Την επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ επιβεβαίωσε και με τα επίσημα πρακτικά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το πράσινο φως για την επικράτηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) έδωσε προ ολίγου το υπουργείο υποδομών και μεταφορών καθώς ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε το πρακτικό για τις οικονομικές προσφορές.

Με την απόφαση αυτή ο διαγωνισμός μπαίνει στην τελική ευθεία προς τις υπογραφές εφόσον παρέλθει το δεκαήμερο προσφυγών που έχουν τα άλλα δύο ενδιαφερόμενα σχήματα που ήταν οι κοινοπραξία Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam.

Στη συνέχεια η σχετική σύμβαση θα οδεύσει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον πάρει το τελικό ΟΚ θα πάει στη Βουλή για να κυρωθεί ως νόμος του κράτους και θα υπογραφεί.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση του υπουργού υποδομών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδωσε την καλύτερη οικονομική προσφορά για την κατασκευή του οδικού άξονα καθώς και την κρατική επιδότηση για την κάλυψη των διοδίων με τη βαθμολογία της να ανέρχεται στο 1,000, ενώ ως επιλαχών στη δεύτερη θέση ακολουθεί η κοινοπραξία Mytilineos-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με βαθμολογία 0,965 και στην τρίτη θέση βρίσκεται το ελληνο-γαλλικό μπλοκ ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam με βαθμολογία 0,799.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews η οικονομική προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανέλθει στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές) για την αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Το έργο και τα διόδια

Το Χανιά-Ηράκλειο, που περιλαμβάνει και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά, έχει κοστολογηθεί στο 1,8 δις. Ευρώ και για την κατασκευή του έχουν εξασφαλισθεί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ειδικότερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καλείται να αναλάβει τη μελέτη και τη κατασκευή του έργου, που θα διαρκέσει πέντε έτη και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μία 30ετης περίοδος λειτουργίας και συντήρησης του οδικού άξονα.

Επομένως, εφόσον η σύμβαση υπογραφεί εντός του 2024, τότε ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2028.

Το μήκος του οδικού άξονα είναι 157 χλμ και σε αυτό περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή:

– 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

– 26 σηράγγων

– 10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

– 20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

 

Διαβάστε επίσης

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επισφραγίζει την κυριαρχία της με την επικράτηση στο ΒΟΑΚ

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στη mega παραχώρηση 1,8 δισ. ευρώ του ΒΟΑΚ