Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού (ΒΙ διάλογος) για το έργο ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη, τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (γνωστού ως ΒΟΑΚ) περνούν έπειτα από απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, 4 εταιρείες – κοινοπραξίες.

Πρόκειται για τις:

1. Ένωση προσώπων Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη,

2. ΓΕΚ Τέρνα,

3. Άκτωρ Παραχωρήσεις και

4. Ένωση Μυτιληναίος – Intertoll Europe.

Εκτός της διαδικασίας τέθηκε η ισραηλινή εταιρεία Shikun Binui LTD, η οποία είχε αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον, ενώ από την κοινοπραξία της Μυτιληναίος αποχώρησε η Acciona Concesiones.

Το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 22,44 χλμ. και παράπλευρο – κάθετο δίκτυο 9,65 χλμ., ενώ το εκτιμώμενο κόστος είναι 290 εκατ. ευρώ. Έχει κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο (157,5 χλμ. και παράπλευρο κάθετο δίκτυο περίπου 150 χλμ.) θα γίνει με Σύμβαση Παραχώρησης με εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ. ευρώ.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων, θα ενώνει το νησί της Κρήτης από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία και είναι εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. Για το σημαντικό αυτό έργο για το νησί έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 427 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Μυτιληναίος, Άβαξ και Ιντρακάτ στη μάχη για τα κέντρα Πολιτικής Προστασίας, ΣΔΙΤ αξίας €131,5 εκατ.

Μητσοτάκης: Θα λύσουμε οριστικά το ζήτημα το απορριμμάτων της Πελοποννήσου

Κώστας Καραμανλής: Μέσα στο 2022 τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα