Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (Bloomberg: GEKTERNA GA / RIC: HRMr.AT) ανακοινώνει ότι υπέγραψε την Πέμπτη, ως αρχικός μέτοχος και μέλος της εταιρείας ειδικού σκοπού «ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΙΙ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», τη σύμβαση υπο-παραχώρησης αναφορικά με το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β’» της Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε. για χρονικό διάστημα 40 ετών, με αντισυμβαλλόμενους το Ελληνικό Δημόσιο, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.) και την «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.».

Η εταιρεία ειδικού σκοπού με την επωνυμία ΣΑΡΙΣΑ ΥΠΟ-ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Α.Ε. (ο υπο-παραχωρησιούχος) η οποία συστάθηκε για τους σκοπούς της σύμβασης υπο-παραχώρησης μεταξύ των BLACKSUMMIT FINANCIAL GROUP INC (55%) – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (35%) και ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (10%), μέσω της σύμβασης αναλαμβάνει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης του λιμένα για εμπορική εκμετάλλευση, συντήρηση, ανάπτυξη, παροχή υπηρεσιών και λειτουργιών, καθώς και επιβολή και είσπραξη τελών, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους της σύμβασης.

1

Σήμερα η βασική δραστηριότητα του λιμένα «Φίλιππος Β’» είναι η διακίνηση γενικού φορτίου και ξηρού φορτίου χύδην. Επιπροσθέτως, στις λιμενικές του εγκαταστάσεις δύνανται να εξυπηρετηθούν εμπορευματοκιβώτια, ενώ ο λιμένας διαθέτει έτοιμες προς χρήση λιμενικές υποδομές και χώρους διακίνησης και αποθήκευσης φορτίων.

Η υπο-παραχώρηση του λιμένα «Φίλιππος Β΄» περιλαμβάνει:

• τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.,

• μια πρόσθετη μη επιστρωμένη υπό αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,

• τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη

• την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και

• συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.

Το οικονομικό αντάλλαγμα του υπο-παραχωρησιούχου προς την ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. ανέρχεται σε 33,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο υπο-παραχωρησιούχος προβλέπεται να προβεί σε επενδύσεις συνολικού ύψους 36 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων των υποχρεωτικών και δαπανών βαριάς συντήρησης οι οποίες αφορούν σε προμήθεια νέου εξοπλισμού, αντικατάσταση εξοπλισμού, υποδομές – ανωδομές, λογισμικό, hardware κ.α., καθώς και σε επενδύσεις προς εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας και του τελωνείου.

Ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης & Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μάνος Μουστάκας, επισήμανε μετά την υπογραφή της σύμβασης: «Το λιμάνι της Καβάλας πρόκειται να αποκτήσει σύντομα τη θέση που του αξίζει, κεφαλαιοποιώντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, αλλά και αναδεικνύοντας τη σημασία που έχει για την ευρύτερη περιοχή. Μέσω ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού, στοχευμένων και ουσιαστικών επενδύσεων, φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία για όλους τους εμπλεκόμενους, τονώνοντας την απασχόληση, προστατεύοντας τον φυσικό πλούτο και ενισχύοντας την εξωστρέφεια της περιοχής, για να δημιουργήσουμε τελικά ένα σύγχρονο σημείο αναφοράς για τις εμπορευματικές μεταφορές των Βαλκανίων, επιτυγχάνοντας την ουσιαστική ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου του λιμένα ‘Φίλιππος Β’ της Καβάλας».

Διαβάστε επίσης:
Χάρης Βαφειάς: Κέρδη 43 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο για τη StealthGas – mononewsTV

HELLENiQ ENERGY: Δωρεάν πετρέλαιο θέρμανσης στα μεγαλύτερα παιδιατρικά νοσοκομεία

Σταϊκούρας: Ξεκινά η κατασκευή του οδικού άξονα Λαμία – Αντίρριο, που ενώνει το Αιγαίο με το Ιόνιο