέλιξη αυτή ήταν η αύξηση της κίνησης στις οδικές παραχωρήσεις που έχει αναλάβει ολοκλήρου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω των θυγατρικών της (σ.σ. Κεντρική και Νέα Οδός), καθώς η θέση σε εμπορική λειτουργία του τριπλού ΣΔΙΤ απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η συνεισφορά των παραχωρήσεων στα έσοδα και την κερδοφορία του Ομίλου αναμένεται να αυξηθεί εντός του 2024 καθώς το φθινόπωρο αναμένεται η εκκίνηση των παραχωρήσεων της Αττικής και της Εγνατίας Οδού.
Διαβάστε επίσης:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στην τροποποίηση όρων συναίνεσαν οι ομολογιούχοι
Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Έχουμε προτάσεις για την Αττική Οδό – Προς το παρόν δεν τις κοιτάμε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα