Τέσσερις είναι οι μνηστήρες οι οποίοι θα δώσουν σκληρή μάχη για την επικράτηση στο ΣΔΙΤ που αφορά στην ανέγερση του νέου βιοκλιματικού κτιρίου αξίας 139,5 εκατ. ευρώ που θα στεγάσει τη Γενική Γραμματεία Υποδομών στο Δήμο Ταύρου-Μοσχάτου.

Όπως προκύπτει από τη σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια οι μονομάχοι για το έργο προέρχονται από την αφρόκρεμα της κατασκευαστικής αρένας αλλά και των ΑΕΕΑΠ.

1

Συγκεκριμένα οι Όμιλοι των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ δοκιμάζουν τις δικές τους δυνάμεεις καθώς κατεβαίνουν ξεχωριστά στον εν λόγω διαγωνισμό. Από την άλλη πλευρά αναπτύσσονται και ισχυρές κοινοπραξίες με στόχο την επικράτηση και την ανάληψη του έργου.

Η πρώτη συμμαχία αφορά στην Κοινοπραξία του Ομίλου της Mytilineos με την Dimand του Δημήτριου Ανδριόπουλου, η οποία «πλασάρεται» δυναμικά στην Αθήνα και τον Πειραιά με έργα όπως το ξενοδοχείο Moxy στο Κέντρο της Αθήνας, την ανάπλαση του ιστορικού κτιρίου του Μινιόν, την ανακατασκευή του κτιρίου της Παπαστράτος στον Πειραιά, καθώς και την αξιοποίηση του πρώην ακινήτου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας στον Βοτανικό.

Η δεύτερη Κοινοπραξία αποτελείται από τις Intrakat με διευθύνοντα σύμβουλο τον Πέτρο Σουρέτη, καθώς και τη REDEX, η οποία ανήκει στον Όμιλο Κοπελούζου και δραστηριοποιείται στον κλάδο των κατασκευών με εμπειρία στην ανέγερση τουριστικών καταλυμμάτων, γραφειακών χώρων και πολυτελών οικιστικών projects.

Ποια σχήματα «κόπηκαν»

Υπενθυμίζεται πως κατά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, όπου και έληγε η περίοδος της Α΄Φάση του Διαγωνισμού (Εκδήλωση Ενδιαφέροντος) είχα υποβάλει τις προτάσεις τους έξι σχήματα με αποτέλεσμα δύο εξ’ αυτών να παραμένουν «μετεξεταστέα».

Πρόκειται για την Κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ του Παναγίωτη με την Aljihad, η οποία έχει την έδρα της στο Λίβανο και, όπως έχει διαρρεύσει στον Τύπο, κατοηγορύταν για υπερτιμολογήσεις των τιμών των έργων της. Η δεύτερη εταιρεία που έμεινε εκτός του διαγωνισμού είναι η Μηχανική Α.Ε., η οποία στρέφεται πλέον προς τη διεκδίκηση του ΣΔΙΤ για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Δίκτυο Αττικής.

Τα επόμενα βήματα

Εφόσον ο διαγωνισμός γίνεται μέσω ΣΔΙΤ, η επόμενη φάση αφορά στην πρόσκληση των σχημάτων που πήραν το πράσινο για να υποβάλλουν τις οικονομικές προσφορές τους. Επιπλέον, το τεχνικό και το οικονομικό αντικείμενο του έργου θα αποτελέσουν σημείο διαπραγμάτευσης μεταξύ των διεκδικούντων σχημάτων και της αναθέτουσας αρχής, η οποία είναι η Γενική Γραμματεία Υποδομών.

Εφόσον ο διαγωνισμός προχωρήσει χωρίς εμπόδια, δηλαδή παράταση της υποβολής των οικονομικών προσφορών και προσφυγές στην Αρχή Έγκρισης Προδικατικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), είναι πολύ πιθανό ο ανάδοχος του έργου να προκύψει εντός του τρέχοντος έτους και οι εργασίες να ξεκινήσουν στα τέλη του ή στις αρχές του επομένου. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως εντός τριετίας, δηλαδή περί τις αρχές του 2026, το νέο βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών θα έχει ολοκληρωθεί με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει τη λειτουργία και τη συντήση για τα επόμενα 27 έτη.

Τι αφορά το έργο

Το νέο κτιριακό συγκρότημα θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Υποδομών, που σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, και θα συνδέεται μέσω μίας πεζογέφυρας με την οδό Πειραιώς, εξασφαλίζοντας την εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο κτίριο και τις αναπλάσεις του περιβάλλοντος χώρου.

Η μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. σε ένα νέο κτίριο θα πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου εργασιακού χώρου, σχεδιασμένου με άξονα τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση και τη μικρότερη δυνατή συντήρηση.

Διαβάστε επίσης

Ανατροπή: Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ – Intrakat μοναδικός διεκδικητής για το ΣΔΙΤ 360 εκατ. του ΒΟΑΚ – Εκτός ΑΒΑΞ-Mytilineos (upd)

«Ορφανό» θα παραμείνει το project 80 εκατ. ευρώ για τα δικαστήρια Πειραιά που διεκδικούσε η Dimand